
Mali i veliki servis vozila: Kad se rade i koliko koštaju?
Svaki vozač zna da ukoliko želi da njegov automobil uvek bude u odličnom stanju za vožnju, od velike je važnosti da se redovno vrši mali i veliki servis vozila.

Foto: Pixabay
Koliko košta veliki, a koliko mali servis automobila, i koliko je ova usluga poskupela u poslednjih nekoliko godina?
Za automehaničare ljudi koji rade u autoindustriji kažu da su doktori, jer kao što doktori stalno upozoravaju da preventiva smanjuje mogućnost ozbiljnih bolesti, automehaničari ponavljaju da mali servis smanjuje mogućnost za velike kvarove na vašim automobilima, piše N1.
Automehaničari za mali servis kažu da se radi o redovnom održavanju automobila koje je izuzetno važno za njegovu dugovečnost. Redovnim odlaskom na male servise vozači izbegavaju situaciju da ostave svog ljubimca kod majstora, čekaju nabavku neophodnog dela i "masno" plaćanje. Ukoliko ne želite sve ovo, struka ukazuje da manji i češći servisi čuvaju vaše živce i vaš novčanik.
Za veliki servis automehaničari ističu da je u pitanju ozbiljan posao koji treba poveriti dobrom stručnjaku. Naročito kada je reč o modernim, kompjuterizovanim automobilima gde vlasnici nemaju neophodne alate ili veštine da izvrše proveru.
Veliki servis je periodični servis pri kome se menja set zupčastog kaiša, odnosno lanca. Ne propustite da ih zamenite u predviđenim intervalima zato što njihovim pucanjem možete izazvati teže kvarove na vozilu.
Da bi se sva četiri takta rada motora sa unutrašnjim sagorevanjem odvijala usklađeno, potrebno je da rad kolenastog vratila (radilice) motora bude usklađen sa radom bregastog vratila i ventila. Ova dva mehanička sistema povezuje zupčasti kaiš ili pogonski lanac.
Kamenko Jovanović, vlasnik auto-servisa, navodi u razgovoru za N1 da se izvođenje malog, ili kako se u narodu zove redovnog servisa, razlikuje od onoga što praktikuju ovlašćeni servisi automobila.
"Ovlašćeni serviseri imaju pravilo da na 15.000 kilometara menjaju isključivo ulje i filter ulja, a na 30.000 kilometara menjaju ulje, filter ulja, filter vazduha, goriva i filter kabine. To je zbog evropskih standarda koji traže da budu 'long live' ti servisi. Međutim, u narodu, mali servisi se rade od 10 do 15 hiljada kilometara, ulje, filter ulja, filter vazduha i fliter kabine, a svaki drugi servis menjamo filter goriva, ukoliko ga automobil poseduje", navodi Jovanović.
Prema njegovim rečima, za odrađivanje velikog servisa je razlika u tome da li automobil ima zupčasti remen ili poseduje lanac.
"Kod nekih vozila je pogonski kaiš, a kod nekih pogonski lanac. Jedan je gumeni deo, a drugi metalni. Ranije se smatralo da kada automobil poseduje lanac - da je to neuništivo. To je zbog toga što su lanci pre bili glomazniji, i sve je bilo izdržljivije. Sada su ti lanci tanji poprilično i ranjiviji su", objašnjava Jovanović.
Govoreći o samim cenama, on napominje da to zavisi od tipa vozila.
"Recimo, kod folksvagena 2.0 TDI veliki servis košta oko 600 evra, to su delovi i ruke. Za razliku od njega, kod BMW-a je to oko 1.400 evra. Da ne pričamo o landroverima, koji imaju 2.0 motor, i čiji veliki servis košta oko 2.500 evra", kaže sagovornik N1.
Kao i kod velikih, tako i cene malih servisa zavise od tipa automobila.
"Fiat punto, 1.2 benzin, on je jedan od najjeftinjih za mali servis i kod njega izađe od 8.000 do 10.000 dinara, u zavisnosti od ulja šta se sipa. Ukoliko pričamo o BMW-u sa 2.0 motorom, to može da košta i do 25.000 dinara", kazao je vlasnik servisa.
Što se tiče povećanja cena, kaže da ova branša nije imala velika poskupljenja.
"U poslednje dve godine je došlo do prosečnog poskupljenja od 15 odsto, ali napominjem da se cene za određene stvari nisu ni menjale", navodi Jovanović.
Ukoliko vlasnici automobila žele da uštede, kaže da tu važi čuveno pravilo "Skuplje je u stvari jeftinije".
"Ako se automobil redovno održava, ako se stavljaju kvalitetni delovi, to na kraju izađe jeftinije, jer je manji procenat kvarljivosti automobila", ukazuje on.
Ne slaže se sa verovanjem da kod nas građani gledaju na to da uštede svaki dinar, a pogotovo kada idu kod automehaničara.
"Dugo već radim ovaj posao, nasledio sam ga od oca, ima 38 godina, a 30 godina sam u servisu. Mogu reći da ljudi koji dolaze imaju svoju logiku koju su prihvatili od nas da nam ostave vozilo, ne pitaju ništa, ali znaju da će dobiti kvalitetnu uslugu, da će im biti zamenjeno sve što je potrebno, a sve ono što nije potrebno neće biti zamenjeno. Takođe, većina naših mušterija se ne bavi istraživanjem i kupovinom auto delova, to ostavljaju nama. Iako je nekada to neko uradio, sam je ustanovio da se je prešao", ističe Jovanović.
Savetuje da je pouzdan majstor najvažniji izbor vlasnicima automobila, i da treba da prate uputstva koje im on daje.
"Auto mora da se redovno održava, i obavezno je da se ne preskače ako nešto mora vanredno da se odradi. Na svaki vanredni zvuk iz motora, iz trapa, hitno da se obrate servisu ili majstoru, jer na prvom tom zvuku može popravka da bude drastično jeftiniji popravak, nego da se odlaže", zaključuje Jovanović.
Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.
Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Život - Magazin
Naučnici iz leda izvadili mikrobe stare preko 40.000 godina
06.10.2025.•
0
Naučnici su iz slojeva leda u tundrama Aljaske izvadili mikrobe od kojih su neki stari i preko 40.000 godina.
Na današnji dan: Austrougarska anektirala BiH, počela era zvučnog filma, Nemet imenovan za kardinala
06.10.2025.•
0
Pregled najznačajnijih dešavanja kroz istoriju na današnji dan, 6. oktobar u svetu i kod nas.
Oblast u Finskoj kandidat za novu "plavu zonu" - mesto gde ljudi žive duže
05.10.2025.•
0
Područja poznata kao plave zone već godinama privlače pažnju jer u njima ljudi prosečno žive duže i zdravije nego drugde u svetu.
Švajcarski glečeri izgubili tri odsto mase u 2025.
05.10.2025.•
0
Glečeri u Švajcarskoj izgubili su tri odsto zapremine ove godine, što je četvrti najveći godišnji pad zabeležen do sada, saopštili su švajcarski glaciolozi.
Polovina nemačkih auto-puteva ima oštećenja, a nema novca za obnovu
05.10.2025.•
2
Polovina nemačkih auto-puteva ima oštećenja, mostovi su u lošem stanju, a saobraćajni zastoji dostigli su rekordne nivoe.
Finci traže da se u stambenim zonama brzina vozila ograniči na 20 km/h
05.10.2025.•
2
Finska politička stranka Zelenih želi da uvede ograničenje od 20 km/h u stambenim zonama.
Uz pomoć veštačke inteligencije identifikovan nacista sa fotografije Holokausta
05.10.2025.•
1
Nemački istoričar Jirgen Mateus, koji živi u SAD, izjavio je da je uz pomoć veštačke inteligencije (AI) identifikovao nacističkog vojnika prikazanog na jednoj od najpoznatijih fotografija Holokausta.
Na današnji dan: Petooktobarska revolucija u Srbiji, umro Stiv Džobs, emitovani prvi Pajtonovci
05.10.2025.•
1
Pregled najznačajnijih događaja na današnji dan, 5. oktobar, u svetu i kod nas.
Na današnji dan: Sud poništio izbore na kojima je pobedio Koštunica, umrli Dženis Džoplin i Rembrant
04.10.2025.•
1
Pregled najznačajnijih dešavanja kroz istoriju u svetu i kod nas na današnji dan, 4. oktobar.
Žena prvi put na čelu Anglikanske crkve
03.10.2025.•
0
Prvi put na čelo Anglikanske crkve dolazi žena - Sara Mulali (63) koja je danas imenovana za narednog Kenterberijskog nadbiskupa.
Na današnji dan: Rođen Jesenjin, nastala Kraljevina Jugoslavija, SOS postao međunarodni signal za pomoć
03.10.2025.•
0
Pregled najznačajnijih dešavanja kroz istoriju u svetu i kod nas na današnji dan, 3. oktobar.
Puškom za uspavljivanje pucao na psa, ali je umesto životinje pogodio čoveka
02.10.2025.•
3
Policija u Osijeku podneće krivičnu prijavu protiv 39-godišnjaka iz Baranje kog sumnjiči da je puškom za uspavljivanje pucao na psa, ali je umesto životinje pogodio čoveka.
Sve češće biramo kineske brendove automobila - razlozi su opravdani
02.10.2025.•
0
Neko će reći da je u pitanju navika, neko će to nazvati prestižom, a neretko se radi samo o inerciji. Stvari se menjaju, pa se ljudi sve češće odlučuju na vožnju kineskih brendova automobila.
Na današnji dan: Rođen Mahatma Gandi, Zrenjanin dobio današnje ime, umro Rok Hadson
02.10.2025.•
0
Pregled najznačajnijih dešavanja kroz istoriju u svetu i kod nas na današnji dan, 2. oktobar.
Kada uneti biljke sa terase unutra kako bi preživele zimu?
01.10.2025.•
1
Kako dani postaju sve kraći, a hladniji talas sve više stiže, važno je obratiti pažnju na negu biljaka koje uzgajamo na balkonu, terasi ili u bašti.
Nije teško biti fin: Maniri koje su neki zaboravili
01.10.2025.•
0
U današnje vreme, negde između notifikacija, poruka i beskrajnog skrolovanja, mali gestovi lepog ponašanja nekako su nam izmakli.
Na današnji dan: Umro Pavle Vuisić, Radio Beograd počeo da emituje program
01.10.2025.•
0
Pregled najznačajnijih dešavanja kroz istoriju u svetu i kod nas na današnji dan, 1. oktobar.
Na današnji dan: Upotrebljena anestezija za vađenje zuba, rođen Milan Rakić, Nikson posetio Beograd
30.09.2025.•
1
Pregled najznačajnijih dešavanja kroz istoriju u svetu i kod nas na današnji dan, 30. septembar.
Na današnji dan: Počeo talas štrajkova zbog pokradenih izbora, umrli Bris Taton i Isidora Žabeljan
29.09.2025.•
0
Pregled najznačajnijih događaja u svetu i kod nas na današnji dan, 29. septembar.
VIDEO: Donirala Muzeju Perl Harbor metak izvađen iz srca njenog muža
28.09.2025.•
0
Bivša bolničarka iz Drugog svetskog rata Elis Bek Derou, koja sada ima 106 godina, odlučila je da muzeju posvećenom napadu na Perl Harbor donira metak izvađen iz srca njenog supruga koji je tada ranjen.
Objavljen izveštaj o najbogatijim narodima na svetu: Na listi i građani Srbije
28.09.2025.•
3
Građani SAD u proseku su najbogatiji na svetu, sa ličnim imetkom koji iznosi 311.000 evra, pokazao je najnoviji Globalni izveštaj o bogatstvu osiguravajuće kuće "Allianz" za 2024. godinu.
Komentari 2
Realista
Miki Pezos
A razvodni može biti kaiš(suvi,mokri) ,zatim lanac i razvod preko zupčanika (teretna vozila). Savet, poštovati preporuke proizvođača.Oni najbolje znaju sta i kad je potrebno njihovom proizvodu .
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar