Uskoro kraj registraciji po kubikaži

Ministar finansija Dušan Vujović najavio je da će izmenama poreskih zakona biti uvedeno plaćanje poreza na automobile po vrednosti a ne kao do sada po kubikaži.

Vujović je rekao i da će do kraja godine biti organizovana lutrija kao promocija dobre poreske politike i plaćanja poreza. Građani će skupljati fiskalne račune da bi igrali loto, a postojaće i dobar fond nagrada.

"Već imamo firme koje su se ponudile da učestvuju. I gradovi će moći da budu nagrađivani za uspeh u sprovođenju poreske discipline i dobijaće neka dobra", rekao je ministar.

Vujović je to izjavio najavljujući set novih zakona iz svog resora i dodao da će do kraja godine biti spremni svi zakoni, koji će biti primenjeni od 2017. On je rekao da će biti malo vremena za javnu raspravu, jer će prvi parametri budžeta biti od 15. novembra.

Podsetimo, ukidanje uredbe o registraciji vozila po kubikaži godinama je predmet negodovanja vozača u Srbiji i dosad je više puta apelovano da se izmeni, jer je tehnološki odavno prevaziđena.

Ovaj "porez na luksuz" uveden je 2009. godine pod izgovorom svetske ekonomske krize. Ukidanje nepopularne uredbe prvi put je razmatrano 2011.

Stav javnosti je da je Uredba nepravedna prema vlasnicima starih automobila velikih kubikaža, dok su nova vozila, sa modernim turbo-motorima malih zapremina ali velikih snaga, u potpunosti izostavljeni.

Tokom rasprava o izmeni uredbe o "porezu na luksuz" dosad je provejavao stav da se uvede oporezivanje na osnovu relevantnijih faktora, kao što su konjske snage, početna cena vozila, godište...

Dodatni porez na luksuzne i sportske automobile u većini zemalja je rešen ekološkom taksom, jer automobili sa snažnim motorima, bez obzira na godište, ne mogu da imaju malu emisiju štetnih gasova. Uvode se i subvencije za nabavku električnih automobila i automobila sa niskom emisijom ugljen-dioksida (CO2). U našoj zemlji takve subvencije ne postoje.

Od 2009. godine se registracija (odnosno takozvani porez na upotrebu automobila) obračunava na osnovu radne zapremine motora, pri čemu je visina poreza na motore od preko dve litre (2.001 "kubik") gotovo pet puta veća u odnosu na one ispod 2.000. Zato je ovaj porez u narodu i poznat kao "porez na luksuz".

  • ja

    22.09.2016 17:32
    hmm
    Smanjice se trosak vlasnicima vozila velike kubikaze ali ta "razlika" ce se slomiti opet na ledja naroda.
  • La visiteur

    22.09.2016 02:06
    Realno
    Mene za Trabanta izadje taj porez oko 450 dinara, nijemu ni kataloski nije neka vrednst, pa se nadam da nece ovako skuplje biti. Trabant ni u zemljama dEU ne podleze eko testu... Uvesti trenutno eko test u Srbiju znaci ostavljanje 60% gradjana bez automobila, najvise onih mucenika sto jedva sastavljaju kraj sa krajem da prehrane porodicu...
  • Недељко

    21.09.2016 11:47
    @Тома
    Прочитајте Томине коментаре. Потпуно је у праву. Много је више власника возила испод 2000 ццм и они су мета за узимање пара и пуњење буџета. Мислите да властодршци возе ауте испод 2000 ццм? Па зокон је прављен за њих, а не за нас.
    Пре сам да се порез укуне а путарина повећа. И да се тај новац од путарине троши само за одржавање и изградњу путева.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija

Podmlađivanje vojnog vrha Srbije

Novim postavljenjima i unapređenjima Vojska Srbije (VS) podmladila je komandni kadar i generalski kor, prenosi danas portal Balkanska bezbednosna mreža.