Još jedna Vučićeva najava: Vozom do Subotice do kraja avgusta

Saobraćaj na pruzi do Subotice mogao bi da bude uspostavljen do kraja avgusta, najavio je Aleksandar Vučić. To je još jedna u nizu najava predsednika države u vezi sa brzom prugom.
Još jedna Vučićeva najava: Vozom do Subotice do kraja avgusta
Foto: 021.rs
"Gledamo da do kraja meseca završimo ovu deonicu do Požege, struju u Munjinom brdu, vatrogasna vozila, kako da sve organizujemo na najbolji mogući način. Bavimo se otvaranjem pruge za teretni saobraćaj do Subotice, da bude do kraja jula, do kraja avgusta da bude u potpunosti i za putnički saobraćaj brza pruga otvorena", objavio je Aleksandar Vučić na Instagramu.
Decenijska najava brze pruge
 
Početak saobraćaja na rekonstruisanoj pruzi do Subotice se već godinama najavljuje.
 
Početkom januara 2015. tadašnja ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović početak radova na pruzi Beograd-Subotica najavila je za kraj te godine, a njihov završetak za dve godine, dakle do kraja 2017, podsećao je ranije Istinomer.
Zanimljivo je da je još 2014. godine, tadašnji premijer Aleksandar Vučić na Svetskom ekonomskom forumu govorio o tome da su Kinezi spremni da grade prugu Beograd - Budimpešta, ističući kako se nema vremena za čekanje i da "izgradnje ne može da traje 10 godina".
 
Ipak, deceniju kasnije, projekat nije u potpunosti završen, premda je u Srbiji deo posla završen.
 
Što se tiče skorašnjih najava, njih je bilo nekoliko. 
U oktobru 2024. predsednik Srbije Aleksandar Vučić najavio je da će brza pruga Novi Sad – Subotica biti otvorena 24. novembra 2024. godine. Tom prilikom je testiran voz koji je dostizao brzinu od 200 km/h.
 
Potom je došlo do pada nadstrešnice Železničke stanice u Novom Sadu, 1. novembra, i stradanja 16 osoba. To je direktno uticalo na otvaranje.
 
Nakon nesreće, predsednik Vučić je pomerio otvaranje za 8. decembar 2024. godine, uz napomenu da će otvaranje biti bez pompe zbog tragedije. Ipak, ni tada pruga nije otvorena za redovan saobraćaj. 
 
Posle 8. decembra, otvaranje je više puta najavljivano, ali bez zvanične potvrde. Saobraćaj nije uspostavljen, a iz kompanije "Srbija voz" su naveli da još nemaju informaciju o tačnom datumu otvaranja, jer čekaju dozvole od "Infrastrukture železnice Srbije".
 
Pitanje Železničke stanice
 
Odgovor na pitanje u vezi sa saobraćajem na brzoj pruzi do Subotice zavisi i od slučaja Železničke stanice u Novom Sadu, na kojoj je nastradalo 16 ljudi usled pada nadstrešnice rekonstruisane i dva puta svečano otvarane stanične zgrade.
 
Već neko vreme se u javnosti mogu čuti zvaničnici koji nude potencijalna rešenja i zalažu se za to da se železnički saobraćaj vrati u Novi Sad. 
 
Gradonačelnik Novog Sada Žarko Mićin rekao je u intervjuu Politici da se zalaže za to da se Železnička stanica što pre stavi u funkciju, tako što će se urediti kolski prolaz, koji izlazi na oba perona i koji je nezavisan od glavne zgrade gde se dogodila tragedija.
 
On je naveo da bi to prelazno rešenje podrazumevalo postavljanje biletarnice, da bi putnici tako mogli bezbedno da izlaze na perone.
 
Dodao je da je više puta pokretao to pitanje, jer Železnička stanica u Petrovaradinu, koja je od pada nadstrešnice glavno železničko čvorište u Novom Sadu, nema kapacitet adekvatan potrebama građana.
 
Na pitanje šta se planira sa zgradom stanice, Mićin navodi da je, prema njegovim saznanjima, problem u tome što tužilaštvo ne dozvoljava pristup i ne može da se uradi elaborat o stabilnosti konstrukcije. 
 
"Odnosno da se utvrdi da li je ta konstrukcija dovoljno stabilna da bi eventualno taj objekat mogao da opstane i bude funkcionalan. Neophodno je da stručnjaci što pre uđu i urade odgovarajuća ispitivanja", naveo je Mićin. 
 
Početkom juna se po prvi put u javnosti pojavila mogućnost da bi Železnička stanica u Novom Sadu mogla biti i srušena. 
 
Takva ideja došla je od strane aktuelne ministarke građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Aleksandre Sofronijević, koja je rekla da će nakon ispitivanja statike zgrade Železničke stanice ona biti ili srušena ili rekonstruisana ili delimično korišćena gde je potpuno bezbedna.
 
Ona je rekla da bi pruga mogla da se otvori početkom jula, ili sredinom avgusta što bi značilo da je obavljena završna provera svih staničnih zgrada ili samo pruga bez svih stanica.
 
Predsednik SNS Miloš Vučević izjavio je da treba razmišljati o tome da se otvori železničko stajalište u Novom Sadu, dok se ne utvrdi statika Železničke stanice. 
 
"Treba razgovarati i razmišljati o tome da se koristi stajalište, jer ima ulaz C, koji omogućava da se uđe na perone. Mora Novi Sad opet da krene da prima putnike. Moramo da vratimo voz u Novi Sad, mora da ide dalje ka Subotici i Budimpešti", rekao je Vučević za TV Hepi.
 
Mišljenje inženjera
 
Građevinski inženjer Zoran Đajić ističe da ne postoji razlog da se ruši zgrada.
 
"Ja sam svojevremno predložio da se stavi ista nadstrešnica, ali sa stubom u sredini. Jedan deo stuba bi bio od belog mermera, a drugi od crnog. Na belom bi bila upisana imena žrtava, a na crnom odgovornih za tragediju. Tako bismo imali spomenik i žrtvama i vlastima odgovornim za ovo", kaže Đajić.
 
Prema njegovim rečima, zgradu treba vratiti u prvobitno stanje, ali pre svega treba utvrditi stanje krova.
 
"Neki tvrde da je krov bio nategnut nadstrešnicom. Ukoliko je to tako, može da se napravi ista nadstrešnica koja bi imala tu ulogu. Koliko sam video dok sam bio tamo, ostali radovi su urađeni dobro. Napravljeni su novi pothodnici, sigurni za putnike, peroni su sigurni. Jedino je nakaradno urađen krov i dodato opterećenje na nadstrešnicu", napominje Đajić.
 
  
 
"Neposredno nakon pada nadstrešnice apelovao sam da se zatvori zgrada za korišćenje, a posle je to tražio i nadzor, firma Utiber. Razlog je što se sumnjalo da je nadstrešnica bila bitan deo statike zgrade i kontrateg koji je preuzimao deo opterećenja", objašnjava građevinski inženjer Danijel Dašić.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Simonović

    16.06.2025 14:56
    Kakva salva negativnih komentara, ali više ljudio će putovati jednim polaskom tog voza, nego što ima trolovskih komentara ovde.
  • Đorđe

    16.06.2025 14:40
    Moji i ja se ne vozimo više železnicom, putevima koje si ti "uradio", a pogotovo ne kroz tunel.
  • Драгиша

    16.06.2025 14:23
    ...зато што он тако 'оће.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti