Tamna strana univerzuma na mapi

Naučnici su predstavili novu mapu univerzuma, koja otkriva poslednjih sedam millijardi godina istorije kosmosa.
Tamna strana univerzuma na mapi
Zahvaljujući istraživanju u kojem je posmatrano 26 miliona galaksija, kreirana je do sada najpreciznija mapa "tamne strane" univerzuma, odnosno mapa distribucije misteriozne i nevidljive tamne materije i tamne energije. Ta mapa je rezultat proučavanja 26 miliona galaksija u međunarodnom projektu "Dark Energy Survey", u kojem je učestvovalo 400 naučnika iz čitavog sveta. Rezultati su objavljeni na skupu Američkog društva fizičara, prenosi N1.

Mere, sadašnjeg univerzuma od 14 milijardi godina, pokazuju distribuciju tamne materije i energije, sa mogućnošću greške od sedam odsto. Prethodni teorijski modeli kosmosa bili su zasnovani na mapi ranog univerzuma – oko 380.000 godina posle Velikog praska.

"Prvi put možemo da vidimo strukturu univerzuma podjednako jasno kao što možemo da vidimo i njegovo 'detinjstvo', možemo da pratimo nit i potvrdimo mnoga predviđanja", kazao je naučnik Skot Dodelson, jedan od vođa istraživačkog tima.

Rezultati su zasnovani na prvoj godini istraživanja Dark Energy Survey. Naučnici će sada početi da analiziraju podatke za sledeće tri godine, što znači da će i detaljnija mapa biti kreirana u skojoj budućnosti, piše Njuzvik.

"Rezultat je impresivan. To je kao da imate fotografiju deteta u trenutku kad je rođeno, i da možete da izračunate kako će to dete izgledati sto godina kasnije", rekao je nuklearni fizičar Antonio Mazijero.