Ovo su najjači svetski brendovi

Apple je najvredniji svetski brend, a slede ga Google i Microsoft, pokazuje analiza međunarodne konzultantske kuće Interbrand, koja tradicionalno rangira najjače svetske brendove.
Ovo su najjači svetski brendovi
Foto: Pixabay
Petu godinu za redom Apple i Google zauzimaju prva dva mesta, pri čemu je brend Apple u odnosu na prošlu godinu povećao vrednost za tri odsto, na 184,2 milijarde dolara, a Google za šest odsto, na 141,7 milijardi dolara. 
 
Microsoft se popeo na treće mesto kao jedan od 16 brendova koji su ostvarili dvocifreni međugodišnji rast vrednosti. Četvrta je Coca Cola, a slede Amazon, Samsung, Toyota, Facebook, Mercedes-Benz i IBM koji zaključuje listu prvih deset globalnih brendova po finansijskoj vrednosti. 
 
Ove godine su se na listi najvrednijih 100 svetskih brendova po prvi put pojavili Ferrari (88. mesto), Netflix (78.) i Salesforce.com (84.). 
 
Najveći rast vrednosti u odnosu na 2016. godinu ostvarili su Facebook (48 odsto), Amazon (29 odsto), Adobe (19 odsto), Adidas (17 odsto) i Starbucks (16 odsto). 
 
Više od polovine najvrednijih svetskih brendova dolazi iz četiri sektora - automobilske industrije (16), naprednih tehnologija (15), finansijskih usluga (12) i robe široke potrošnje (9). 
 
Maloprodaja je najbrže rastući sektor, ako se posmatra rast vrednosti brendova u procentima (19 odsto), a slede sportske oprema (10 odsto), tehnologija (8 odsto), logistika (7 odsto) i finansijske usluge (6 odsto). 
 
Ukupna vrednost najvećih sto globalnih brendova je 1.870 milijardi dolara i u odnosu na 2016. godinu porasla je za 4,2 odsto, kaže se u Interbrandovoj analizi. 
 
Interbrandova metodologija temelji se na tri ključna faktora: finansijskom izvodu robnih marki proizvoda i usluga, uticaju brenda na potrošački odabir i snazi kojom brend doprinosi stabilnosti i zaradi kompanije.
OGLASI RADNO MESTO!

Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.

Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija

Šta za Srbiju znači stopiranje prodaje Lukoila?

Prošlonedeljna najava ruske naftne kompanije "Lukoil" da namerava da proda svoju podružnicu u inostranstvu švajcarskoj kompaniji "Gunvor" zbog američkih sankcija, donela je Evropi i Srbiji samo kratkoročno olakšanje.

Rat za retke minerale

Do pre pola veka samo su fizikohemičari znali za elemente poput galijuma ili telura čija je upotreba i na globalnom planu, samim tim i potražnja, bila minimalna.

BDP Srbije veći dva odsto

Realni rast bruto domaćeg proizvoda (BDP) Srbije u periodu od januara do septembra 2025. međugodišnje je uvećan za oko dva odsto, a najveću zaslugu za to ima rast industrijske proizvodnje.

Banka broj 1 za oročenu deviznu štednju

AikBank, najveća domaća privatna banka u Srbiji, još jednom opravdava svoju reputaciju banke broj jedan za oročenu deviznu štednju građana i u Nedelji štednje.