Astronomi ne mogu da odluče da li je novo nebesko telo zvezda ili planeta

Jedan od problema u astronomiji jeste i to što je za neka nebeska tela teško proceniti da li su planete ili zvezde, što je slučaj i s masivnim nebeskim telom otkrivenim u junu 2016. godine.
Astronomi ne mogu da odluče da li je novo nebesko telo zvezda ili planeta

Astronomi su prošle godine otkrili ogromno nebesko telo koje su nazvali OGLE-2016-BLG-1190 na udaljenosti 22.000 svetlosnih godina od Zemlje.

To telo se nije videlo direktno, već je uočena zbog načina na koji je njegova gravitacija privlačila svetlo roditeljske zvezde.

Astronomi su procenili da je nebesko telo 13 puta veće od Jupitera, koji je najveća planeta Sunčevog sistema, a čak 4.000 puta od Zemlje.

Astronomi imaju na raspolaganju nekoliko načina na osnovu kojih mogu da odluče da li je neko nebesko telo zvezda ili planeta. Najlakši od njih je da planeta, za razliku od zvezde, ne proizvodi energiju i ne odašilje svetlost. Prema tom kriterijumu, OGLE-2016-BLG-1190 nije zvezda, jer ne proizvodi značajnu energiju, zbog čega ne sija jako.

Međutim, nije ni planeta, jer može spojiti izotop vodonika koji se zove deuterijum, tako da ipak stvara malu količinu energije. Zbog toga su astronomi ovaj ogromni nebeski objekat označili kao nebesko telo koje se nalazi na granici između planete i smeđeg patuljka.