Alitalija ubuduće u delimičnom vlasništvu državne železnice

Potpredsednik italijanske vlade Luiđi Di Majo je objavio da će se avio-kompanija Alitalia, koja je bankrotirala, rekonstruisati uz kapital državne železničke kompanije, kao strateškog partnera.
Alitalija ubuduće u delimičnom vlasništvu državne železnice
Foto: Pixabay
Di Majo je rekao da Vlada namerava da formira novu kompaniju sa 15 odsto udela pod kontrolom Ministarstva privrede, a da će državno železničko preduzeće "Ferovie delo stato" biti u tome tehnički partner.
 
Vlada čeka 31. oktobar kao rok za obavezujuće ponude za preuzimanje imovine Alitalije. Taj proces je aprila ove godine pokrenula prethodna vlada i objavila da su stigle ponude nemačke Lufthanze i niskobudžetnog IziDžeta (EasyJet).
 
Di Majo je rekao da bi ugovor o tome mogao biti sklopljen sa samo jednim partnerom - na primer, sa Železnicom - ili s mešovitim, privatnim i javnim partnerima, uključujući eventualno strane aviokompanije.
 
U junu je objavljeno da je suvlasnica Alitalije, aviokompanija Etihad iz Ujedinjenih Arapskih Emirata, 2017. godine imala 1,52 milijarde dolara gubitka. To je bila druga uzastopna godina u kojoj je Etihad poslovao u minusu.
 
Etihad je smanjio flotu i saopštio da ima teškoća zbog poskupljenja goriva i rashoda za upravljanje kompanijama Alitalija i Er Berlin.
 
Alitalija ima 11.000 zaposlenih, a bankrot je proglasila u maju 2017. godine jer su zaposleni odbili plan za restrukturiranje. Pošto je proletos Vlada pristala da produži rok za prodaju i da Alitaliji da dodatnih 900 miliona evra da bi se održala, Evropska komisija je pokrenula istragu da bi se utvrdilo da li je to u skladu s propisima EU.
  • Logi

    13.10.2018 11:37
    strateški partner
    Samo da se kriza u Etihad-u ne prelije i na njegove ostale "strateške partnere". Samo da se ne pokaže da smo i mi loše procenili ovu mladu pa napravili velelepnu svadbu bez izgleda na lep i dug brak. Mada, budući da mlada ima problema sa buđelarom, pitanje se može već sada postaviti - po kom kriterijumu smo je odabrali i u kojoj konkurenicji. Svojevremeno smo raskinuli provodadžisanje sa Aeroftlot-om. Ta nam se mlada činila matorom, ima skoro 100 godina. Opredelili smo se par godina potom za drugu mladu, devojčicu sa Bliskog istoka, koja tad pa ni danas još nije punoletna. Tradicija, stabilnost, iskustvo i reference su izgubile u bici protiv...hm, čega?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija