Google će pratiti koliko trošite na karticama i to deliti s oglašivačima

Google je u drugoj polovini devedesetih pokrenut kao web pretraživač, a tokom godina ova kompanija je zavladala internetom i danas njeni servisi poput Gmaila, YouTubea, Chrome, Google Mapsa i drugih imaju više od milijardu korisnika.
Google će pratiti koliko trošite na karticama i to deliti s oglašivačima
Foto: Pixabay

Takođe, Google dominira i mobilnim tržištem gde je njegov mobilni operativni sistem Android instaliran na više od dve milijarde uređaja, a veliki novac ulažu i u projekte budućnosti poput autonomna vozila.

Google već prati kartične transakcije

Taktika ove kompanije, koju dugo godina uspešno primenjuje, jeste da korisnicima omogući besplatan pristup uslugama i proizvodima, ali im uz njih prikazuje i reklame te upravo od oglašavanja zarađuje najveći deo novca.

Kako bi kompanijama koje ulažu milijarde dolara u oglašavanje na Googleovim servisima pokazao koliko su oglašivačke kompanije na internetu uspešne i kako se odražavaju na prodaju u offline svetu, ova kompanija će koristiti veštačku inteligenciju za praćenje potrošnje putem bankovnih kartica korisnika u prodavnicama.

Zahvaljujući ovim podacima koje Google prati i koje će deliti s oglašivačima, oni bi napokon mogli saznati koliko su zaista uspešne njihove kampanje na internetu i koliko te kampanje utiču na prodaju u (offline) prodavnicama, a Google već sada prati skoro sedamdeset odsto svih transakcija putem kartica u SAD-u.

Ovo je prvi put da je Google omogućio svakom oglašivaču praćenje uticaja marketinških akcija na svim uređajima i putem svih kanala na samo jednom mestu, objavili su na Googleovom blogu. Google, zahvaljujući servisima poput AdWordsa, Analyticsa i DoubleClicka, već ima brojne informacije o korisnicima te ih kombinuje s informacijama o tome šta su korisnici pretraživali i koji su im se oglasi prikazivali, a takođe poseduju informacije o lokacijama s pametnih telefona tako da Google zna kada su korisnici pregledali oglase i da li su nakon toga proizvode koje su videli u oglasima pretraživali na internetu, odnosno da li su ih kupili u prodavnici.

Udar na privatnost

Praćenje potrošnje na karticama korisnika samo je još jedan udar na privatnost, preneli su na BBC-u mišljenje nekih kritičara ove kompanije.

"Ono što mi je zaista fascinantno jeste da su kompanije postale veoma nametljive kada je u pitanju prikupljanje podataka a postale su i još tajnovitije", komentarisao je Mark Rotenberg iz Electronic Privacy Information Centera.

Ipak, treba napomenuti kako Google neće imati pristup detaljima o proizvodima koje su korisnici kupili, već samo o vrednosti kupovine ostvarene u određenom periodu. Takođe, korisnici će moći da ograniče mogućnost praćenja potrošnje, a Googleovci kažu kako će sve podatke koje korisnike povezuju s potrošnjom kriptovati kako bi bili sigurni u slučaju hakerskih napada i krađe podataka.

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Nauka i tehnologija

Sojuz lansiran prema svemirskoj stanici

Ruska svemirska letelica Sojuz s ruskim kosmonautom i dvema astronautkinjama, beloruskom i američkom, lansirana je s kosmodroma Bajkonur u Kazahstanu prema Međunarodnoj svemirskoj stanici (ISS).