Japanci poludeli za "srećnim" kesicama

Zovu se fukubukuro i za svaku Novu godinu Japanci stoje satima u redu kako bi ih kupili. Radi se o zapečaćenim kesama koje sadrže sve što je moguće kupiti u prodavnicama - od hrane do odeće, u zavisnosti od prodavnice. Caka je u tome što kupci ne znaju šta je u njima, jer kesa je, naravno, zatvorena.
Japanci poludeli za "srećnim" kesicama
Foto: Screenshot
Sve je počelo kada su japanske prodavnice smislile način kako da se na početku godine reše starih kolekcija. Odeću su stavljali u kesice, zatvarali i prodavali po nižim cenama. Odjednom su se ljudi potpuno pomamili za njima, a uskoro su i trgovci shvatili da je to fantastičan način da se reše stare robe.
 
Nacija je za kratko vreme izgubila glavu za zapečaćenim kesama i danas je u Japanu proslava Nove godine nezamisliva bez fukubukura. Kese su postale idealan poklon za najbliže, pa makar se oni i razočarali kad vide šta se nalazi unutra. Ali, uzbuđenje kod otvaranja misteriozne kese je ipak neprocenjivo.
 
Kada se tačno izrodila ideja o fukubukuru niko sa sigurnošću ne može da kaže, ali postoji nekoliko verzija priče da je sve počelo pre više od 100 godina. Neke prodavnice, navodno, nisu znale šta da rade sa starom robom pa su je trpale u neke kese i prodavale s velikim popustom.
 
Danas ih prodaju gotovo sve prodavnice u Japanu, a trend su prihvatili i globalni lanci kao što su Starbaks i Armani.
 
Misteriozne kesice koštaju od par dolara pa do nekoliko stotina, u zavisnosti od toga o kojoj se prodavnici radi. Dakle, već po ceni kese možete zaključiti kako ćete proći.
 
U svakom slučaju Japanci već u prvim satima Nove godine čekaju u redu ispred omiljenih prodavnica kako bi došli do svoje misteriozne kese. Ludilo traje sedam dana, jer obično toliko vremena treba da se sve rasproda.
 
"Kupovanje fukubukura je nešto kao kockanje. Ove godine sam kupio sebi jedan. Fantastično je uzbuđenje koje te drži pre otvaranja, ali to je ujedno šansa da dobiješ nešto dobro po povoljnijoj ceni", rekao je Klark Lavton, Englez koji živi u Tokiju. 
 
U prvim danima nove godine japanske društvene mreže prepune su ovih kesa, jer svi vole da ih pokazuju i pohvale se kako su prošli. Takođe, u prvih nekoliko sedmica nove godine japanski oglasi su takođe prepuni razne odeće i gedžeta, jer ljudi koji nisu imali toliko sreće što pre pokušavaju da ih prodaju ili razmene sadržaj svog fukubukura s ostalim "nesrećnicima".

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Magazin