Letovi niskobudžetnim kompanijama često koštaju isto, ako ne i više nego kod redovnih avioprevoznika.
Vožnja avionom po ceni od svega nekoliko evra moguća je jedino u slučajevima kada putnik više meseci unapred kupi kartu, mada ni to nije neka garancija. Osnovni problem, prema rečima Bore Kovačevića, bivšeg regionalnog direktora kompanije Jat Airways u Londonu, koji je inače magistrirao upravo na takozvanim niskobudžetnim kompanijama, jeste činjenica da kupljene karte ne mogu biti zamenjene za neki drugi datum, a uplaćeni iznos ne može biti vraćen ako putnici u poslednji momenat odustanu od putovanja. "Filozofija niskobudžetnih aviokompanije je vrlo jednostavna. Ako ne poštujete izuzetno striktna pravila koja su one napisale, bićete na gubitku", objašnjava Kovačević za "Politiku", naglašavajući da, recimo, ukoliko klijent niskotarifne kompanija izgubi bording kartu, plaća penale u iznosu od čak 115 evra.
Osim toga, upozorava Kovačević, kod niskobudžetnih kompanija ne postoje službe za pronalaženje izgubljenog prtljaga. Drugim rečima, ako dođe do nestanka kofera, avioprevoznik plaća putniku 20 dolara po kilogramu i tu se priča završava. Još jedan nedostatak Kovačević vidi i u udaljenosti aerodroma na koje sleću ove kompanije od centra grada. Na kraju, kaže, kada se saberu svi troškovi - prevoz do aerodroma, prtljag, hrana u avionu, letovi avionima niskobudžetnih kompanija nisu baš tako jeftini kako se na prvi pogled čini.
Dodatni problem je, naglašava, u to me što je jeftine karte u praksi veoma teško naći. One se inače kupuju preko Interneta, ali ako nekoliko meseci pre leta u ponudi nema najjeftinijih karata, po ceni od recimo pet funti, onda ih savim sigurno neće biti ni kasnije. Osim kada se objavi takozvani "last minute", odnosno prodaja nekoliko sati pre leta, kada je moguće kupiti kartu i za dve do tri funte.
U svakom slučaju, zaključuje Kovačević, Srbija je i dalje prilično daleko od cele ove priče, iako do Beograda lete dve niskobudžetne kompanije. One, međutim, nude cene koje su u proseku na nivou redovnih aviokompanija, ali se putnici ipak nadaju da će i posle stavljanja naše države na belu šengen listu i konačne primene sporazuma o otvorenom nebu, veća konkurencija dovesti do smanjenja cena karata.
mnogo polusitina u ovom clanku, ukratko, low cost je uvek jeftinij, JAT je uvek najgori i najskuplji. to cemo videti kad nazad puste najvece low cost kompanije da lete iz beograda i nisa.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Autoputevi su projektovani sa ciljem da omoguće brzu vožnju, u svetu postoji jedna zemlja koja vam zaista dozvoljava da bezbrižno vozite autoputem, a to je Nemačka.
Venecijanski gondolijeri ovih dana su ponovo privremeno postali ronioci kako bi iz dva kanala izvukli čak 1.500 kilograma smeća u sklopu pretposlednje sezonske akcije čišćenja otpada.
Kako se konektovati na internet dok letite avionom pri brzini većoj od 800 kilometara na sat? Kako funkcioniše avionski toalet na visini od 12.000 metara?
Digitalna platforma za iznajmljivanje smeštaja Airbnb saopštila je da će do kraja sledećeg meseca zabraniti upotrebu unutrašnjih sigurnosnih kamera u zajedničkim prostorima smeštajnih objekata.
Broj putnika koji su povređeni kada je avion čileanske avio-kompanije LATAM erlajnz grupe, zbog tehničkih problema, počeo naglo da propada na letu iz Sidneja za Okland povećao se na 50.
Kada putujete u drugu zemlju, najvažnije je da imate pasoš, i to važi za većinu ljudi. Međutim, postoje tri osobe za koje ovo pravilo ne važi, odnosno, ne treba im pasoš za putovanje.
Pilot Itan Vest koji se u nedelju nalazio u blizini aerodroma u Vankuveru uspeo je da snimi kamerom svog telefona redak i opasan incident kada je grom udario u avion.
Počevši od ovog leta, planinari koji žele na pređu najpopularniju rutu do vrha planine Fudži, plaćaće 13,35 dolara, kako lokalne vlasti teže da smanje gužve izazvane porastom postkovid turizma.
Aerodrom Šarlroa, poznata destinacija niskotarifnih avio-kompanija zbog blizine Briselu, najgori je aerodrom na svetu po broju putnika, objavio je portal Business Financing.
Sasvim je prirodno plašiti se letenja avionom, pogotovo tokom turbulencija. Međutim, turbulencije nisu problem toliki, zbog čega je dobro znati neke tajne znakove koji upućuju da postoji veći problem.
Glavni gradovi su često, mada ne uvek, najpoznatiji predstavnici svake države. Neki su poznati celom svetu, o njima se pišu knjige i snimaju filmovi, a nalaze se i na listi želja svetskih putnika.
Komentari 1
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar