Zašto avioni izbegavaju let preko Tihog okeana?
Prvi razlog je naočigled logičan - Tihi okean je najveći okean na svetu i ako dođe do nekog problema s avionom, pilotu će biti izuzetno teško da pronađe sigurno mesto za sletanje.
Foto: Pixabay
Ruku na srce, ni Aljaska ne obiluje internacionalnim aerodromima, ali sletanje na Aljasku čini se kao odlična opcija u poređenju sa sletanjem u okean.
Piloti uglavnom preferiraju rute na kojima se nalazi što veći broj aerodroma. Broj avionskih nesreća zanemariv je u poređenju s brojem aviona koji svakodnevno uzleću i sleću sa svih svetskih aerodroma, ali je teško zamisliti išta strašnije od kvara na motoru 10 hiljada metara iznad Pacifika.
Iako se često ističe kako je sigurnost apsolutni prioritet tokom letenja avionom, ne treba zaboraviti ni da je avio-prevoz izuzetno unosan biznis, a cilj svake kompanije je da putnike preveze što kraćom rutom, za što manje vremena i pritom uštede maksimalno novca. To je razlog zbog kog su odabrane rute uvek one najkraće moguće, izuzmemo li izbegavanje određenih elementarnih nepogoda.
Ako pogledamo liniju između Severnu Amerike i Azije (koja prelazi preko Tihog okeana) na 2D karti, može nam se učiniti da je ta linija najbrža moguća. Međutim, u obzir treba uzeti zakrivljenost Zemlje. Pogledamo li istu udaljenost na globusu, koji vernije prikazuje stvarne udaljenosti između tačaka na Zemlji, primetićete da je ta udaljenost znatno veća.
Tokom letenja iznad velikih vodenih površina velika je verovatnoća prolaska kroz neku vremensku nepogodu. Avioni će relativno jednostavno savladati tropske oluje i neke vrste uragana, ali posebno su opasna nevremena s munjama. Avionima se preporučuje da ih svakako zaobilaze umesto da prolaze kroz njih ili iznad njih.
U današnje vreme prava je retkost da se avioni sruše zbog nevremena, ali jake turbulencije mogu izazvati paniku i nemir kod putnika.
Prilikom odabira rute letenja takođe je važno uzeti u obzir i vazdušne struje. One nastaju u troposferi, najnižem sloju Zemljinog atmosferskog omotača. U tom sloju nastaje i većina vremenskih (ne)prilika. Troposfera se graniči sa stratosferom. Nadmorska visina te granice nije konstantna, nego se nalazi na nadmorskoj visini od šest do 19 kilometara.
Upravo zbog tih oscilacija u visini i velikih razlika u temperaturi i pritisku stvaraju se jake vazdušne struje, koje mogu da dostignu brzinu od čak 320 km/h. Letenje u smeru vazdušne struje može znatno skratiti let, a letenje u smeru suprotnom od struje može ga znatno usporiti.
Naravno, ako želite da stignete iz Amerike do Australije - tada sve to pada u vodu. Drugog puta osim onog preko Pacifika nema.
Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.
Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Život - Putovanja
VIDEO: Otvoren najviši hotel na svetu
15.12.2025.•
0
Svet ima novi najviši hotel, a rekorder se nalazi u Dubaiju.
Putnik na letu za Hongkong usred leta pokušao da otvori vrata aviona
15.12.2025.•
0
Policija Hongkonga uhapsila je putnika koji je bio na letu Cathay Pacifica CX811 iz Bostona za Hongkong, nakon što je prevoznik rekao da je osoba usred leta pokušala da otvori vrata aviona.
Zlatibor i dalje najposećenija planinska destinacija u Srbiji
14.12.2025.•
2
Na Zlatiboru je od januara do oktobra boravilo 382.542 turista, što je za osam procenata više nego u istom periodu prošle godine, objavila je Turistička organizacija Zlatibora.
Zima u Crnoj Gori: Raj za skijaše i sve ljubitelje aktivnog odmora
08.12.2025.•
0
Ako želite da zimu provedete aktivno, na čistom planinskom vazduhu i okruženi netaknutom prirodom, crnogorske planine, poput Durmitora, Bjelasice, Vučja i Hajle, nude izvanredne uslove za sve zimske aktivnosti.
VIDEO: Evropski grad koji je odlučio da živi bez fosilnih goriva
07.12.2025.•
0
U švedskom gradu Vekše autobusi i vozila opštinske uprave koriste biogorivo proizvedeno od kućnog organskog otpada.
Gde za Novu godinu? Najbolja zabava, koncerti i praznični programi širom Crne Gore
02.12.2025.•
0
Da li ste već odlučili gde ćete dočekati Novu godinu?
Problem sa softverom na Erbasu A320 može da poremeti hiljade letova
29.11.2025.•
0
Putnici su upozoreni na moguće poremećaje u avio-saobraćaju nakon što je evropski konzorcijum za proizvodnju putničkih aviona Erbas identifikovao "značajan broj" aviona modela A320 pogođenih softverskim problemom.
London možda uvede turističke takse
24.11.2025.•
1
Britanski parlament trenutno razmatra zakon o ovlašćenjima lokalnih uprava na osnovu kog bi gradonačelnik Londona Sadik Kan mogao da uvede turističku taksu u britanskoj prestonici, prenosi BBC.
Španija od 2026. godine uvodi nova pravila u saobraćaju: Evo o čemu je reč
12.11.2025.•
1
Od 2. januara 2026. godine stupiće na snagu novi paket pravila o bezbednosti u saobraćaju u Španiji.
Zašto vozovi nemaju sigurnosne pojaseve?
12.11.2025.•
3
Možda zvuči čudno kad uporedimo sa automobilima ili avionima, ali vozovi nemaju sigurnosne pojaseve - čak ni brzi vozovi poput japanskog šinkansena.
Rajaner od sredine novembra prelazi na isključivo digitalne bording karte
12.11.2025.•
0
Irska niskobudžetna avio-kompanija Rajaner saopštila je da će od 12. novembra prihvatati isključivo digitalne bording karte, čime se ukida mogućnost korišćenja odštampanih papira za ukrcavanje.
Pariski metro ukida papirne karte
09.11.2025.•
2
Tradicionalne papirne karte pariskog metroa uskoro će biti prošlost, prodaja papirnih karata je obustavljena u celom pariskom mrežnom sistemu metroa i prigradske železnice, saopštile su pariske saobraćajne službe RATP.
Zlatibor najposećenija turistička destinacija u Srbiji
09.11.2025.•
0
U prvih devet meseci ove godine Zlatibor je bio najposećenija turistička destinacija u Srbiji, kada je na ovoj planini boravilo 341.966 turista.
Bez presedanja od Sidneja do Londona: "Kvantas" predstavio novi avion
08.11.2025.•
2
Kompanija "Kvantas" objavila je prve slike aviona "Erbas A350-1000ULR", koji će od 2027. godine obavljati letove bez presedanja između Sidneja i Londona, odnosno Njujorka.
Italija bi mogla da izgubi plaže: Kakve su projekcije za naredne decenije?
05.11.2025.•
0
Prema nedavnim istraživanjima predviđa se da bi Italija mogla da izgubi oko 20 odsto svojih plaža do 2050. godine i oko 40 odsto do 2.100. godine.
Frankfurt među 62 najbolje turističke destinacije sveta za 2026.
04.11.2025.•
1
Frankfurt je među 62 najbolja turistička odredišta na svetu za narednu godinu - kao jedini grad iz Nemačke - prema pisanju turističkog magazina Konde Nast traveler (Condé Nast Traveller).
Ova zemlja je najsigurnije mesto za putovanja u 2026. godini, najveća opasnost su - brzi biciklisti
03.11.2025.•
0
Holandija je zauzela prvo mesto na listi Berkshire Hathaway-a za 2025. godinu, zahvaljujući svojoj kulturi mira, zdravstvenoj zaštiti i inkluzivnosti.
VIDEO: Venecija dobila most do ostrva gde su sahranjene poznate ličnosti
03.11.2025.•
0
Vlasti Venecije realizovale su davnašnju ideju o konstrukciji mosta kojim bi pešice moglo da se dođe do ostrva San Mikele gde su sahranjene ličnosti poput pesnika Ezre Paunda, kompozitora Igora Stravinskog.
Ovo su zdravstvena stanja zbog kojih vam može biti zabranjeno da se ukrcate na let
02.11.2025.•
0
Postoji više zdravstvenih stanja koja se smatraju rizičnim za putovanje avionom, jer promene vazdušnog pritiska, nivoa kiseonika i ograničeno kretanje tokom leta mogu izazvati komplikacije ili pogoršati postojeće tegobe.
FOTO, VIDEO Otvoren Veliki Egipatski muzej: Prisustvovalo 79 delegacija
01.11.2025.•
0
Veliki egipatski muzej (GEM) u Kairu svečano je večeras otvoren spektakularnom ceremonijom i muzičkim performansom koji su trajalli više od dva sata, a otvaranju je prisustvovalo 79 zvaničnih delegacija iz inostranstva.
VIDEO Nakon dve decenije iščekivanja: U subotu otvaranje Velikog egipatskog muzeja
30.10.2025.•
0
Posle dve decenije iščekivanja i brojnih odlaganja, u subotu će biti otvoren Veliki egipatski muzej, u kojem je akcenat stavljen na drevnu egipatsku civilizaciju.
Komentari 3
Zoran K.Stanić
Lažu nas 100 i više godina.
to ima na karti
Banannamen
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar