Ukoliko vozite putevima koji su puni rupa: "Pravilo dve sekunde" će vam sačuvati automobil

Iako ste to možda čuli još od svog instruktora vožnje, takozvano "pravilo dve sekunde" je jedan od najboljih načina da sebi date šansu da izbegnete opasnosti.
Ukoliko vozite putevima koji su puni rupa: "Pravilo dve sekunde" će vam sačuvati automobil
Foto: Pixabay
Najnoviji podaci RAC-a otkrivaju da je bilo skoro 30.000 kvarova na vozilima u Velikoj Britaniji u 2023. godini, što je povećanje od 33 odsto u odnosu na prethodnu godinu. To znači da je neizbežno naići na udarne rupe tokom vožnje, posebno nakon što su hladni zimski meseci izazvali pucanje asfalta, što je dovelo do novih udubljenja koja izgledaju kao udarne rupe.
 
S obzirom na veliku verovatnoću da će vaš automobil pretrpeti štetu, korisno je znati koje su mere prevencije i kako reagovati ako ipak naiđete na udarne rupe. Zabrinjavajuće je to što mnogi od ovih neravnih puteva često ostaju nepopravljeni, prenosi Birmingham Live.
Stručnjaci Havden osiguranja sastavili su nekoliko korisnih saveta o tome kako da izbegnete pukotine na putu i ​​šta da radite ako na kraju naletite na jednu. Oni sugerišu da bi održavanje distance od dve sekunde moglo da promeni situaciju. Ovo pravilo osigurava da između vas i automobila ispred vas bude dovoljno prostora. Održavanje razmaka od dve sekunde daje vam priliku da reagujete ako automobil ispred udari u rupu, što vam daje dovoljno vremena da usporite, procenite šta je ispred vas i vidite da li možete da izbegnete da se sami zaletite u rupu. Takođe savetuju dodatni oprez na neobeleženim putevima gde nema znakova ograničenja brzine.
Održavanje ispravnog pritiska u gumama je od suštinskog značaja ako želite da smanjite potencijalnu štetu koju mogu prouzrokovati loše održavani putevi. Uverite se da vaše gume nisu previše ili premalo naduvane.
 
Čvrsto držite volan kako vozilo ne bi skrenulo ili čak skrenulo sa puta kada naiđete na dramatičan nagib na površini puta. Uvek treba da imate bar jednu ruku na volanu, bilo da vozite ručni ili automatski auto.
 
Izbegavajte da pritisnete kočnice jer to može prouzrokovati više štete nego postepeno usporavanje pre nego što se bezbedno zaustavite da proverite svoje vozilo. Kočenje naglo stvara dodatni pritisak i kompresiju na vozilo, što može dovesti do neusklađenosti, oštećenja guma i točkova i struganja karoserije ili izduvnog sistema. Zaustavite se kada je to bezbedno i proverite da li vozilo ima oštećenja. A onda, kada se vratite u automobil i nastavite putovanje, budite svesni bilo kakvih promena u načinu na koji vaše vozilo vozi. Takođe, obavezno prijavite rupu.
Stručnjaci kažu da imate pravo da podnesete tužbu za odštetu uzrokovanu udarnom rupom. Zabeležite put gde se incident dogodio, zajedno sa datumom, vremenom i vremenskim uslovima. Ako je moguće, napravite fotografiju rupe, uključujući slike okolnog područja kako bi se tačna lokacija lako identifikovala.

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Magazin

Tadžikistan zakonom zabranio "stranu" odeću

Predsednik Tadžikistana Emomali Rahmon potpisao je zakon "O proslavama i ceremonijama" kojim se zabranjuje nošenje odeće koja nije u duhu kulture Tadžikistana, prenosi agencija RIA Novosti.

Kipar će zabraniti mobilne telefone u školama

Kipar će zabraniti upotrebu mobilnih telefona u školama, izjavila je ministarka obrazovanja Atina Mihaelidu, rekavši da telefoni previše ometaju učenike i dovode do antisocijalnog ponašanja.