Ministarstvo: Građani više neće obavljati poslove "poštara"

Implementacija informacionog sistema eZUP počela je u četvrtak, saopštilo je Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave.
Ovaj sistem bi trebalo da zaposlenima u javnoj upravi omogući brzo i jednostavno pristupanje podacima koji su im potrebni za odlučivanje u upravnim postupcima koji se vode.
 
To će, kako su poručili u ministarstvu, omogućiti doslednu primenu principa da organi uprave nemaju pravo da traže od građana izvode, uverenja i potvrde o podacima koji se vode u službenim evidencijama, već te podatke pribavljaju sami. 
 
Prošle godine država je samo iz matičnih knjiga izdala preko tri miliona izvoda, a eZUP će da eliminiše potrebu da građani vade izvode iz matičnih knjiga, kao i druge potvrde i uverenja. 
 
"Građani neće više morati da obavljaju poslove 'poštara' koji raznosi dokumenta od kancelarije do kancelarije javne uprave", dodaju u ministarstvu. 
 
Takođe, podseća se da počinje i puna primena Zakona o opštem upravnom postupku, a u prvoj fazi sistem eZUP je povezao 14 baza podataka 6 velikih institucija u Srbiji - matičnih knjiga MDULS-a, baza MUP-a, Poreske uprave, Fonda PIO, Nacionalne službe za zapošljavanje i Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja. 
 
Primera radi, službenik u policijskoj stanici moći će na "dva klika" da pristupi podacima iz matične knjige venčanih za lice koje zbog promene prezimena nakon sklapanja braka želi da zameni lična dokumenta. 
 
Kako bi se službenici što pre obučili za korišćenje informacionog sistema eZUP, Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave je organizovalo obuke za zaposlene u državnim organima i lokalnim samoupravama, a tokom juna Ministarstvo će pratiti početak implementacije novog sistema, kao i primenu Zakona o opštem upravnom postupku. 
  • mama

    02.06.2017 12:31
    Katastar
    Da bi se obrisala zabeležba maloletstva iz katastra, u kom postoje JMBG vlasnika nekretnine, potrebno je predati original izvoda iz matične knjige rođenih deteta koje je postalo punoletno (pa je prestao da postoji osnov za zabeležbu), odštampanu lk deteta, platiti 1080 dinara, dva puta čekati u redu (prvo za formular i podatke o računima za uplatu a potom da se isti preda) i čekati najmanje 15 dana da se zabeležba iz katastra izbriše. Tako je bar u Novom Sadu, sramota!
  • Kiki

    02.06.2017 12:01
    Wow
    U sledecoj epizodi: Srbija salje sondu na Jupiter.
  • Radnik

    02.06.2017 09:58
    Molim da mi neko pokaze gde da kliknem da dobijem podatke pio fonda....najlakse je napisati tekst...a to sto jos nije sve u funkciji nikom nista

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija