Uskoro tender za gradnju mosta preko Ribarca

ZIG bi trebalo da uskoro raspiše javnu nabavku za izbor izvođača radova za izgradnju biciklističko-pešačkog mosta na Ribarcu, saznaje 021.

Zavod za izgradnju grada bi trebalo da u narednih mesec dana raspiše javnu nabavku za izbor izvođača radova za izgradnju biciklističko-pešačkog mosta na Ribarcu, saznaje 021.rs.

Naime, kako se navodi u prethodnom obaveštenju koji je ZIG objavio pre nekoliko dana, planirano raspisivanje tendera je tokom avgusta-septembra, a potpisivanje ugovora u periodu oktobar-novembar 2015, zavisno kad se završi tender. Ovo raspisivanje tendera je usledilo kasnije nego što je prvobitno bilo planirano, jer je ZIG tender planirao za jun ove godine. Međutim, iako tender malo kasni, jasno je da gradska vlast nije odustala od gradnje mosta koji će spojiti Kej i Ribarac.

Prema ranijim procenama, gradnja mosta će koštati oko milion evra i biće potrebno oko godinu dana da se sagradi, tako da bi u slučaju da tender uspe, most trebao da bude sagrađen krajem 2016. ili početkom 2017.godine. Da je grad odlučan da sagradi ovaj most, potvrdio je gradonačelnik Miloš Vučević više puta u izajvama u proteklih godinu dana, a i u budžetu grada je za ovu namenu planirano 115 miliona dinara, što je nešto malo manje od procenjenih vrednosti radova na izgradnji.

Predlog da se sagradi most kod Ribarca je nastao pre skoro četiri godine i u međuvremenu je izabrano arhitektonsko rešenje za most.  Most će biti kombinacija čelika i limova sa mogućnošću postavljanja solarnih panela duž ograde koji bi se koristili za zagrevanje hodne podloge zimi, kako ne bi dolazilo do smrzavanja. Širina mosta će biti od 5,5 do 7,5 metara na vidikovcu, središnjem delu i najvišoj tački prelaza, a dugačak 270 metara i minimalne visine od devet metara, što je propisano Dunavskom konvencijom o plovnom putu. Predviđeno je da ispod mosta nesmetano prolaze brodovi koji ulaze u brodogradilište, a takođe i brodovi Rečne flotile Vojske Srbije. Konstrukcija će biti u mogućnosti da izdrži prelazak manjih motornih vozila, ali samo u iznimnim situacijama za potrebe vatrogasaca, policije ili hitne pomoći, jer je to prvenstveno pešačko-biciklistički most.

Podsetimo da su Novosađani već predložili da ovaj most dobije ime "Most Velje ribara", po Velimiru Teodoroviću, poznatijem kao "Velja ribar". Teodorović je čovek koji je spasio iz Dunava devet ljudi, prilikom rušenja Mosta slobode za vreme NATO bombardovanja, 3. aprila 1999. godine. Ovaj heroj za svoje delo nikada od države nije nagrađen, a tek je pre nekoliko godina dobio posao u JKP "Čistoća", nakon pisanja medija i insistiranja javnosti. Preminuo je u januaru ove godine.

  • Branko

    01.10.2015 14:01
    Most preko barice

    Za koga se gradi most!?
    Za zonu koja se u vreme poplava nebrani?
    Zbog onih koji su bespravno izgradili Vikendice ?
    Bolje sanirajte ZGRADU RADNIČKOG a ne most na Ribarcu 100 metara od glavnog puta!?
    Zgrada koja može da pravi pare a ne most koji treba posle i održavati!?
    Ako već hočete most,prebacite onaj iz Zrenjanina!On je i onako na suvom!

  • 11.08.2015 08:14
    Osnovna namena tog mosta će biti pristup interaktivnim, multimedijanom, eko-park za koji je Egzit dobio pare dobio još 2009. godine.
  • 11.08.2015 08:07
    Kome to treba?
    Postoje važniji problemi Grada. Eto, recimo radioaktivni gromobrani nad školama i institucijama.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti