Da li je došao kraj "bindžovanju" na Netfliksu?

Netfliks je pre nešto više od decenije na tržište televizijskih sadržaja uveo ogromnu promenu.
Da li je došao kraj "bindžovanju" na Netfliksu?
Foto: Pixabay
Umesto da gledaoci čekaju po nedelju dana na epizodu neke nove serije koju vole da gledaju, na toj platformi mogli su da ih "bindžuju", odnosno, dobiju pristup svim epizodama odjednom.
Međutim, nedavni gubici primorali su kompaniju da razmatra promenu svog pristupa, pa čak dovelo i do medijskih spekulacija da gledanje svih epizoda odjednom odlazi u istoriju.
Naime, u eri strimovanja u kojoj je ponovo "u modi" tradicionalne forme prikazivanja, koji gledaocima omogućavaju da željno očekuju sledeću epizodu serije, Netfliks je ostao jedini striming servis sa strategijom "sve odjednom".
 
O serijama kao što su "Kuća zmaja" i "Gospodar prstenova: Prstenovi moći" sa HBO, odnosno Amazon Prime servisa pisaće se i pričati duže od dva meseca, koliko će biti potrebno da budu emitovane sve epizode, pa je jasno zašto bi i Netfliks želeo da isproba tradicionalni model.
 
Da je gigant spreman da istražuje tu mogućnost, dokaz je četvrta sezona serije "Stranger Things", koju je za razliku od svojih ostalih "perjanica" striming servis objavio u dva dela. To je značajno uticalo na rezultate u drugom tromesečju poslovanja kompanije, kada je kompanija zabeležila gubitke mnogo manje od očekivanih. 
 
I mada nema nikakvih zvaničnih naznaka da bi do promene dosadašnje prakse moglo da dođe, kompanija nastavlja sa eksperimentisanjem. Na primer, kod nekih serija koje nisu sa engleskog govornog područja, Netfliks isprobava nedeljni raspored prikazivanja. Takođe, u nekim delovima sveta, gledaoci neke popularne serije dobijaju "na kašičicu", upravo iz tog razloga.
 
Plan je da se krajem godine treća sezona dokumentarne serije "Nerešene misterije" emituje tokom perioda od tri nedelje, a možda i najambiciozniji projekat "Cabinet of Curiosities" Giljerma Del Tora biće objavljivan tokom pet dana.
 
Eksperimentisanje na svim poljima
 
Nedavni izveštaji pokazali su da su striming servisi pod okriljem kompanije Dizni kombinovano stekli 221 milion pretplatnika, dok je Netfliks zabeležio 220. Postaje jasno da Netfliks, uprkos tome što je pojedinačno i dalje najveći striming servis, polako počeo da gubi svoje preimućstvo.
 
U prvom kvartalu 2022. godine Netfliks je izgubio čak 200.000 pretplatnika na svetskom nivou, a zatim iskusili i pad vrednosti akcija od čak 25 procenata, najveći u poslednjih deset godina.
 
Od aprila do jula izgubili su još milion pretplatnika, što je čak i manje od broja koji je kompanija predviđala, ali i dalje jasan znak da popularne serije poput "Stranger Things" i "Squid Game" neće biti dovoljne da se Netfliks održi na vrhu. 
  • Haha

    18.09.2022 20:16
    Nyetflix
    Ako mene pitaš, nyetflix je odavno čabrirao. Sve serije zbog kojih sam počeo da ga koristim sklonjene su na druge platforme posle sezone ili dve. Zatim niz nepopularnih poteza kao podizanje cene u sred pandemije kad su svi bili i ovako okovani za ekrane i dodatna pretplata za svaki drugi uređaj u okviru paketa. Ako i ovo urade, zabit će si poslednji čaval u ljes jer se još jedino po tome razlikuju od mora drugih streaming platformi i onda nemam više niti jedan razlog da ga ne odjavim kao i hbo, i ostanem samo na amaconu.
  • Posmatrač

    18.09.2022 19:17
    Kraj?
    Meni se čini, da ako nastave ovako, na vidiku je kraj Netflixu. Ja sam jedan od onih mnogih koji su otkazali servis nakon fodinu i po dana korištenja. Jedan od razloga bio je što nemaju dovoljno titlova za naš region, a drugi je što nas tretiraju kao manje vredne korisnike i nude daleko slabiji izbor nego na tržištu USA, a za iste novce. Držim da će biti mnogo veći broj onih koji će tek da otkažu.
    Generalnio šteta, jer im je produkcija odlična, ali bojim se da su sami krivi.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Zabava - Film

Kolika je bila gledanost Oskara?

Od potvrđenog uspeha "Openhajmera" do muzičkih nastupa iz filma "Barbi", ceremonija dodele Oskara je treću godinu zaredom zabeležila povećanu publiku, sa oko 20 miliona gledalaca.