Kina planira da ograniči ubrzanje automobila do 100 km/h

Kina planira da uvede novo pravilo koje bi moglo značajno da promeni doživljaj vožnje - ograničenje početnog ubrzanja automobila.
Kina planira da ograniči ubrzanje automobila do 100 km/h
Foto: Pixabay
Prema nacrtu nove uredbe, svi automobili bi nakon svakog pokretanja morali da startuju u standardnom načinu rada, u kom sprint do 100 km/h ne bi smeo da bude brži od pet sekundi. Vozači bi tek naknadno mogli ručno da odaberu brži, sportski način rada, a ova regulativa bi se primenjivala na sva vozila, bez obzira na vrstu pogona.
 
Ova inicijativa dolazi kao odgovor na sve ekstremnija ubrzanja koja su postala uobičajena, pogotovo s dolaskom snažnih električnih vozila. 
Rekordni startovi s mesta do 100 km/h za manje od tri sekunde više nisu rezervisani samo za supersportske automobile. Modeli poput Xiaomi SU7 Ultra ili BYD Yangwang U9 dostižu stotku za svega 2,5 sekunde, čineći takve performanse dostupnima širem krugu vozača.
 
Glavni cilj ove mere je poboljšanje opšte sigurnosti i kulture u saobraćaju. Uvođenjem standardnog načina rada, sličnog "eko" modu, koji ne dopušta trenutno korišćenje pune snage, vlasti žele da smanje rizična ponašanja poput naglih startova u gradskim središtima. Iako će vozači i dalje moći ručno da aktiviraju sportski način rada, činjenica da to moraju da rade pri svakom novom pokretanju vozila trebalo bi da obeshrabri impulsivno i agresivno ubrzavanje.
Novi izazov za proizvođače
 
Budući da je munjevito ubrzanje često ključan emocionalni faktor pri kupovini električnog vozila, postavlja se pitanje kako zadržati interes kupaca. Proizvođači će morati da se okrenu isticanju drugih prednosti, kao što su veći domet, energetska efikasnost, udobnost, napredni infotainment sistemi i održivost. Koncept "početnog udarca" moraće se redefinisati, prenosi Index.hr.
 
Umesto sirove snage dostupne odmah pri startu, fokus bi se mogao prebaciti na performanse dostupne tokom vožnje, slično kao kod motora s unutrašnjim sagorevanjem koji svoju punu snagu isporučuje tek kad dostigne radnu temperaturu. Ključna će biti i komunikacija prema kupcima, s naglaskom da ove mere ne umanjuju užitak u vožnji, već povećavaju sigurnost i kontrolu.
Na taj način, ono što se čini kao korak unazad moglo bi se pretvoriti u priliku da se električni automobili dokažu ne samo kao brzi, već i kao veoma kvalitetni i praktični automobili za svakodnevnu upotrebu.
OGLASI RADNO MESTO!

Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.

Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Magazin