 
                                                                                                                Koja su prava putnika ukoliko im ne odgovara smeštaj preko turističke agencije?
Letanja sezona godišnjih odmora uveliko je počela, a mnogi građani već su rezervisali svoja putovanja na neke od morskih destinacija.
						
																									 
																	Foto: Pixabay
															
	Kako piše Danas, tradicionalno kod naših građana je najpopularnije letovanje u Grčkoj, pa brojne turističke agencije nude različite aranžmane za ovu zemlju.
	Kada se traži destinacija i smeštaj za letovanje, ukoliko se putuje preko turističke agencije, važno je sagledati sve aspekte ugovora i detaljno pročitati šta se nudi.
															
                                
                                
                                
                                
							
							
	Ukoliko putnik dođe u željeni smeštaj, a taj smeštaj ne ispunjava uslove dogovorene u tom ugovoru, ima mogućnost da zaštiti svoja prava.
	Predsednik Nacionalne asocijacije turističkih agencija (YUTA) Aleksandar Seničić za Danas objašnjava koja su prava i obaveze turiste ukoliko dođe na destinaciju i utvrdi da to nije smeštaj koji je dogovorio ili nema smeštaja u objektu koji je uplatio.
							                                
							
                            
                            
                            
                            
                            
	Pre svega, on naglašava da nikako ne treba napuštati svojevoljno smeštaj i otići sam u zakup nekog drugog kapaciteta.
	"Prvo treba kontaktirati predstavnika agencije i uložiti žalbu na licu mesta na kvalitet smeštaja, čistoću, neki nedostatak ili šta je već problem", navodi Seničić.
	Nakon toga, prema njegovim rečima, treba sačekati neko razumno vreme, recimo nekoliko sati, da se problem reši i nastaviti sa letovanjem.
	"Ukoliko nije moguće otkloniti neke sitnije nepravilnosti, konstatovati sa predstavnikom te nedostatke, nastaviti letovanje i po povratku uputiti žalbu agenciji kod koje je kupljen aranžman u roku od 15 dana od povratka", pojašnjava sagovornik Danasa.
	Kako dodaje, agencija je dužna da u roku od osam dana odgovori na tu žalbu.
	"Ukoliko turisti nisu zadovoljni odgovorom agencije, žalbu upućuju sektoru turističke inspekcije koji jedini ima ovlašćenja da kontroliše rad agencija. Oni mogu da utvrde nepravilnosti i donesu rešenje o delimičnom povraćaju sredstava, srazmerno nedostacima, ali ne mogu da 'narede' povraćaj novca, već se mora ići u redovan sudski postupak", ukazuje Seničić.
	Ukoliko je turistička agencija članica YUTA-e, kako kaže, turisti mogu povesti Arbitražni postupak.
	"Taj postupak se najčešće završava u roku od 30 dana i ima istu snagu kao izvršna sudska presuda, iako se mi trudimo da u predpostupku, putem medijacije, nađemo najbolje i najrealnije rešenje za obe strane", objašnjava Seničić.
	On navodi i kako se rešava problem nedostatka soba u smeštaju.
	"Ukoliko dođe do toga da u smeštajnom objektu nema soba za smeštaj gostiju, a to se najčešće dešava u hotelima, tada agencija po Zakonu ima pravo da kao zamenu ponudi hotel iste ili više kategorije na istoj destinaciji. Ukoliko to nije moguće, savet putnicima je da prihvate zamenu koja se nudi, a da nakon putovanja pokrenu navedeni postupak za delimično ne ispunjenje obaveza po ugovoru o putovanju", savetuje Seničić.
	Milan Lainović iz turističke organizacije Belvi travel naglašava da svaki putnik koji dođe u turističku agenciju, pre svega, treba da se upozna sa svim osnovima putovanja.
	"Putnik treba da pročita sve ono što je napisano jer je obaveza turističke agencije da sve to što je napisano ispoštuje", objašnjava on.
                                                            
                                                                    
                                    
                                                                
                            
	U tom slučaju, kako dodaje, ono što je dogovoreno, tako mora da bude i na destinaciji. Agencija, prema njegovim rečima, odgovara samo za ono što je sa njom potpisano.
	"Ukoliko putnik neće da uđe u smeštaj ili ima tako neki sličan problem, mi možemo da intervenišemo za one stavke koje stoje u ugovoru, odnosno na našem sajtu. Ako mu to ne odgovara, traži se alternativno rešenje i potencijalno drugi smeštaj", kaže naš sagovornik.
	Putnik, takođe, kako dodaje Lainović, ima pravo da se žali turističkoj inspekciji i drugim nadležnim organima.
	"To je sve prednost putovanja preko turističkih agencija, jer kada ljudi putuju van agencije, nemaju ništa od ovih opcija na raspolaganju", upozorava sagovornik Danasa.
								
								
							Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.
Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Život - Putovanja
VIDEO Nakon dve decenije iščekivanja: U subotu otvaranje Velikog egipatskog muzeja
													30.10.2025.•
													
														
														0													
												
												
													Posle dve decenije iščekivanja i brojnih odlaganja, u subotu će biti otvoren Veliki egipatski muzej, u kojem je akcenat stavljen na drevnu egipatsku civilizaciju.
												
											Mongolija razvija program simulacije života na Marsu: Sve se odvija u pustinji Gobi
													26.10.2025.•
													
														
														0													
												
												
													Projekat "Mars V" namenjen turistima koji je osmišljen da simulira život na Marsu, predstavlja jednomesečni izazov preživljavanja duboko u mongolskoj pustinji Gobi, a prvi učesnici očekuju se do 2029. godine.
												
											VIDEO: Ova zemlja je toliko lepa da morate da potpišete da ćete čuvati njenu prirodu
													26.10.2025.•
													
														
														0													
												
												
													U Zapadnom Pacifiku, severno od Indonezije i istočno od Filipina, smestila se ostrvska država Palau - arhipelag sa više od 300 ostrva, netaknutim tirkiznim vodama i bujnim tropskim šumama. 
												
											Sud EU: Turisti imaju pravo na punu naknadu troškova ako nisu dobili obećane usluge
													25.10.2025.•
													
														
														1													
												
												
													Turisti koji su uplatili paket aranžman imaju pravo na punu naknadu novca ako im nisu obezbeđene ugovorene, obećane i plaćene usluge, ili su bile tako loše da su obesmislile celo putovanje, presudio je najviši sud EU.												
											Luvr ima novu atrakciju: Prozor kroz koji su lopovi ušli
													23.10.2025.•
													
														
														0													
												
												
													Najposećeniji muzej na svetu ponovo je otvoren u sredu, prvi put otkako su četiri muškarca u nedelju provalila u galeriju Apolon i odnela nakit iz Napoleonovog doba vredan 88 miliona evra.
												
											Iskustva prevoznika i putnika sa novim sistemom kontrole na granicama - "naoružajte" se strpljenjem
													23.10.2025.•
													
														
														18													
												
												
													Od početka primene novog Sistema evidentiranja ulazaka i izlazaka iz država-članica EU (EES) 12. oktobra, iskustva prevoznika na međunarodnim linijama pokazuju da putnici moraju imati puno strpljenja.												
											Evropski sud odlučio: Kućni ljubimci se smatraju delom prtljaga u avionu
													16.10.2025.•
													
														
														0													
												
												
													Evropski sud pravde danas je doneo odluku prema kojoj se kućni ljubimci smatraju delom prtljaga u avionu.
												
											Prvi put američki pasoš nije među 10 najmoćnijih, a evo koliko je "jak" srpski
													15.10.2025.•
													
														
														1													
												
												
													Prvi put u 20-godišnjoj istoriji Henli pasport indeksa, američki pasoš je u potpunosti ispao sa liste top 10 i zauzima 12. mesto jednog od nekoliko indeksa koji mere "moć" pasoša.
												
											Partenon prvi put posle 20 godina bez skela
													13.10.2025.•
													
														
														0													
												
												
													Antički hram Partenon na Akropolju od juče je prvi put u poslednjih 20 godina bez građevinskih skela, što omogućava građanima Atine i turistima da uživaju u nesmetanom pogledu na ovaj spomenik.
												
											Broj komercijalnih letova u EU i dalje manji nego pre pandemije virusa korona
													12.10.2025.•
													
														
														0													
												
												
													Broj komercijalnih letova u Evropskoj uniji još nije dostigao nivo koji je zabeležen pre pandemije virusa korona, pokazuje izveštaj Evrostata.
												
											VIDEO: Tajni prolaz u Koloseumu koji je koristio car prvi put otvoren za turiste
													09.10.2025.•
													
														
														1													
												
												
													Nekada tajni prolaz u Koloseumu, nazvan po zastrašujućem starorimskom caru koji se pojavljuje u holivudskom blokbasteru "Gladijator", prvi put je otvoren za javnost.
												
											Gde (ne) treba da sedite u avionu kako biste mirnije putovali?
													08.10.2025.•
													
														
														1													
												
												
													Čak i ako samo letite negde po Evropi, putovanje nije uvek opušteno.												
											Stanovnici Amsterdama tužili svoj grad zbog previše turista
													07.10.2025.•
													
														
														0													
												
												
													Zbog velikog broja turista, kuće i javne zgrade u Amsterdamu pretvorene su u smeštaje za izdavanje, trotoarima jedva može da se prođe, lokalne prodavnice poznate decenijama, menjaju namenu u prodavnice suvenira.												
											Jedna avio-kompanija uvodi besplatno pivo i vino za sve putnike
													05.10.2025.•
													
														
														0													
												
												
													Kanadski avio-prevoznik Er Kanada objavio je da će svim putnicima u ekonomskoj klasi nuditi besplatno pivo i vino. 
												
											FOTO, VIDEO: Grobnica faraona Amenhotepa III u Egiptu nakon dve decenije otvorena za posetioce
													05.10.2025.•
													
														
														0													
												
												
													Egipat je nakon više od dve decenije restauracije otvorio grobnicu faraona Amenhotepa III za posetioce.
												
											Aerodrom u Minhenu nastavlja letove nakon primećenih dronova
													04.10.2025.•
													
														
														0													
												
												
													Aerodrom u Minhenu počeo je postepeno da nastavlja letove jutros od 7.00 časova, nakon što su sinoć primećeni dronovi u blizini vazdušnog prostora primorali službe da odlože rane subotnje polaske.												
											VIDEO: Živopisno holandsko selo zbog previše turista uvodi ulaznice od 17,5 evra
													29.09.2025.•
													
														
														1													
												
												
													Popularno holandsko turističko selo Zanse Skans, poznato po svojim istorijskim vetrenjačama i tradicionalnoj holandskoj arhitekturi, od proleća 2026. godine uvodi naplatu ulaza za sve posetioce. 
												
											VIDEO Ovo je deset najbržih vozova na svetu: Rekorder je postigao 575 km/h
													28.09.2025.•
													
														
														2													
												
												
													Brze železnice nastavljaju da transformišu prevoz, nudeći održive alternative avionima za putovanja na srednje udaljenosti.
												
											Aerodromi ukidaju jedno pravilo koje nervira putnike: Evo o čemu se radi
													22.09.2025.•
													
														
														3													
												
												
													Pravilo koje je ograničavalo unos tečnosti u ručnom prtljagu na 100 ml, posle skoro 20 godina, izgleda polako odlazi u prošlost.												
											Lisabon proglašen najsrećnijom destinacijom za odmor
													21.09.2025.•
													
														
														3													
												
												
													Portugalska prestonica zauzela je prvo mesto na novom Indeksu sreće na odmoru, zahvaljujući odličnoj hrani, velikom broju zelenih površina i prijatnoj atmosferi koja posetiocima omogućava opuštajući boravak.
												
											Jedna avio-kompanija uvodi besplatan Wi-Fi na svojim letovima
													21.09.2025.•
													
														
														1													
												
												
													Francuska nacionalna avio-kompanija "Air France" prva je velika evropska kompanija koja putnicima nudi besplatan i brz Wi-Fi tokom leta, bez obzira na klasu.
												
											.jpg) 
                                                                                                                 
                                                                                                                 
						 
						 
						 
													 
													 
													 
													 
													 
													 
													 
													 
													 
													 
													 
													 
													 
													 
													 
													 
													 
														 
													 
													 
													
Komentari 3
Mile
Milan NS
Ako sam dobro razumeo: iz nekog razloga use*u ti letovanje, još ako si sa porodicom, pa mala deca... i ti onda ćutiš i trpiš i sve vreme umesto da se odmaraš ti trpiš + misliš o tome kako da ne zaboraviš da podneseš žalbu kad se vratiš kako bi eventualno možda dobio deo uplaćenih sredstava, ne za pretrpljen stres i pokvaren odmor nego razliku između onog što si platio i onog što si dobio.
Sjajno, sjano, sjano, Srbija pobeđuje!
Nesa
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar