Pronađene tri "obližnje nove Zemlje"

Međunarodni tim naučnika otkrio je tri planete veličine Zemlje koji bi mogle biti kandidati za naseljavanje.
Novootkriveni sistem se nalazi na oko 40 svetlosnih godina od Zemlje, što autor teksta o ovom otkriću, Mišel Gilon, smatra "obližnjim".

Naime, lovci na planete su ih pronašli u blizini ultrahladne patuljaste zvezde, koja je previše slaba da bi se pojavila u običnoj potrazi za egzoplanetama. Dve planete su izvesno velične Zemlje i treba im dva dana da se okrenu oko zvezde veličine Jupitera.

Planete su previše blizu zvezde da bi bile potpuno nastanjive, ali autori teksta sugerišu da bi na njima moglo biti predela u kojima bi ljudi mogli preživeti. Planete imaju sinhronu rotaciju, što znači da im je ista strana stalno okrenuta ka zvezdi, kao Mesec oko Zemlje.

Istraživači su primetili i treću planetu, ali nemaju dovoljno informacija da je opišu kao prethodne dve. Gilonu i njegovim saradnicima će biti potrebna pomoć teleskopa Habl i Svemirskog teleskopa Džejms Veb da bi ustanovili kakva je atmosfera na novopronađenim planetama.

Autor: Beta