Ministarka o opcijama za Železničku stanicu u Novom Sadu i kada će biti otvorena pruga do Subotice

Železnička stanica u Novom Sadu biće nakon ispitivanja statike zgrade srušena, rekonsutrisana ili delimično korišćena tamo gde je potpuno bezbedna.
Ministarka o opcijama za Železničku stanicu u Novom Sadu i kada će biti otvorena pruga do Subotice
Foto: 021.rs
To je danas izjavila ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Aleksandra Sofronijević.
 
"Kao što je šira javnost i upoznata, došlo je do zahteva Višeg suda u Novom Sadu za proširenjem odnosno za dopunom optužnice i taj dopunjen istražni postupak je još u toku. Paralelno sa tim imamo zabranu ulaska u staničnu zgradu i paralelno sa tim je dat nalog da se ispita ukupna statika stanične zgrade u Novom Sadu", rekla je Sofronijević za Tanjug na pitanje šta se trenutno dešava sa zgradom Železničke stanice.
Napomenula je da ispitivanje statike objekta fizički još nije moguće sprovesti zbog zabrane ulaska u staničnu zgradu. Kako je rekla, dok se ne reše sva pitanja, stanična zgrada ostaje u statusu kvo bez mogućnosti ulaska i provere kompletne statike postojeće zgrade.
 
"U cilju uspostavljanja saobraćaja postoje neke varijante rešenja o kojima se razmišlja i sve će zavisiti od nalaza struke u kom je postojećem stanju zgrada. Tražiće se rešenja kada se dobije zvanično izveštaj šta možemo od te zgrade. Da li je za rušenje, da li je za rekonstrukciju, što u ovom trenutku ne možemo znati. Međutim, razmatraju se i neka druga rešenja, a to je da deo koji je potpuno bezbedan, a to je peronski deo sa prolazom ispod hodnika, da se možda iskoristi kao stajalište kad se dve države (Srbija i Mađarska) dogovore o puštanju brze pruge u putnički saobraćaj u nekom roku", rekla je Sofronijević.
To je, dodaje, deo koji je nesporan, ali ima i drugih predloga. Svi predlozi će biti razmotreni, a biće izabrano ono rešenje koje je najsigurnije i najkvalitetnije, poručila je ministarka.
 
Na pitanje kada će biti otvorena brza pruga od Novog Sada do Subotice, ona je rekla da je građevinski pruga završena kada su u pitanju donji i gornji stroj pruge, kao i da će pruga biti otvorena kada bude završena provera svih staničnih zgrada ili samo pruga bez svih stanica, a što bi moglo da se dogodi već u narednih mesec ili mesec i po dana.
Napomenula je da će otvaranje pruge zavisiti i od usklađivanja sa Mađarskom, koja završava svoju deonicu.
 
"Svi smo svesni koliko je bila teška i velika tragedija koja se desila prošle godine u Novom Sadu i to je, naravno, zaustavilo puštanje u saobraćaj ove deonice od Novog Sada do Subotice. Fizička realizacija na toj pruzi, kad je donji i gornji stroj pruge u pitanju, iznosi 100 odsto. Tu nema šta više da se radi. Kada su stanične zgrade u pitanju, posle ove tragedije koja se desila dat je nalog da se provere sve stanične zgrade i taj postupak je trenutno u toku", navela je ministarka.
 
Naglasila je da je izgrađena i nova stanična zgrada Vrbas Nova koja je, kako je rekla, zaista na ponos, jako lepa, moderna, opremljena svim potrebnim uređajima da putnici kvalitetno provedu vreme do polaska na svoju destinaciju, dok se ostale stanice na tom potezu trenutno proveravaju.
 
"Nadam se da će u nekom najskorijem roku od 10, 15 dana biti završeni i ti radovi jer je angažovana firma koja već vrši te provere i, zavisno od njihovog nalaza, biće ili preduzimani neki radovi ili ćemo dobiti izveštaj da su one potpuno sigurne i bezbedne u konstruktivnom smislu, pa će i one moći da se nađu u upotrebnoj dozvoli", rekla je Sofronijević.
 
Naglasila je da se neće pustiti voz u saobraćaj bez izdate upotrebne dozvole.
 
"Šta to znači? Da su svi radovi izvedeni u skladu sa tehničkom dokumentacijom i da je njihovo puštanje u saobraćaj sigurno i bezbedno.  Izuzetan je interes da se ova pruga što pre pusti i spremni smo. I ja mislim da ćemo za mesec, mesec i po dana moći da pustimo bar prugu i sigurna sam će Železnička stanica Subotica, gde se već izvode radovi, i Železnička stanica Vrbas biti spremne", rekla je ona.
 
Napomenula je da će se od Beograda do Budimpešte stizati za oko tri sata ili tri sata i 15 minuta, kao i da se sada radi na tome da se omogući carinska i pasoška kontrola u Beogradu ili Budimpešti, odnosno dok traje vožnja, kako se ne bi gubilo vreme.
 
"Sa mađarskom stranom se pregovara o puštanju u saobraćaj. U realizaciji ovih projekata uobičajeno je da se prvo pusti teretni saobraćaj, a da za njim dođe i putnički. O tačnom terminu puštanja putničkog i teretnog saobraćaja još pregovaramo sa mađarskom stranom, jer je ideja da se pruga pusti istovremeno", rekla je ministarka.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • /

    02.06.2025 13:13
    /
    Da se ne zaboravi.....civajte se Cortanovackog tunela i vujadukta u mochvari....sve su to oni (K)gradili...
  • ex chapman

    02.06.2025 09:05
    i?
    nista
    evo oni nastavljaju
    nakon sto su potpuno ispravnu zeleznicku stanicu pretvrotili u smrtonosnu klopku
    sad kazu da ta stanica treba potpuno da se srusi, pa da oni naprave novu i bolju :D
    diktatura ne poznaje samokontrolo. oni ce ici dokle god ih budete pustali
    a izgleda da ih pustate
    narod u Srbiji se nakon generacija negativne selekcije pretvorio u stado
    "s tamne strane globusa, bolje se vidi da najbolji odlaze"
    zaista ne znam sta drzi ovu generaciju mladih, koja je za razliku od svih nas prethodnih, poverovala da taj narod zasluzuje bolje
    divim im se, ali ih ne razumem
  • 501

    02.06.2025 08:53
    Pravnica
    Ministarka građevinarstva pravnica. Aman. I njoj su napisali šta treba da nauči napamet i da izrecituje.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti