Mentalno zdravlje i ekologija u fokusu ovogodišnjeg Exit-a

Tokom ovogodišnjeg Exit festivala organizovano je više društveno odgovornih aktivnosti.

Neposredno pred početak ovogodišnjeg festivala, Exit fondacija je započela višegodišnju kampanju usmerenu na podizanje svesti o važnosti brige o mentalnom zdravlju mladih. 

Prva faza ove kampanje, pod nazivom "Živi uživo", fokusirana je na digitalnu zavisnost i skretanje pažnje na alarmantne razmere koje je ona dostigla. Jedna od aktivnosti u okviru ove kampanje bile su i dve "Phone Free zone" na Exitu, s ciljem podsticanja posetilaca da na određeno vreme prednost daju doživljaju iskustva uživo i potpunoj prisutnosti. 
 
Kroz platformu Green Exit, sprovedena je velika reciklažna kampanja u saradnji sa partnerima kompanijom Ball Packaging Srbija, kompanijom Heineken Srbija i Ekostar Pak. Ove godine, prema prvim informacijama, skupljeno je tri puta više ambalaže, a tu su PET plastične flašice, plastične čaše i limenke. 
Kompanija Ball Packaging i Recan fondacija, u saradnji sa projektom "Svaka limenka se računa", pokrenule su akciju sakupljanja iskorišćene aluminijumskih ambalaža u cilju njihove reciklaže, ali i podsećanja posetilaca da je to ambalaža koja može da se reciklira neograničen broj puta, sa minimalnim gubicima.
 
Svi posetioci ovogodišnjeg Exita nosili su titulu "miroljubivog putnika". EXIT i Institut za mir kroz turizam su neposredno pred festival potpisali Sporazum o saradnji i nastavili udruženo svoju osnovnu misiju – promociju mira.
 
Ko god je tokom festivala osetio potrebu za psihološkom i emocionalnom podrškom, imao je na raspolaganju iskusne volontere Centra Srce, za razgovor o svojim osećanjima i teškoćama, bilo da su u pitanju porodične, partnerske, školske, odnosno poslovne, a naposletku i egzistencijalne prirode. 
 
Ove godine su obavljena čak 584 razgovora, što ukazuje na izuzetno veliku i sve veću potrebu mladih da se adekvatno informišu i sa nekim podele svoje teškoće, te dobiju psihološku, odnosno emocionalnu podršku. Od ukupnog broja posetilaca koji su se obratili voloterima Centra Srce, 58,6 odsto su bili muškarci, a 41,4 odsto žene. 
 
U okviru Pachamama powered by Rosa bine bio je smešten MOST Corner, prostor posvećen balkanskoj muzici i važnom projektu MOST za muziku Balkana koji je podržao Program Kreativna Evropa. EXIT fondacija, uz Hangvető, Piranha Arts, Songlines i šest drugih partnera iz Evrope, gradi (muzičke) mostove koji povezuju Balkan i globalno muzičko tržite, sa fokusom na autentičnu tradicionalnu muziku Balkana, u fuziji sa drugim muzičkim žanrovima i podžanrovima. 
OPENS State of EXIT zona jedna je od najposećenijih lokacija na festivalu i svojevrsni "mali sajam nevladinih organizacija" u srcu Tvrđave. Ove godine, na OPENS State of EXIT zoni predstavilo se preko 20 organizacija civilnog sektora iz celog regiona, koje su svojim programom skrenule pažnju na značaj mentalnog zdravlja, obrazovanja, zaštite životne sredine, zdravih stilova života, unapređivanje i usavršavanje veština, povezivanje sa vršnjakinjama i vršnjacima u susednim zemljama.
 
I ove godine na EXIT festivalu realizovana je, sada već tradicionalna, Stars4Kids akcija prikupljanja stvari od izvođača u humanitarne svrhe, u okviru koje su se u red dobrotvora upisale i ovogodišnje zvezde festivala.

Teme

EXIT

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Zabava - Exit