Nije iznenađujuće da na treću godišnjicu naizgled vrlo skupe javne inicijative gotovo svi koji koriste tramvaje, autobuse i vozove u maloj državi EU-a kažu da su zadovoljni.
"Budući da je besplatan, lakše je brzo doneti odluku, birati između javnog ili ličnog prevoza. To znači da je vrlo pozitivan za životnu sredinu i praktičan", rekao je muškarac čekajući tramvaj u gradu Luksemburgu.
Biti bogat i imati mali broj stanovnika, naravno, pomaže. Ima samo oko 640.000 građana i svaki od njih, u smislu BDP-a po stanovniku, vredi oko 99.900 evra godišnje prema najnovijim podacima Svetske banke iz 2021. Uporedite to s prosekom svakog građanina u susednoj Francuskoj sa samo 35.200 evra godišnje.
Kao što ste možda pogodili, besplatan prevoz ima svoju cenu - na kraju ga finansira novac poreskih obveznika. Ipak, to ga čini pravednijim, objašnjava ministar mobilnosti i javnih radova.
"U tome je veća pravednost jer oni koji plaćaju mali porez ne plaćaju ništa ili vrlo malo u ovom sistemu, stvarno je besplatno. A oni koji plaćaju veći porez, očito, imaju cenu koja je možda malo viša", rekao je Fransoa Bauš.
Luksemburg ga takođe promoviše kao način borbe protiv zagađenja i klimatskih promena navodeći ljude da iz automobila pređu u vozove i autobuse.
Međutim, za sada su automobili još najbolji, iako neki Luksemburžani već smatraju besplatan javni prevoz za pravo, a ne poklonom vlade.
"To omogućuje svim stanovnicima pograničnih područja, posebno onima iz Belgije, Nemačke i Francuske, jednostavno putovanje. A uz to je i dobar oblik slobode. Ovoga nema u Francuskoj. Manje je kontrolora, manje je gnjavaže", rekla je jedna korisnica tramvaja.
OGLASI RADNO MESTO! Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.
Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.
Komentari 3
Професор
@N
N
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar