Istraživanje pokazalo: Na ovim turističkim destinacijama ima najviše prevara

Broj turista raste iz godine u godinu, a samim tim i rizik od prevara.
Istraživanje pokazalo: Na ovim turističkim destinacijama ima najviše prevara
Foto: Pixabay
Turizam je jedan od sektora najosetljivijih na prevare, sa povećanjem prevara od 18 odsto tokom letnje sezone i 28 odsto u zimskoj sezoni 2024. godine, prema izveštaju Mastercard Economy Institute, prenosi Tportal.
Broj turista raste iz godine u godinu, a sa njim, naravno, rastu i rizici od brojnih prevara na određenim popularnim destinacijama.
 
"Rizici od prevare značajno variraju od grada do grada. Na nekim destinacijama prevare uglavnom dolaze od turističkih agencija, dok su u drugima prevare češće u ugostiteljstvu ili industriji hrane i pića. Tako, na primer, u Los Anđelesu, većina mesta gde vidimo prevaru povezana je sa hranom", ističe Dejvid Man, glavni ekonomista za Azijsko-pacifički region u Mastercard Economy Institute za CNBC.
Najviše prijavljenih prevara zabeleženo je u: Kankunu (Meksiko), Hanoju (Vijetnam), Daki (Bangladeš) i Bangkoku (Tajland).
 
S druge strane, putnici u San Francisku, Dablinu, Seulu, Budimpešti i Edinburgu doživeli su najmanje turističkih prevara.
Najčešće vrste prevara po destinacijama:
 
Turističke agencije - najveći rizici prijavljeni su u Hong Kongu (70 odsto prevara), Nju Delhiju (64 odsto), Barseloni (64 odsto) i Kankunu (48 odsto).
 
Prevare u taksijima - najčešće u Džakarti (66 odsto), Bangkoku (48 odsto), Istanbulu (39 odsto) i Londonu (34 odsto). Uglavnom uključuju lažne naplate, skrivene troškove ili izuzetno visoke cene.
 
Restorani i ugostiteljstvo - u Los Anđelesu i Njujorku, prevare sa hranom (kašnjenja, prekomerno naplaćene usluge) čine 75 odsto odnosno 63 odsto svih prijava. To uključuje dodavanje neovlašćenih bakšiša ili krađu informacija sa kreditnih kartica turista.
 
Smeštaj - lažni oglasi za iznajmljivanje su posebno rasprostranjeni na Puketu (Tajland, 39 odsto) i u Antaliji (Turska, 35 odsto).
 
"Budite posebno oprezni kada ulazite u taksi u Istanbulu, gde su prevare česte, kao i na Tajlandu, gde postoji mogućnost da ostanete bez smeštaja zbog lažnih oglasa", upozorio je Man.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Oliva

    27.07.2025 15:04
    Trebalo je staviti na listu i Kanarska Ostrva, posebno Tenerife ... falsifikovana odeća koja se prodaje kao original, lažne taxi aplikacije gde vam unapred naplate 50€ i taxi nikada ne stigne, pa onda regularni taxisti koji voze bez taksimetra, mini marketi i prodavnice mobilnih gde indusi prevaranti kod plaćanja karticom dodaju još jednu nulu i usput kloniraju karticu, nepostojeći privatni smeštaj - stignete i ostanete na ulici, depoziti za rent a car koji se ne vraćaju , lažni skupljači potpisa za udruženja gluvonemih koji vam traže donaciju, reklame po restoranima za jeftin meni uz astronomske cene pića koje nisu istaknute ... ovde je opasan sport biti turista

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Putovanja

Herceg Novi je više od odmora

Herceg Novi sve više opravdava status jedne od najpoželjnijih turističkih tačaka Mediterana prepoznatljive po očuvanoj prirodi i savršenim plažama, istorijskom nasleđu, festivalskoj ponudi, gastronomiji i gostoprimstvu.

Pet razloga zašto je kamper bolji od hotela

Letovanje je vreme kada želimo da se opustimo, pobegnemo od gužve i uživamo u potpunoj slobodi. Ali da li ste se ikada zapitali – da li hotel zaista pruža to što vam treba?