Naučnici u Engleskoj otkrili dve nove vrste dinosaurusa, jedan od njih opisan kao "čaplja iz pakla"

Naučnici u Engleskoj otkrili su dve nove vrste dinosaurusa koje su verovatno živele na jugu Engleske pre 125 miliona godina.
To otkriće moglo bi stručnjacima da pruži drugačiji i bolji uvid u život ovih predatora, piše BBC.

Otkopavanje zbirke od otprilike 50 kostiju trajalo je nekoliko godina.

Prvi pronađeni primerak, nazvan na latinskom "Ceratosućops inferodios", označen je kao "čaplja iz pakla sa rogatim krokodilskim licem". Uz kratke rogove i izbočine u predelu obrva, naziv se takođe odnosi na stil lova ovog predatora koji podseća na čapljin.

Drugi primerak nazvan je na latinskom "Riparovenator milnerae", ime je dobio u čast nedavno preminule britanske paleontološkinje Andele Milner.

Sakupljači fosila su prvo pronašli delove dve lobanje, da bi potom tim iz Ostrvskog muzeja dinosaurusa otkrio veliki deo ostatka repa.

Prethodno je skelet spinosaurida, koji je pripadao vrsti barioniks, otkriven 1983. godine u kamenolomu u engleskom okrugu Sari.

Od tada su istraživači pronašli samo ostatke pojedinačnih kostiju i zuba.

Autor istraživanja Univerziteta u Sautemptonu, Kris Barker, naveo je da je otkriveno da se lobanje razlikuju ne samo od grupe barioniks, nego i međusobno.

"To znači da je raznolikost spinosaurida u Velikoj Britaniji bila veća nego što se smatra", naveo je Barker.

U istraživanju se sugeriše da postoji mogućnost da su se spinosauridi prvo razvili u Evropi, pre nego što su se proširili na Aziju, Afriku i Južnu Ameriku.

Zbirka od oko 50 kostiju biće izložena u Ostrvskom muzeju dinosaurusa u Sandaunu.

Kustos Martin Mant rekao je da su nalazi učvrstili status ostrva Vajt kao jedne od najboljih lokacija za istraživanje ostataka dinosaurusa u Evropi.

Ostalo iz kategorije Život - Magazin

Umro modni kreator Roberto Kavali

Preminuo je italijanski modni kreator Roberto Kavali, decenijama dizajner "džet-seta" s eksluzivnim materijalom kakav je koža pitona i uz korišćenje živopisne štampe (printova) na tekstilu.