Koji automobili su najpodložniji požarima - električni, hibridni ili benzinski

Da li se može reći da je požar rizik sa kojim se treba pomiriti ukoliko posedujete električni automobil?
Koji automobili su najpodložniji požarima - električni, hibridni ili benzinski
Foto: Pixabay (ilustracija)
S vremena na vreme stižu vesti o proizvođačima koji povlače elektrifikovane modele zbog opasnosti od požara u baterijama. Možda najozloglašeniji je slučaj Chevrolet Bolta EV, koji je General Motors koštao stotine miliona dolara, ali nije jedini: Ford Kuga plug-in hibrid, Hyundai Kona ili BMW plug-in hibridi morali su takođe biti opozvani zbog opasnosti od požara.
Da li se može reći da je požar rizik sa kojim se treba pomiriti ukoliko posedujete električni automobil? Verovatnoća je mala, ali postoji.
Međutim, postoje podaci koji pokazuju da je rizik od požara u električnom automobilu mnogo manji nego u vozilima sa benzinskim motorom, prema studiji koja je prikupila podatke od američkog Nacionalnog odbora za bezbednost saobraćaja.
 
Prema podacima prikupljenim u studiji, u Sjedinjenim Državama su 2020. godine prijavljena 52 požara na električnim automobilima, što je 25 požara na svakih 100.000 prodatih električnih automobila.
 
Međutim, bilo je 199.533 požara na benzinskim automobilima, što je ekvivalentno 1.530 požara na svakih 100.000 prodatih automobila.
 
U studiji se navodi da su požari u električnim vozilima znatno ređi nego u benzincima: prema podacima koje je prikupio AutoInsuranceEZ, verovatnoća da će se benzinski automobil zapaliti je deset puta veća nego da će se požar desiti na električnom vozilu.
 
Broj je sličan onom koji je pre nekog vremena objavio Tesla, uveravajući da su 11 puta veće šanse da će se požar dogoditi u automobilu na benzin nego u električnom.
 
Međutim, najverovatnije je da će od požara stradati hibridni automobili. U automobilima ove vrste zabeležen je 16.051 požar, što je ekvivalentno 3.474 požara na svakih 100.000 prodatih hibridnih automobila u SAD.
 
Udeo je znatno veći nego u slučaju benzinskih i električnih modela, što je sa druge strane logično, uzimajući u obzir da hibridi imaju dva glavna zapaljiva elementa: gorivo i baterije.
 
Ono što je sigurno je da je požar u električnom automobilu najčešće mnogo teže ugasiti zbog same hemije baterija, ekstremno visoke temperature i mogućnosti naknadnog požara, što sve zahteva posebnu intervenciju vatrogasaca.

Podrži 021

021 je pokrenuo svoj gift shop - Shopins.rs, a kupovinom nekog od artikala direktno podržavate rad naše redakcije. Svaki vaš doprinos, ma kako bio velik ili mali, dragocen je. Jer pravo novinarstvo vredi.

  • Lol

    16.01.2022 19:54
    Ako se ne bojim plina i benzina, neću ni baterije. Ovo je najnebitniji faktor zbog kojeg bi odustao od kupovine nekog vozila. Ok, glup sam, štagod.
  • Yugo45

    16.01.2022 18:24
    Maštako
    Statistiko moja diko. Nije to isto, i nije tako uporedivo. Niste govorili o tome da u benzinskim automobilima nešto mora da pođe po zlu da bi se zapalio za razliku od električnih kojima zbog nečistoća u bateriji može doći do potpuno spontanog samozapaljivanja usled hemijskih procesa u zapečaćenim ćelijama baterije. Znači iz vedra neba, bez ikakvog nagoveštaja, čak i dok je vozilo isključeno i parkirano. Koji benzinac je tako planuo?
  • Sedam

    16.01.2022 18:15
    Ako sam dobro video, ovde kažu da se zapali 1,53% benzinaca, odnosno da svako 65ti automobil na benzin izgori. To bi značilo da svakodnevno u vašoj okolini gori neki auto sa benzinskim motorom.

    Čini mi se da je ova statistika da su elektro automobili jako bezbedni rađena po istoj metodologiji kao i za jednu jako aktuelnu bolest, kada je valjalo dokazati da ćemo svi pomreti od nje

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Magazin

Gerhard Šreder napušta Rosnjeft

Bivši nemački kancelar Gerhard Šreder napustiće Upravni odbor ruske državne energetske kompanije Rosnjeft, saopštila je danas ta kompanija.

U Nemačkoj ukradena skulptura od 500 kg

Bronzana skulptura viša od tri metra i teška 500 kilograma nestala je iz skladišta u zapadnoj Nemačkoj tokom vikenda, a policija ne uspeva da pronađe nikakav trag.