Američki bombarder se zamalo sudario s dva komercijalna aviona

Američki bombarder B-52 jedva je izbegao sudar sa malim privatnim avionom u Južnoj Dakoti, ubrzo pošto je pilot putničkog aviona kompanije "SkyWest" bio primoran da izvede agresivan manevar kako bi izbegao sudar sa B-52.
Američki bombarder se zamalo sudario s dva komercijalna aviona
Foto: Pixabay (ilustracija)
Incident sa putničkim avionom bio je poznat od jula, ali činjenica da se B-52 kasnije približio malom avionu marke Pajper na nešto više od pola kilometra nije ranije bila objavljena, prenosi CBS Njuz.
 
Pilot komercijalnog aviona je tog dana rekao svojim putnicima da je bio iznenađen kada je video bombarder kako se nadvija sa desne strane, a američko ratno vazduhoplovstvo je takođe saopštilo da kontrolori leta nikada nisu upozorili posadu B-52 na obližnji putnički avion.
Zvaničnici su tada rekli da je prelet B-52 unapred odobren sa Federalnom upravom za vazduhoplovstvo (FAA) i privatnim kontrolorima koji nadgledaju aerodrom Minot.
 
Izveštaj NTSB ne identifikuje uzrok incidenata, ali transkript razgovora između tri aviona, dežurnog kontrolora leta u Minotu i regionalnog kontrolora FAA u radarskom centru u Rapid Sitiju, pokazuje da je tog dana sa radarskog tornja izdato nekoliko zbunjujućih komandi.
Dok su se avioni B-52 i "SkyWest" približavali aerodromu iz različitih pravaca, kontrolor je rekao avionu “SkyWest” koji je prevozio 80 ljudi da leti u krug udesno, dok pilot nije rekao kontroloru da to ne želi da uradi jer je bombarder sa njegove desne strane, a da je zbog toga obustavio prilaz aerodromu.
 
U jednom trenutku, kontrolor je nameravao da izda uputstva avionu Delta, ali je greškom pozvao pozivni znak bombardera i morao je da otkaže tu naredbu.
Manje od minut nakon što je B-52 prešao putanju putničkog aviona, zamalo je udario u mali avion koji je takođe kružio, dok je bombarder proleteo pored aerodroma na putu nazad ka vazduhoplovnoj bazi Minot, gde je stacionirano 26 bombardera.
 
Konsultant za bezbednost avijacije Džef Guceti, koji je istraživao padove aviona i za NTSB i za FAA, rekao je da kontrolor nije dao komande avionima Delta i Pajper da kruže dovoljno brzo da bi ostali na bezbednoj udaljenosti od bombardera.
 
Transkript pokazuje da lokalni kontrolor svaki put poziva regionalnog kontrolora FAA da dobije dozvolu pre nego što izda komandu avionima.
 
Guceti je rekao da nije jasno da li je preduzimanje tog dodatnog koraka konsultacija sa drugim kontrolorom odložilo komande ili da li kontrolor Minota jednostavno nije predvideo koliko će se avioni približiti.
 
Potpuni izveštaj američkog Nacionalnog odbora za bezbednost saobraćaja o incidentima biće objavljen sledećeg meseca.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Magazin