Novosadsko udruženje: Građani izgubili poverenje u EPS, nailaze na zid birokratskih procedura

Udruženje za zaštitu potrošača "Prosperitet" iz Novog Sada saopštilo je da su brojni građani izgubili poverenje u Elektroprivredu Srbije i njene partnere.
Novosadsko udruženje: Građani izgubili poverenje u EPS, nailaze na zid birokratskih procedura
Foto: 021.rs
"Mnogi potrošači izražavaju nezadovoljstvo i sumnju u tačnost očitavanja potrošnje električne energije od strane EPS-a i njihovih partnera. Česti su slučajevi kada obračuni ne odražavaju stvarno stanje što dovodi do problema u plaćanju računa", ističe se u saopštenju.
 
Kao primer navode jun 2024. godine, kada su potrošači prijavljivali očitano stanje potrošnje putem mejla, ali su dobili račune sa potrošnjom od 0 kWh.
 
"Umesto korektnog obračuna i stvarnog zaduživanja prema prijavljenom stanju potrošnje, energetski subjekat vrši pogrešan obračun", naglašava "Prosperitet". 
"Prosperitet" navodi da su potrošači suočeni sa nizom problema, uključujući sa netačnim očitavanjem, nepravilnim rokovima plaćanja i neadekvatnom komunikacijom, jer "EPS često koristi termin 'prigovor' umesto 'reklamacija' čime izbegava zakonsku obavezu da odgovori u roku od osam dana". Ovo udruženje dodaje i da je komunikacija sa korisničkim centrom otežana, jer su linije često zauzete.
 
"Prosperitet" navodi da je najčešći odgovor EPS-a na žalbe građana da trenutno ne raspolažu podacima na osnovu kojih bi mogli da prihvate prigovor, pa iz tog razloga isti odbijaju.
 
"U slučajevima obustave isporuke električne energije, EPS i dalje naplaćuje troškove obračunske snage i garantovanog snabdevača, što je protivno pravilima, osim ako potrošač nije tražio obustavu na period između jedne i dve godine", ističe "Proseperitet".
Ovo udruženje piše da su potrošači pokušali da reše probleme reklamacijom, ali su naišli na "zid birokratskih procedura". 
 
"EPS odbija reklamacije bez adekvatnog pregleda i odgovornosti, pozivajući se na nepostojeće vansudske procedure koje se retko završavaju u korist potrošača. Promena sistema elektronske pošte u EPS-u dodatno je zakomplikovala proces prijave stanja potrošnje. Potrošači nisu obavešteni o promenama, što je dovelo do situacija gde prijave nisu ni stigle na ispravnu adresu, rezultirajući računima sa 0 kWh", objašnjava se.
"Prosperitet" navodi da potrošači zahtevaju veću transparentnost i odgovornost od EPS-a.
 
"Potrebno je da se uvedu precizni i fer sistemi očitavanja, kao i efikasna komunikacija kako bi se izbegle nepravedne situacije i očuvalo poverenje korisnika", zaključuje ovo udruženje za zaštitu potrošača. 
  • Maki

    10.08.2024 08:40
    Problem nije u samom eps-u koliko u ods-u, koji angazuje radnike firme "montop" za ocitavanje brojila. Bahati, nepismeni, niko im nista ne moze. Drugo, softveri koji su uvaljeni ods-u ne vrse posao kako treba, a menadzment ods-a ih stiti.
  • Дука Нс

    09.08.2024 14:50
    Циркус епс
    Ја сам епс,у слсо више пута стварно стање док они верују пописивачима који су једном уписали више од стварног стања и сада се то врти ко воденица без да стане меило е сам ом слаоа тамо ко да седе оловке и фломастери ништа се не дешава такорећи циркус живи
  • Floyd011

    09.08.2024 13:19
    Poverenje
    Voleo bih da upoznam te koji su imali, ili još uvek imaju, poverenje u EPS ili bilo koju državnu firmu ili instituciju.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti

Otvoreno 53. Brankovo kolo

U Karlovačkoj gimnaziji, otvoreno je 53. Brankovo kolo, a ta manifestacija je ove godine posvećena proslavi 200 godina od rođenja Branka Radičevića.

Poboljšan kreditni rejting Novog Sada

Agencija za procenu kreditnog rizika na svetskom finansijskom tržištu, "Moody's Investors Service", odlučila je da Gradu Novom Sadu poboljša kreditni rejting na Ba2 "pozitivni izgledi".