Duplo više pritužbi na rad banaka

U prva tri meseca ove godine Centar za zaštitu korisnika finansijskih usluga primio je 714 pritužbi i preuranjenih prigovora na rad banaka i osiguravajućih društava.
To je oko 50 odsto više nego u istom periodu prošle godine, a svaki deseti prigovor je rešen u korist klijenata. 
 
Najveći broj primedbi se odnosio na zloupotrebe kartica, kreditnu sposobnost i tarife banaka. Kod osiguravajućih kuća najveće primedbe su u vezi sa visinom štete i polisama osiguranja. 
 
Centar za zaštitu korisnika naglašava da određeni broj banaka i dalje ugovara visinu kamatne stope koja se primenjuje u slučaju kašnjenja, iako se Zakonom o zaštiti korisnika finansijskih usluga primenjuje kamata koja je utvrđena republičkim propisom. Naime, neke banke se odlučuju da plate kazne, ali da zadrže visoke kamatne stope koje se kreću i do 80-90 odsto godišnje.
 
Iz tih razloga su predložene i određene korekcije. Da se ne bi zavisilo od zateznih kamata mora postojati dobra kreditna istorija. Ako već dođe do kašnjenja i do loše kreditne istorije, loš kreditni dosije stajaće najmanje tri godine posle otplate ili raskida kredita s bankom.
 
Udruženja potrošača i klijenata naglašavaju da je stvarnost daleko od one prikazuje Centar za zaštitu korisnika finansijskih usluga. Naime, oni tvrde da banke jednostrano podižu kamate, nepravilno ih obračunavaju i da naplaćuju fantomske tarife. I pored svega toga, u Udruženju građana zaduženih u švajcarcima "Efektiva" kažu da ne postoji pravi odjek problema koji nastaju zbog bankarskih manipulacija.
 
"Najčešće se klijent obraća banci sa nekom pritužbom, banka mu odgovori u nekom roku, on ne bude zadovoljan odgovorom i upućuje žalbu Centru, koji dalje tu istu pritužbu uputi banci. Zatim banka Centru odgovara isto što i klijentu i to se onda uzima kao definitivan odgovor banke. Svega deset odsto prigovora je proglašeno neosnovanim", kažu u "Efektivi".
 
Međutim, Sanja Švonja iz Kredi agrikol banke podseća da postoje predugovori, te da klijenti imaju mogućnost da u roku od 14 dana odustanu od kredita.
 
"Ukoliko klijent primeti da nakon toga nešto nije u redu, procedura je takva da treba najpre da se obrati finansijskoj ustanovi s kojom sarađuje. Uglavnom su to banke i osiguravajuće kuće. Tada klijent treba da uputi dopis u vidu prigovora u kojem treba da navede šta nije u redu. Zakonska procedura nalaže bankama da u roku od 15 dana odgovore na takve prigovore", zaključila je Švonja.
 
Podsećamo da je u Srbiji registrovano sedam miliona tekućih računa i 1,2 miliona kreditnih kartica. Visina kredita plasiranih stanovništvu iznosi šest milijardi evra.

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija

Smanjene devizne rezerve NBS

Narodna banka Srbije (NBS) objavila je danas da su bruto devizne rezerve na kraju marta ove godine bile 24,9 milijardi evra, što je u odnosu na kraj prethodnog meseca smanjenje za 89,3 miliona evra.