Ovi filmovi privukli su dosta ljudi u bioskopske sale. Da li je to trenutna pomama i nešto kratkotrajno i kakva je budućnost bioskopske publike? Stevan Filipović komentariše da su ovo jako zanimljivi primeri zato što nisu nastavci "Avangers"-a ili "Avatar"-a.
"Da pričate sa bilo kim iz mog posla do juče, svako bi vam rekao da jun, jul i avgust u Srbiji ne postoje kao dobro vreme za distribuciju filma. Onda se pojave dva filma gde ja dođem u dva po podne nekog radnog dana i vidim punu salu ljudi koji vrište, reaguju, smeju se, plaču i koji su vrlo zainteresovani da pogledaju te filmove i sva ta teorija padne u vodu", kaže Filipović.
Po njegovim rečima, stvorila se savršena oluja jer nije u pitanju plaćena holivudska kampanja, nego su ljudi autentično zainteresovani za rad Kristofera Nolana, Margo Robi ili brend "Barbie".
"Ne znam da li su znali šta ih očekuje u bioskopima ali ta kampanja koja se pravila preko generičkih mimova i rasla na internetu dovela je do toga da se zapravo o filmu priča. Ne možete veštački i novcem da napumpate hajp tako da ljudi odu u ovolikom broju. ‘Barbie’ je jedan vrlo zanimljiv i vrlo bezobrazan film koji ima jaku političku notu, a opet sve kroz zezanje koje ne štedi nikoga. Iz jednog filma koji je mogao da bude potpuno bezumna zabava, dobili smo sve samo ne ono očekivano. Film koji podstiče diskusiju a sve vreme je izuzetno zabavan i ima sve karakteristike holivudskog letnjeg hitića, ali zapravo je subverzivan i tera vas na razmišljanje", smatra ovaj reditelj.
Nasuprot tome, "Oppenheimer" je eksplicitnije politički film.
"'Oppenheimer' je jedan ozbiljan film i eksplicitinije politički film o izuzetno značajnom istorijskom trenutku i jednoj kompleksnoj istorijskoj ličnosti što nije zicer. I težak je film, nije lagano štivo. Film ne pokušava da pere biografiju tog čoveka, što je nemoguće, nego pokušava da da različite uglove posmatranja na jedan kompleksan život koji uključuje neke strašne odluke koje su posle izazvale nezamislive tragedije i smrt stotina hiljada ljudi", dodaje Filipović za 021.rs.
On se nada da će se oluja koja je nastala sa ova dva filma nastaviti i da će se publici dopasti takvo iskustvo.
"Ono što je nama bitno jeste da ljudi razumeju da socijalna komponenta bioskopskog iskustva ne može nikad i nikako da se poredi i rekonstruiše u kućnim uslovima ili, ne daj Bože, na mobilnim telefonima. Možete da pogledate taj sadržaj na tim platformama, ali nema šanse da doživite to što ćete doživeti u punoj sali deleći to iskustvo sa drugim ljudima. Nekad vas nervira kad neko jede kokice pored vas, komentariše film ili prepričava detetu, ali sa druge strane ta zajednička euforija koja se napravi, emocija koju generiše masa može da se poredi sa nekim sportskim događajem. Diskusije posle filma su mnogo zanimljivije i burnije ako se film pogleda u tim uslovima za koje se toliko borimo mi kao filmadžije", zaključuje reditelj Stevan Filipović.
OGLASI RADNO MESTO! Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.
Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.
Komentari 6
Filmska kritičarka
Дивна
pera
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar