Pogrešno registrovan broj sedišta vozače može da košta više od 100 evra

Vozač kome saopšte na tehničkom pregledu da mu vozilo koje je do sada bilo registrovano za pet putnika, a na zadnjoj klupi ima dva pojasa, pa je samim tim predviđeno za registraciju za četiri putnika, moraće da da pozamašnu sumu novca za nove papire.

Naime, on neće platiti samo izradu nove saobraćajne dozvole (1.314 dinara), već mu predstoji znatno dublje zavlačenje ruke u džep, što će ga za razne papire koštati minimalno 11.114 dinara.

"Nije dovoljno ni da donese potvrdu proizvođača. Potrebno je da od nadležne laboratorije donese uverenje. U suprotnom, mi te vozače i njihova vozila vraćamo sa linije pregleda", kaže za "Novosti" Ana Trifunović iz jednog beogradskog preduzeća koje se bavi tehničkim pregledom.

O čemu se zaista radi, objašnjava direktor Centra za motorna vozila AMSS Milan Božić. "Nema tu nikakvih nepoznanica, već se jednostavno radi o poštovanju slova zakona", kaže Božić.

Sve se radi po ZOBS (Zakonu o bezbednosti saobraćaja Srbije), i pravilniku o ispitivanju vozila.  Ako vozilo ima četiri pojasa a registrovano je za petoro putnika, jasno je da je to protivzakonito i da se mora regulisati.

Praktično to znači da vlasnik vozila podnosi zahtev za ispitivanje vozila agenciji za bezbednost saobraćaja (cena 300 + 3.000 dinara), zatim ide kod proizvođača vozila, (ovlašćenog uvoznika) da mu izda odgovarajuću potvrdu o stvarnom broju sedišta (cena potvrde se kreće od 1.500 do 12.000 dinara), a onda sa tom dokumentacijom u neku od ovlašćenih laboratorija za ispitivanje vozila.

U centru za motorna vozila AMSS ta usluga košta 5.000 dinara. Zatim po dobijanju uverenja od laboratorije, sva ta dokumanta ser ponovo podnose Agenciji za bezbednost saobraćaja, i na kraju sa dobijenim poslednjim papirom od Agencije, odlazi se na trehnički pregled gde se upisuju novi podaci i dobija nova saobraćajna dozvola (1.314 dinara).

Ne zna se tačno koliko ima ovakvih vozila ali prema svemu sudeći, broj je veliki jer je mnogo polovnih automobila uvezenih proteklih godina imalo "falš papire".

  • Bojan

    12.05.2017 10:38
    Pa ko ce? Koliko u spoljnoj politici postuju Srbiju, toliko u unutrasnjoj politici Srbija postuje gradjane
  • Dragan

    12.05.2017 00:13
    OPET
    Opet gradjani plaćaju greške države. Sa svim tim visoko umnim državnim vrhom, koji ne ume da razmišlja dva dana u napred, OPET moramo plaćati greške.
    Pa nisu građani ti koji odobravaju uvoz vozila, već DRŽAVA, ali naravno, građani su ti koji će plaćati grešku države.
    DOKLE?
  • Мунгос

    11.05.2017 18:05
    @ Jogi Letač,
    Хвала на информацији, ја сам био у заблуди зато што је Дамир Окановић и тај фамозни Комитет увек иступао у јавност као предлагач закона и на начин као портпарол владе Србије. Ако је Невладина организација, онда тек треба да беремо кожу на шиљак, ја сам доста запрепашћен сазнањем да Владом влада Невладина организација.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija