Otpušta se još 1.600 železničkih radnika, sindikati upozoravaju na posledice po bezbednost

Infrastruktura železnica Srbije (IŽS) planira da u 2017. godini napravi novu organizacionu strukturu preduzeća po kojoj je 1.631 radnik tehnološki višak, nakon što je tokom prošle godine iz ovog preduzeća već otišlo oko 1.500 ljudi.
Planom optimizacije broja zaposlenih od 2016. do 2020. godine planirano je znatno smanjenje kadra u železničkom saobraćaju, što zahtevaju svetske finansijske organizacije.
 
Predlog nove organizacione strukture bi, kako navode za 021.rs u ovom preduzeću koje upravlja javnom železničkom infrastrukturom, trebalo da obezbedi "optimalan proces rada, nesmetano odvijanje i bezbednost železničkog saobraćaja". U IŽS tvrde da se planirano smanjenje odnosi najviše na radnike u administraciji, što u Sindikatu izvršnih službi srpskih železnica odbacuju kao neistinu.
 
"Tačno je da će se administracija smanjiti za 50 odsto, što je za oko 440 radnika s obzirom na to da u administraciji radi oko 880 ljudi. Dakle, ostaje još 1.200 radnika, šta je sa tim? Naravno, to se odnosi na radnike na terenu. To će uticati na bezbednost saobraćaja, a infrastruktura železnica je već sada u očajnom stanju, jer se ne održava. Ukoliko vi otpustite te radnike, postavlja se pitanje ko će onda održavati železnice", kaže za 021.rs predsednik sindikata Nebojša Nikić.
 
On dodaje da će za svaku situaciju koja se dogodi na pruzi, kada se radnici otpuste, odgovornost snositi IŽS, "jer su tamo gde je bilo potrebno da radi pet ljudi zbog bezbednosti, stavili jednog".
 
U procesu izrade Predloga nove organizacione strukture učestvovali su i sindikati, a sa svim dešavanjima bilo je upoznato i Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
 
"Na primedbe koje su sindikati dostavljali u toku rada radne grupe dati su obrazloženi odgovori, mada se mora konstatovati da konkretnog i usaglašenog predloga organizacione strukture od strane svih reprezentativnih sindikata nije bilo", kažu za 021 u IŽS.
 
Po Nikićevim navodima, sindikat je preduzeću dostavio elaborat kojim se predlaže kako bi trebalo da izgleda struktura firme. Za IŽS ideja decentralizacije preduzeća, po kojoj bi postojali ogranci u Novom Sadu, Beogradu, Nišu i drugi gradovima, delovala je neosnovano.
 
"Kada imate decentralizaciju, onda moć nije koncentrisana. Oduzeli bi im se tenderi, javne nabavke, jer bi to bilo u nadležnosti 'čvorova', koji bi se brinuli i o pruzi i stvari bi funkcionisale kvalitetnije. Direktor u Novom Sadu bi nabavio ono što mu je potrebno, a sada je kod Šojić. To znači da ako hoćeš da kupiš šine moraš i da uzmeš i šrafove koji ti nisu potrebni. Ovako bi stvari bile drugačije", dodaje sagovornik 021.rs.
 
U Ministarstvu saobraćaja i infrastrukture navode za 021.rs da je prošle godine iz IŽS otišlo oko 1.500 radnika, od čega je 1.300 otišlo dobrovoljno uz otpremninu. Isti uslovi, odnosno otpremnine od 240 evra biće ponuđene i ove godine. Nikić smatra da ovog puta neće mnogo radnika otići dobrovoljno iz preduzeća.
 
"Tražili smo sastanak sa ministarstvom u vezi sa otpremninama, kako bi se razmotrili kriterijumi. Situacija nije ista, prošle godine je veći deo radnika otišao dobrovoljno, a to se sada neće dogoditi. Tražićemo da otpremnine budu veće", zaključuje on.
 
Sindikati zameraju što se otpuštanje radnika predstavlja kao jedini vid štednje, zbog čega su i ranije upozoravali na moguće posledica odlaska velikog broja zaposlenih od kojih direktno zavisi odvijanje železničkog saobraćaja. Iz Sindikata železničara Srbije mogle su se čuti tvrdnje da je kranji cilj da se IŽS oslabe kako bi nakon toga preduzeće moglo da bude prodano Rusima, o čemu možete da čitate OVDE.
  • Mikan

    02.09.2017 11:31
    Udri
    Ja znam da nista neznam. Rukovodsto Zeleznica su 2god. odugovlacile prvi krug sistematizacije, da bi na kraju sindikati svojim pulenima prodavali za jagnje mesta za koja je bilo potrebno visoko obrazovanje. Ti isti puleni su idalje rukovodioci malom broju obrazovanih mladih zeleznicara. Pravilnici o sist. radnih mesta su zablude. Jer za mesta gde je potrebno visoko obrazovanje primera radi pekar, jer je dobar za kafanskim stolom i dobra sindikalna luda. Opste je nezadovoljstvo jer su razlike u dohodcima ogromne. Ljudi koji su po celi dan po suncu, snegu, kisi ili kosavi za svoj znoj uzimaju dva puta manju platu u odnosu na prvog iznad njega, koji je u obavezi da mu da moralnu podrsku i obezbedi papir o planu rada za tekuci mesec. Nije mali broj ovih modernih robova koji su sa vecim obrazovanjem od ovih pisara papira plana rada koji obicno isprave korektorom iskopiraju i preprave drvenim olovkama jer je kompijuter misaona jedinica za njih. Dalje, obican radnik nesme da se bori za svoja prava, da ga neki ne uhvati za zub. Dok ti isti koji pokazuju na njih zube, redovno daju tuzbe za neplaceni rad u turnosu, topli obrok i regres, a to i drzavi odgovara. I sta je u svemu ovom MMF- razume se "PONOVO RADI BIOSKOP"
  • Aleksandar

    29.08.2017 22:35
    zatupljivanje naroda
    gledam i ne verujem - ČETIRI SERIJE svakodnevno na RTS1 - sa reprizama - OSAM SATI DNEVNOG ZATUPLJIVANJA NARODA - ostala satnica je svedena na malobrojne reklame firmi koje mogu da plate reket - I VESTI O NOVIM POBEDAMA NEUMORNOG DRŽAVIKA AV AV AV AV ... znao sam da se nešto valja iza toga - udar na železnicu, udar koji će konačno staviti ključ na tog giganta i pogasiti svetla na svim prugama u srbiji - udar na ljude koji su i pored OGROMNE PLJAČKE u poslednjih skoro TRIDESET GODINA - pomoću štapa i kanapa nekako održavali železnički saobraćaj u srbiji - I SAD ĆE VELIKI DEO TIH MUČENIKA BITI NAJUREN KUĆI a sve iz razloga ŠTO NEKO ZARAD SVOJIH DESET ILI DVADESET POSTO PLANIRA DA DOVEDE TUĐINA DA SA NAŠIM PARAMA ODRŽAVA TU ISTU ŽELEZNICU !!! naš narod odavno kaže TUĐA RUKA SVRAB NE ČEŠE - a i svako sa iole mozga VIDI šta su ti isti rusi uradili sa srpskim NIS-om, u kom SRPSKA DECA crnče za dvadesetak hiljada dinara - KAKO BI "ZASLUŽNI" STRPALI SVOJ PROCENAT U SVOJ DŽEP ... s t r a š n o
  • o.vozova

    29.08.2017 21:57
    o cemu prica m.vodja o kakvih 46000 kada imaju bez malo duplo vise.Milslim na kompletna primanja plata,prekovremeni rad koji se placa a neki imaju toliki prevoz da izlaze polovinu plate o.vozova.Tako da m.vodle u Srbija kargu ne treba da se zale.Sta bi radili da su u infrastrukturi zeleznice.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija