Menu 021

Najčešće greške roditelja koje bebama remete san

Dobar san je presudan za razvoj mozga vaše bebe.
Život 01.12.2019. | 12:31
Najčešće greške roditelja koje bebama remete san
Foto: Pixabay
Nedovoljno sna može dovesti do problema s govorom i poremećaja hiperaktivnosti. Neki roditelji spavaju s decom u krevetu nadajući se da će se tako pre povezati. To ne samo da je zbunjujuće za dete već može biti i opasno za njega.
 
I to nije jedino što ne bi trebalo činiti da bi dete spavalo dobro. Ovo su greške koje roditelji najčešće prave kada uspavljuju bebu.
 
Beba nema rutinu spavanja
 
Uspostavljanje rutine spavanja bitno je za vaše dete. To mu može pomoći da se smiri i brže zaspi. Veoma je važno da se držite rasporeda kako bi dete naučilo kada mu je vreme za spavanje. S vremenom će se naviknuti da u isto vreme ide da spava tako da će uspavljivanje postati mnogo lakše i brže.
 
Ne umarate bebu dovoljno kada je budna
 
Deca su ista kao i mi, što smo zauzetiji u toku dana, to smo iscrpljeniji i lakše ćemo zaspati. Zato pokušajte da uključite svoju bebu u što više aktivnosti. Pričajte im i pevajte, izvedite ih napolje i pustite ih da uživaju u lepom danu. Sve će to učiniti vaše dete umornijim i spremnim za spavanje.
 
Roditelji ne prepoznaju znake
 
Ponekad roditelji predugo čekaju pre nego što decu pošalju na spavanje. Na primer, čekaju dok ne počnu da plaču. Međutim, postoje i mnogi drugi znakovi koji pokazuju da je vaše dete umorno i da mu treba san. Ako se mršte, šakama trljaju oči i uši to može značiti da mu je vreme da spava.
 
Ostavljate bebu da spava u osvetljenoj sobi
 
Tama deluje smirujuće na bebe i podstiče proizvodnju melatonina, hormona koji pomaže u regulaciji sna.
 
Blokiranje buke
 
Bebe ne treba da spavaju u potpunoj tišini jer ako jednom tako navikne kasnije može imati velikih poteškoća sa spavanjem. Ponekad se čak preporučuje da koristite uređaje koje stvaraju tihu buku koja može pomoći bebi da lakše zaspi.
 
Držite bebu predugo budnu
 
Možda mislite da ukoliko je beba duže budna da će biti umornija i da će brže zaspati. Međutim, to može upropastiti raspored spavanja i uticati na količinu sna.
Autor: Klix.ba
Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar



Preostalo 1500 Karaktera


* Ova polja su obavezna
Cenovnik Impresum Kontakt Pravila i uslovi korišćenja Pošalji vest