Sa 1.553 kilograma tada, dospeli su na 1.947 kilograma 2023.
To je uglavnom zbog sve veće popularnosti SUV-ova i crossover vozila. Dodatni faktor je porast broja hibrida, plug-in hibrida i električnih automobila, opremljenih baterijama.
Prosečan novi benzinski ili dizel automobil - ne uključujući hibride i plug-in hibride – jeste 150 kilograma lakši od prosečnog električnog vozila, prema studiji. Ako uračunamo i hibride i plug-in hibride, ta razlika pada na 100 kilograma.
Prema Autocaru, trendu povećanja prosečne mase praznog vozila za sada nema kraja. U prvom kvartalu ove godine prosečna masa testiranih novih automobila bila je 2.087 kilograma, što je već 100 kilograma više od proseka za 2023. godinu.
Treba napomenuti da je u prva tri meseca 2024. Autocar testirao uglavnom teška električna vozila. Naravno, to u potpunosti zavisi od modela koje industrija lansira, ali opšti trend je jasan.
Uzgred, u igri su i drugi faktori osim popularnosti SUV-ova i sve većeg broja električnih vozila. Većina proizvođača povukla se iz kompaktnog A-segmenta, jer mali hatchbackovi više nisu isplativi. To takođe dodaje na prosečnoj težini.
Osim toga, sve stroži evropski sigurnosni zahtevi takođe čine nove automobile težim. Bez obzira u kom segmentu pojedini model bio, lista obaveznih sigurnosnih sistema postaje sve duža.
OGLASI RADNO MESTO! Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.
Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar