Menu 021

Trikovi za lakše ustajanje iz kreveta

Bili spavalica ili ne, sigurno vam je teško da se ujutru izvučete iz kreveta i krenete u nove radne pobede. Dobra vest je da sebi možete da olakšate ustajanje.
Život 27.02.2016. | 07:36 > 07:38
Onog trenutka kad zazvoni sat, vi ste verovatno jedna od najnesrećnijih osoba na svetu. Žmirkate, nadate se da sanjate i molite sve sile da imate bar još pet minuta da dremnete. Međutim, odlaganja nema i ustati se mora, a evo nekoliko trikova kako da vam novi dan ne padne teško od jutra.
 
Prvo zvono, na noge lagane
 
Ukoliko ste ljubitelj opcije "snooze" ili navijate po pet alarma, pa čekate da vam onaj poslednji odzvoni da biste ustali, odmah iskorenite ovu naviku. Svaki put kada dremnete još "tri minuta" dodatno iscrpljujete organizam, te će vam sa svakim narednim alarmom biti sve teže da ustanete. Zato, čim sat prvi put zazvoni ustanite.
 
Samo da vidim šta ima na Fejsu
 
Proveravanje društvenih mreža, vesti, mejlova, vajbera i sličnih zavrzlama pred spavanje će vam samo otežati buđenje ujutru. Mozak se uveče pripreme za odmor i spavanje, a vi, ukoliko sedite u mraku i blenete u ekran "prikupljajući informacije" samo ga na silu budite. Posle imate problem da se uspavate i ujutru se budite kao samleveni. Savet: Telefon držite što dalje od sebe kada legnete! To će vam biti od pomoći i ujutru, moraćete odmah da ustanete da ugasite alarm jer vam telefon nije na dohvat ruke.
 
Svaki dan druga rutina
 
Slagali se vi sa tim ili ne, ljudski organizam voli rutinu. Tako da, ukoliko jedno veče ležete dva sata pre ponoći, a drugo zaginete, pa treće legnete u šest popodne očekujte da će vas kranom izvlačiti iz postelje. Vaše telo mora da uhvati svoj ritam, ukoliko mu svakodnevno menjate rutinu, telo se zbuni, troši više energije, pa se vi osećate iscrpljeno i ispijeno. Savet je da svako veče ležete u isto vreme kako biste vam rano ustajanje što lakše palo. Znajte i da lenčarenje vikendom utiče na vaš ritam, te nemojte spavati do podne, nego ustanite u približno isto vreme kao i radnim danima.
 
Genetika
 
Ovo je jedino što ne možete da izmenite kod sebe, a to su geni. Jednostavno, postoje ljudi ranoranioci kao i noćne ptice. Ukoliko za sebe kažete da ste "sova", onda vam pomoći nema. Svako rano ustajanje će vam teško pasti!
 
Godišnje doba
 
Ne, niste umislili. Istina je da se na jesen i u zimu teže budimo nego obično. Telo je "naštelovano" da se budi kada sviće. Ukoliko otvorite oči, a napolju je još mrak vaše telo će dobijati signal da i dalje treba da spava. 
 
Autor: Alo
Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar



Preostalo 1500 Karaktera


* Ova polja su obavezna
Cenovnik Impresum Kontakt Pravila i uslovi korišćenja Pošalji vest