Firma od poverenja: Pretražite negativne komentare o svojoj kompaniji na internetu

Kompanije i preduzetnici konačno imaju mogućnost da provere svoj imidž.
Naime, Centar za istraživanje mišljenja klijenata je organizacija koja u Srbiju na velika vrata uvodi proveren evropski način ocene kvaliteta poslovanja, čineći Srbiju jedinom zemljom van Evropske unije koja se bavi ovakvim projektom. 
 
"Firma od poverenja" sintagma je koja prati svaki ozbiljan posao, koliko god bio krupan ili sitan. Takođe, to je i naziv projekta Centra za istraživanje mišljenja klijenata, koji garantuje stabilan imidž i dobro poslovanje, karakteristike bitne za svakog ozbiljnog klijenta.
 
Šta građani misle o vama?
 
Ako ste firma u razvoju, značiće vam svaki pozitivan komentar i iskustvo zadovoljnog klijenta. Kada je klijent zadovoljan, on svoje zadovoljstvo širi dalje, a na internetu se informacije o uslugama i proizvodima plasiraju neverovatnom brzinom. Međutim, problem za svakog preduzetnika predstavljaju negativni komentari i neosnovane kritike koje i te kako loše utiču na biznis. 
 
Upravo to shvatila je poljska firma "CBOK", koja već godinama o svom trošku nudi analizu negativnih komentara na internetu i načine na koje možete uspešno da se rešite lošeg glasa. Srpsko odeljenje ove firme - Centar za istraživanje mišljenja klijenata, činilo se kao dobra ideja njegovom direktoru Slaviši Ilijevu, koji za 021 kaže da je potreba za ovakvom organizacijom posla sve veća, a tržište sve bučnije i "zagušljivije". Ovde se, kako kaže, vodi uspešan i naporan digitalni marketing s ciljem da jednog dana "Firma od poverenja" postane redovna usluga.
 
"Bavimo se specifičnom vrstom digitalnog marketinga - istraživanjem negativnih mišljenja vezanih za privredne subjekte u Srbiji. Centar koristi specifičan softver koji na internetu traži negativne komentare u vezi sa svim firmama i kompanijama u Srbiji. Samim tim, firme dobijaju mogućnost da učestvuju u projektu 'Firma od poverenja' i da dobiju sertifikat, što znači da imaju pozitivnu reputaciju na internetu. Uz sertifikat dobijaju i pristup platformi 'Firma od poverenja', gde Centar pokušava da okupi sve privredne subjekte na jednom mestu, tačnije sve preduzetnike koji nemaju nikakvih negativnih komentara na svoje poslovanje", kaže Ilijev. 
 
Selektuju se samo negativni komentari, a ukoliko najnapredniji evropski softver ne može da uoči negativan komentar, radi se uparivanje tačno određenih negativnih reči s imenima privrednih subjekata.
 
Da li je podložan manipulacijama?
 
Teško. Kada radi pretraživanje, softver sem što uparuje negativne komentare u vezi sa privrednim subjektima, u isto vreme izbacuje veb adrese na kojima se ti komentari nalaze. Komentar usmeren protiv preduzetnika se analizira i pregleda i vrlo je lako videti da li se radi o malicioznom pokušaju konkurencije ili ne. 
 
"Ako se radi o malom broju komentara, uglavnom na jednoj stranici ili sa jedne IP adrese, jasno je o čemu se radi. Mi potom uputimo vlasnika kompanije na adresu koju smo uočili kao problematičnu. Kompanije bez ikakvih negativnih komentara stiču pravo da učestvuju u našem projektu 'Firma od poverenja' i rade na daljem promovisanju svog dobrog glasa", navodi Ilijev.
 
 
Kako da postanete firma od poverenja?
 
Centar za istraživanje mišljenja klijenata ima veliku bazu firmi, kako na lokalu, tako i na nacionalnom nivou. Onima koji su "bez mrlje" prošli internet pretragu komentara u trajanju od svega nekoliko sati nudi se učešće u projektu "Firma od poverenja". 
 
"Firma od poverenja je priznanje za besprekornu reputaciju date firme na internetu. Mogu da ga dobiju samo preduzeća koja nemaju negativna mnjenja upućena na njihovu adresu na osnovu osetljivih fraza, a to je donekle i pokazatelj koliko su klijenti zadovoljni uslugama date firme. Ovo priznanje može biti postavljeno u sedištu firme, a na njemu se nalazi ime kompanije ili organizacije, zavisno od načina na koji klijent želi da sertifikat bude napisan, kao i podaci na osnovu kojih je priznanje dodeljeno - a to je besprekoran kvalitet usluga, profesionalni odnos sa klijentima i korektnost u poslovanju", objašnjava Ilijev.
 
On smatra da je vrednost ovog sertifikata u Srbiji iste snage poput onih dodeljenih u sedam najrazvijenijih zemalja Evrope - u Poljskoj čak 50.000 firmi poseduje ovo priznanje.
 
"Verujem da će preduzetnici prepoznati značaj sertifikata, iako se radi o relativno novoj pojavi kod nas. Marketing se menja, a samim tim i načini poslovanja i komunikacije, a mi firmama nudimo da budu u korak s vremenom. Pretpostavljam da će većina ozbiljnih ljudi prepoznati korist od učešća u ovom projektu", navodi direktor Centra za istraživanje mišljenja klijenata.
 
 
Ko koristi ove usluge?
 
Svi - od pekara s tradicijom, podruma pića do velikih kompanija koje zapošljavaju više hiljada ljudi. Sada i Srbija ima priliku da proveri imidž svojih firmi. 
 
Pojedini privatnici već su se upoznali s ovim konceptom i ostali oduševljeni, a sada možete i vi klikom na LINK koji vas vodi na zvaničnu stranicu projekta. Prijavite se i proverite da li ste baš vi firma od poverenja.
 
Autor: 021.rs

Ostalo iz kategorije Info - Srbija