I Kinezi kasne sa izgradnjom deonice Koridora 11

Umesto do kraja ove, od Obrenovca do Čačka vozači će Koridorom 11 stići u najboljem slučaju polovinom sledeće godine.
I Kinezi kasne sa izgradnjom deonice Koridora 11
Foto: 021

Na dve deonice, od Obrenovca do Uba i od Lajkovca do Ljiga, koje je trebalo da budu završene tokom novembra, urađeno je tek oko 75 odsto posla, pišu "Novosti". Na trasama koje su ukupno duge oko 50 kilometara preostalo je asfaltiranje sa završnim slojem, radovi u tunelu "Brančići" i regulacija vodotoka.

Još se ne zna tačno koliko će biti produžen rok za izgradnju deonica pošto je potpisan prvi aneks kojim se ugovor produžava do 30. novembra, a u toku su pregovori sa kineskom kompanijom "Šandong" o drugim odštetnim zahtevima koji će ovaj rok produžiti.

Ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović je letos imala primedbe na broj radnika na ova dva gradilišta. Glavne zamerke izvođaču bile su neorganizovanost i nedovoljno angažovanje ljudstva i mehanizacije. Sada u resornom ministarstvu tvrde da su upozorenja urodila plodom. Ipak, ne dovoljno da bi rok bio ispoštovan.

"Posle prethodno izrečene opomene izvođač je obavio reorganizaciju ljudstva i mehanizacije. Napravljena je bolja organizacija gradilišta, koja je omogućila postojeći stepen realizacije", kažu u ministarstvu.

Najveći problem na ovom potezu predstavlja tunel ispred Ljiga. Do sada je probijena samo desna cev i to tek krajem avgusta. Radovi su komplikovani zbog sastava zemljišta i podzemnih voda. Nadležni navode da timovi inženjera razmatraju sva tehnička rešenja za završetak tunela i kažu da je jedna od opcija da se po okončanju radova na samoj trasi auto-puta u saobraćaj prvo pusti bar jedna tunelska cev, jer bi radovi na drugoj mogli da potraju.

Kineskom izvođaču je zamerano da kvalitet radova nije na zadovoljavajućem nivou, naročito na poslednjem mostu na deonici kod Ljiga. Nekoliko puta su opominjani i zbog kvaliteta betona koji ugrađuju u mostove i ostale objekte prilikom izgradnje auto-puta, jer je izvođač napravio grešku u tehnologiji prilikom izlivanja betona. U resornom ministarstvu navode da su greške ispravljene.

Dve deonice čija izgradnja kasni trebalo bi da povežu i trasu od Uba do Lajkovca, oko čije izgradnje je izbila afera zbog tužbe Zorane Mihajlović protiv bivšeg kolege Milutina Mrkonjića. Ministarka je izjavila da će zbog propusta i ugrađivanja gline u trup auto-puta popravka štete na ovoj deonici, gde na 4,5 kilometara praktično asfalt mora ponovo da se izliva, trajati godinu dana i da će koštati milijardu dinara. Zbog svih ovih okolnosti teško da će do kraja 2018. godine prvi automobili proći u šest traka put od 102 kilometra od Obrenovca do Čačka.

  • Chen

    20.11.2017 07:27
    Laz
    Rok zavrsetka radova i mosta na savi je 2019
  • balkanski sindrom

    19.11.2017 21:35
    To je ovde prosto zarazno

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija