Subvencije Er Srbiji 40 puta veće od "profita"

Nacionalni avio-prevoznik Er Srbija u 2016. zabeležio je dobit od 105 miliona dinara (oko 900.000 evra) saopštila je ova kompanija, ali je istovremeno nije objavila je da je primila subvencije od države vredne 4,95 milijardi dinara.

Kako navodi "Danas", subvencije (koje se knjiže kao poslovni prihod) su činile 14 odsto ukupnih prihoda iz poslovanja ove kompanije od oko 320 miliona evra koji su bili veći za pet odsto u odnosu na one iz 2015. godine. Uprkos rastu prihoda iz poslovanja i subvencija (koje su bile milijardu dinara manje nego u 2015) Er Srbija je zabeležila gubitak iz poslovanja od 309 miliona dinara, naspram dobiti iz poslovanja od 487,7 miliona u 2015. godini.

Dobit je ostvarena pre svega zahvaljujući stavci "ostali prihodi" od milijardu dinara u kojima su prihodi od naplaćenih penala i naplaćena potraživanja koja su ranije otpisana.

List "Danas" piše i da se iz finansijskog izveštaja vidi i kako izgleda partnerstvo Etihada i Republike Srbije u Er Srbiji, što ilustruje i krediti koje su oba vlasnika odobrili ovoj kompaniji.

Naime, u septembru 2015. godine firma EA partners, firma za posebne namene Etihada zadužena za prikupljanje novca na tržištu i finansijske plasmane osnovana u Holandiji, odobrila je kredit Er Srbiji od 56,5 miliona evra. Tom prilikom su naplaćeni "transakcijski troškovi" od celih 6,55 odsto ili 3,7 miliona evra za koliko je umanjena suma koju je Er Srbija povukla.

U maju 2016. godine ista firma je odobrila Er Srbiji kredit od 63 miliona evra uz istu proviziju od 6,55 odsto odnosno 4,1 miliona evra. Godišnja kamatna stopa na oba (petogodišnja) kredita je 6,95 odsto uz kvartalno uvećanje od 0,17 odsto.

Da bi se stekla slika koliko su to velike kamate, o provizijama da ne govorimo, ilustrativan je podatak da je država Srbija preko Fonda za razvoj u januaru ove godine odobrila Er Srbiji kredit od 14 miliona evra po kamatnoj stopi od 3,5 odsto. Ekonomisti su za Danas ocenili da ovi skupi krediti od strane vlasnika kompanije predstavljaju klasičan primer korišćenja transfernih cena, kao i da državi i subvencijama nije mesto u kompaniji koja se bavi komercijalnim poslovima na tržištu.

  • nsss

    11.08.2017 09:00
    nsss
    svakakvih je bilo na vlasti ali ovi ce nas zakopati
  • Joca

    11.08.2017 07:03
    krivicne prijave

    Krenem da pisem ali stanem,nemam vise kome sve je propalo u Srbiji. Samo put pod noge.
  • Aero Letac

    10.08.2017 23:29
    Partizanska eskadrila
    Mora se imati nacijonalni prevoznik aeroplanima. Nema tu ovo ono, dosta mi je zalbi i pljuvanja a sta kada vas obuzme osecaj da letite. Juce sam sanjao da letim oko Titela, nema lepsih snova od letenja i bacanja bonbi po cetnickim polozajima.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija