Javno-privatno partnerstvo za JGSP "Novi Sad": Gradska vlast već razgovara sa firmama

Gradonačelnik Novog Sada Žarko Mićin izjavio je da grad razmišlja o javno-privatnom partnerstvu, a u cilju rešavanja problema u kojima se nalazi JGSP "Novi Sad".
Javno-privatno partnerstvo za JGSP "Novi Sad": Gradska vlast već razgovara sa firmama
Foto: 021.rs
Kako je 021.rs ranije pisao, JGSP "Novi Sad" je prošlu godinu završio u minusu od skoro 813 miliona dinara, dok je preduzeće subvencionisano od strane grada u iznosu od 1,9 milijardi dinara.
 
Ove godine su čak i povećane, pa je se iz gradskog budžeta izdvojeno 2,5 milijarde dinara za subvencionisanje dela troškova preduzeća po pređenom kilometru.
Uz to, građani koji se voze gradskim autobusima se tokom leta često žale na da klima ne radi.
 
Upravo to je gradonačelnik Žarko Mićin na sednici Skupštine grada 31. jula ocenio sramotnim, posebno imajući na umu veličinu grada Novog Sada.
"Apsolutno postoji problem oko tog javnog preduzeća. Moram reći da smo mi od 2012. godine obnovili vozni park i kupili 110 novih autobusa, od ukupno 265, znači skoro polovinu trenutnog voznog parka. Veliki je problem što autobusi nemaju klimu i to je velika sramota za grad. To je nešto što moramo da rešimo", rekao je on u obraćanju.
 
Dodao je da grad, zajedno sa JGSP, trenutno razgovara sa više firmi u cilju rešavanja problema sa autobusima.
 
"Razgovaramo sa firmama koje bi eventualno mogle da ponude javno-privatno partnerstvo, a razmišljamo i kako bi se u budućnosti mogao raspisati neki tender. Problem je i što su trenutno rokovi za isporuku novih autobusa znatno produženi i mogu da traju i više od godinu dana", rekao je on.
Istakao je i da će stručnjaci odlučiti da li će se nabavljati električna vozila, na dizel ili na gas.
 
"Razmotrićemo sve, i uz mišljenje stručnjaka ćemo odlučiti šta treba da uradimo jer je problem velik, dugovi su veliki i moramo razmišljati o tome kako ćemo to rešiti. Ističem ponovo, stanje u GSP jeste nedopustivo", rekao je on tada.
 
Prelazak u javno-privatno partnerstvo praktično znači da bi deo linija u gradskom saobraćaju na sebe preuzeo privatni partner. JGSP "Novi Sad", inače, jedini je prevoznik na teritoriji gradskih i prigradskih naselja.
 
Bivši gradonačelnik Novog Sada Milana Đurić je u oktobru 2024. godine izjavio da se ne razmišlja o javno-privatnom partnerstvu. Po svemu sudeći, okolnosti su se u samo godinu dana znatno promenile.
 
Ovakav slučaj sve viđeniji je u mestima širom Srbije, pa se može pronaći na primer i u Beogradu i u Subotici.
 
Kako je pisalo u nacrtu odluke o javno-privatnom partnerstvu u Beogradu, kako je prenela Nova ekonomija početkom prošle godine, delatnost javnog prevoza putnika nije profitabilna ako je obavljaju javna preduzeća koja su u vlasništvu lokalnih ili regionalnih vlasti, jer ona posluju po principima socijalne ekonomije (ograničene cene prevoza, povlašćene cene za pojedine kategorije, manji porast cene prevoza u odnosu na porast troškova poslovanja).
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Vladimir A

    04.08.2025 14:52
    Pravite račun bez krčmara!
  • @Dušan

    04.08.2025 14:49
    Lupetas za sve pare. Nije Beograd krug dvojke, onoliki je. Po cinizmu se vidi od koje si ti fele. Osim toga, ljudi u NS u autobusu kupuju karte, uprkos sve gorim uslovima javnog prevoza, pa se po tome vidi da se ne vozis istim, a komentarises.

    Penzioneri placaju karte u NS, imaju popuste naspram penzije. Ni to ne znas, a komentarises.
  • Novosađanin

    04.08.2025 14:48
    How_yes_no
    Neka mi neko objasni koji privatnik bi podmetnuo leđa da nosi javni prevoz na teritoriji grada po ovim cenama.
    Čitajte da čemo iz budžeta davati još više para za punjenje privatnih džepova. Grad ti kupi nove autobuse na poklon, duplira cenu prevoza po km pa da vidiš kako privatni partner trlja ruke. A prostor garaže pokloni za građevinsko zemljište.
    Pitajte beograđane i subotičane kako to funkcioniše.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti