Obustavljen još jedan poziv za proveru stabilnosti Železničke stanice

I treći tender "Infrastrukture železnice Srbije" za proveru stabilnosti Železničke stanice u Novom Sadu obustavljen je.
Obustavljen još jedan poziv za proveru stabilnosti Železničke stanice
Foto: 021.rs
Razlog za obustavu je to što se niko nije javio na javni poziv do 19. juna kada je bio finalni rok za to.
 
U obaveštenju o obustavi poziva još jednom se naglašava da je hitno neophodno ispitivanje statičke stabilnosti kako bi se utvrdilo stvarno stanje objekta i mogućnost njegovog daljeg korišćenja.
Procenjena vrednost ovog posla koji ponovo niko nije želeo da radi je 30 miliona dinara.
 
Kada je poziv raspisan prvi put, nije bio otvoren, odnosno bio je upućen određenim izvršiocima posla po izboru preduzeća, takođe se niko nije javio.
Drugi put je Fakultet tehničkih nauka, po pozivu, odlučio da se posveti ovom odgovornom zadatku i proceni da li je zgrada Železničke stanice u Novom Sadu bezbedna za korišćenje posle pada nadstrešnice koji je, moguće je, narušio stabilnost čitavog objekta. 
 
Inače, FTN je ugovor o ovom poslu potpisao u januaru, što znači da bi, da je sve bilo u redu, javnosti sada već početkom juna trebalo da budu predstavljeni rezultati Elaborata. Međutim, koliko je javnosti poznato, inženjeri FTN-a nisu čak ni imali priliku da uđu u staničnu zgradu tokom svih tih meseci.
Šta se dešavalo sa proverom stabilnosti?
 
Prvi pregovarački postupak pokrenut je 27. novembra, a obustavljen 10. decembra. JP "Infrastruktura ŽS" pokrenulo je novi postupak 17. decembra.
 
Kako se navodi u dokumentaciji koju objavljuje javno preduzeće, pregovarački postupak bez objavljivanja javnog poziva sproveden je zbog izuzetne hitnosti "prouzrokovane događajima koje naručilac nije mogao da predvidi".
 
"Dana 1. novembra 2024. godine došlo je do urušavanja dela objekta, odnosno dela betonske konstrukcije na južnoj fasadi krila B koji je imao i funkciju nadstrešnice, prilikom čega je život tragično izgubilo 15 osoba, a dve osobe su zadobile teške telesne povrede", objašnjava se u odluci.
 
Kako se navodi u dokumentu, republički građevinski inspektor Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, zbog rušenja dela objekta, "uz činjenicu da postoji osnovana sumnja da je ugrožena konstruktivna bezbednost preostalog dela objekta, koji predstavlja neposrednu opasnost za bezbednost ljudi, saobraćaja i životne sredine doneo je rešenje o zatvaranju gradililšta na kom se izvode radovi na rekonstrukciji, adaptaciji i dogradnji stanične zgrade u Novom Sadu".
 
Po izvršenom vanrednom inspekcijskom nadzoru od 8. novembra, republički građevinski inspektor je naložio proveru statičke stabilnosti objekta.
 
"Proveru stabilnosti bi izvršilo pravno lice koje poseduje rešenje o ispunjenosti uslova za projektovanje za tu vrstu objekta, a koje nije učestvovalo u izradi tehničke dokumentacije i tehničke kontrole projekta za građevinsku dozvolu, kao ni na izvođenju radova, odnosno vršenju stručnog nadzora na izgradnji predmetnog objekta", pojašnjava se u dokumentu objavljenom na Portalu javnih nabavki.
 
"Infrastruktura železnice Srbije" dalje navodi da je, imajući u vidu da je ugrožena konstruktivna bezbednost preostalog dela objekta, te da ista predstavlja neposrednu opasnost po bezbednost, odlučeno da se sprovede pregovarački postupak bez objavljivanja javnog poziva.
 
Nakon što je prvi poziv propao, FTN se ipak krajem januara javio na drugi i to zajedno sa Institutom za ispitivanje materijala.
 
Inače, AD "Infrastruktura" je ponude dostavilo, po drugi put, FTN-u i firmi "Mašinoprojekt" iz Beograda. Konkursna dokumentacija kasnije je, na zahtev ponuđača, upućena i Građevinskom fakultetu u Beogradu.
 
Jedino je Fakultet tehničkih nauka dostavio ponudu po upućenom pozivu na vreme.
 
Ipak, kako je objavio Forbes Srbija, stručnjaci Fakulteta tehničkih nauka (FTN) kojem je poveren posao provere stabilnosti zgrade nisu do maja dozvolu da uđu u zgradu i obave posao.
 
Ovu informaciju obelodanio je veštak Andrija Rašeta sa FTN-a, u novom ispitivanju pred višim javnim tužiocem u Novom Sadu i braniocima 13 optuženih. Novo ispitivanje održano je  29. aprila jer je Viši sud tražio da se dopuni optužnica.
 
Prema dokumentu sa ispitivanja u koji je Forbes Srbija imao uvid, vidi se da je jedan od branilaca pitao veštake da li je neko od njih, nakon izrade veštačenja, ušao u poslovni odnos sa Infrastrukturom železnice Srbije.
 
Profesor Andrija Rašeta odgovorio je da je fakultet sklopio ugovor o proceni stanja stanične zgrade, a ne oni kao fizička lica.
 
"Dakle, niko od stručnih lica koja su učestvovala u izradi nalaza i mišljenja se u međuvremenu nije zaposlio u IŽS niti je ušao u poslovni odnos lično sa Infrastrukturom železnice Srbije", rekao je Rašeta.
 
Rašeta je rekao i da "izvršenje posla još nije započeto, jer nemamo odobrenje pristupa objektu niti rada na objektu Železničke stanice u Novom Sadu".
 
Profesor je naveo i da se FTN obraćao dopisima Infrastrukturi železnice Srbije kako bi dobio odobrenje pristupa objektu.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • 501

    25.06.2025 12:23
    Bezobrazluk
    Ovo već prevazilazi sve bezobrazluke. I na kraju će dobijati baba Sera, jer se ona tu zatekla u glavnom holu.
  • Novosadjanka

    25.06.2025 12:11
    lex specialis
    Ceka se lex specialis da nije potrebno utvrdjivanje i potvrda stabilnosti zgrade Zeleznicke Stanice u Novom Sadu...
    do tada...tenderi, pozivi, bla, bla
  • Dragana

    25.06.2025 12:10
    PVMDVPM
    Pa koja ste vi gomila nesposobnih debila!!!
    PVMDVPM što se i dalje prejeb... preko naroda!
    Samo hoću objašnjenje zašto FTN i Institut za materijale nisu uradili posao, pa ako se ispostavi da nije do njih, onda objašnjenje sledećih, pa sledećih...
    Ali ne, ovde imamo na delu tešku k...b... svih po redu, onaj hoće da dođe da oslobađa NS od ne znam koga, hoće da otvara prugu NS-SU, iako je polovinom maja dokumentovana gomila nedostataka, što sitnih što ozbiljnih i ništa se, evo više od mesec dana, ne radi po tom pitanju. Putnici se pate sa onom minijaturnom stanicom u Petrovaradinu, stanovnici žive u agoniji i haosu kao taoci već osam meseci...
    Stvarno, dokle više?!!
    PVMDVPM!!!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti