Koji polovnjaci najmanje gube vrednost

Kupovinom automobila i prvim okretanjem ključa u bravi ili pritiskom na dugme za start već ste izgubili veliki deo njegove vrednosti.
Koji polovnjaci najmanje gube vrednost
Foto: Pixabay
Jednostavno je tako, za razliku od nekretnina kao što su stanovi, kuće i vikendice koje ne gube na vrednosti, pokretne stvari poput automobila nisu imune na pad vrednosti.
Firma za analizu tržišta Schvacke i Auto Bild objavili su statistiku modela koji najbolje drže cenu.
Među onim automobilima koji najmanje gube vrednost kao polovnjaci našli su neki jeftini modeli, kao što je Dacia Sandero, a dobro se kotiraju i električni automobili, poput Tesle.
 
Sa druge strane, zanimljivo je da velika potražnja za Porscheom 911 održava njegovu amortizaciju u prihvatljivim granicama. Za četiri godine sportski automobil gubi samo 42 odsto svoje početne vrednosti. To ga čini jednim od polovnjaka sa najstabilnijom cenom na nemačkom tržištu, ali ne i najboljim.
 
Za razliku od Porschea, niska cena modela Dacia Sandero je veliki adut kada je reč o očuvanju vrednosti polovnog vozila. Dacia je toliko jeftina kada je nova, da samo malo gubi na vrednosti kada se koristi.
 
Samo trećina (34 odsto) vrednosti biće izgubljena za četiri godine. Ovaj pregled cena svakako utiče i na srpsko tržište, koje je sklono uvozu polovnjaka iz Nemačke.
 
Pogledajte koji automobili (po klasama) najbolje drže cenu nakon četiri godine eksploatacije:
 
Klasa Najbolje drže vrednost posle četiri godine
 
Električni automobili do 40.000 evra - Mini Cooper SE (59,6 odsto)
Električni automobili preko 40.000 evra - Tesla Model S Long Range (61,2 odsto)
Mali gradski automobili - Hyundai i10 1.2 (56,9 odsto)
Potkompaktni automobili - Dacia Sandero Stepway TCe90 (66 odsto)
Kompaktni automobil - VW Golf 1.5 TSI OPF (53,7 odsto)
Srednja klasa - Škoda Superb Combi 2.0 TSI 4×4 DSG (49,8 odsto)
Viša klasa - BMW 540i xDrive Automatic (44,4 odsto)
Sportski automobili - Porsche 911 Carrera 4S PDK (58 odsto)
Kombi vozila - Mercedes V 300 d long 4Matic 9G-Tronic (56,4 odsto)
Mali SUV - Mazda CX-30 e-Skyactiv-G 2.0 (57,5 odsto)
Kompaktni SUV - Toyota RAV 4 2,5 4×2 Hybrid (57,8 odsto)
Veliki SUV - Range Rover Sport P400 3.0 (50,1 odsto)

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Magazin