Menu 021

"Železnice" duguju više od milion evra, podnosi se predlog za stečaj

Iznos koji poverioci potražuju od Železnica Srbije, što po osnovu glavnog duga, što po osnovu kamate, prelazi milion evra.
Info 09.07.2018. | 08:14 > 13:39
Foto: 021.rs
Kako za Danas kaže advokat Slaviša Vukosavljević, jedan od zastupnika radnika Železnica Srbije AD, budući da Železnica Srbije čini sve da osujeti poverilačka prava svojih zaposlenih, kroz blokirane račune, kao i promenom titulara prava svojine na svojoj nepokretnosti, na njega se vrši pritisak da podnese predlog za pokretanje stečajnog postupka protiv Železnice.
 
Advokat podseća da se sporovi vode već jedanaest, dvanaest godina. U pitanju su potraživanja za smenski rad, topli obrok, regres i strukovni zahtevi rukovodilaca lokomotiva. Potraživanja datiraju još od 2005-2006. godine, a danas je iznos kamate na osnovu tih potraživanja veći od iznosa glavnog duga i on umnogome premašuje 100 miliona dinara.
 
"Zbog neisplaćenih obaveza Železnice Srbije AD, prinuđen sam da podnesem predlog za pokretanje stečajnog postupka protiv Železnice", ističe Vukosavljević. On naglašava da je svestan da postoje ograničenja prema Zakonu o stečaju i da se stečajni postupak ne može pokrenuti protiv onih pravih lica, čiji je osnivač republika.
 
"Ukoliko bude odbijen predlog za pokretanje stečajnog postupka, ostaje nam pravo da u parničnom postupku utvrđujemo solidarnu odgovornost osnivača, u ovom slučaju republike, za dugove svog preduzeća, konkretno Železnice Srbije AD. To pravo nam daje Zakon o stečaju, gde za dugove bez obaveze pravnog lica, na koji se u skladu sa članom 14 ne sprovodi stečajni postupak, solidarno odgovaraju njegovi osnivači, u ovom slučaju republika", kaže advokat. On smatra da Železnica, kao poslodavac, prema svojim poveriocima, zaposlenima, postupa na krajnje neprincipijelan način i izbegava izmirenje svojih obaveza.
 
"Ne znam da li će zbog svega toga iko odgovarati, a pomenutu kamatu na kraju plaćaju poreski obveznici", ističe Vukosavljević.
 
Predsednik sindikata Železničara Srbije Dragan Ranđelković, na pitaje kako komentariše pokretanje stečajnog postupka, kaže "neka rade svoj posao, ne bih se upuštao u to".
 
"Železnice" su izgubile spor sa petoro svojih radnika zbog neisplaćenih dugova. Troškovi nisu mogli da budu naplaćeni od Železnice, pa je javni izvršitelj stavio zgradu Železničko-tehničke škole na licitaciju, koja je greškom u Katastru bila upisana kao vlasništvo Železnice Srbije. Greška je ispravljena, ali radnicima nisu isplaćena dugovanja. 
Autor: Danas
  • Vlada
    11.07.2018 09:58
    @Videćemo...

    Ne znam šta je smešnije - tvoje večito patetisanje o ratu pod različitim imenima, ili fantaziranje da bi državna železnica, ovakva kakvu je imamo, tu nešto pomogla.
  • Videćemo...
    10.07.2018 18:01
    @operater vs infrastr
    A sada Vi prijatelju razmislite, kako bi se taj operater ponašao u ratnim uslovima?
    Kad mu se zatraži transport vojne opreme, ili vozovi za povlačenje naroda sa juga?
    A prethodno demontirao pruge, otpustio ljude, i želi da zarađuje na transportu nečeg nekome, po svom nahođenju?
    Nemam nameru nikog da plašim, vreme radi svoje a ja ne mogu ni na šta da utičem.
    Samo, znam šta nam nosi budućnost.
    To, što se nekome ne sviđa ovo što pričam, i što bi da čuje neke bajke - njegov je problem.
    I znam da ćemo u tim zbivanjima biti jedina veza za transport između istoka i zapada.
    A da nećemo biti vlasnici svoje Železnice...
  • operater vs infrastr
    10.07.2018 11:21
    Da me neko ne razume pogrešno, nisam za ovu vlast i smtaram ih posebnim nesposobnjakovićima i dilejama, ali....
    Nije tako strašno što će se železnice privatizovati.
    U kom smislu to mislim?
    Pa privatizovaće se operater! Nesposobno rukovodstvo i ljudstvo prelaze nekome ko će umeti time da upravlja i da posluje.
    U normalnim zemljama država je vlasnik infrastrukture (u ovom slučaju pruge) a operaterima je izdaje za nadoknadu. Upravo se u infrastrukturu i ulaže zar ne, dok se nesposoban operater pušta da propadne...
    Druga je stvar što se od neprofitabilnog preduzeća može napraviti profitabilno ali to prosto ovi ne umeju. Za njih je najbolje da ga prodaju (i za nas, najverovatnije) da skinu gubitaša sa državne sise a počnu da ubiraju pare za izdavanje infrastrukture.
    Samo razmislite o ovome što sam napisao...
  • Sir Nose
    10.07.2018 08:17
    prokop ce postati pokop srpske zeleznice .. tztztz

KOMENTARI nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje autora komentara.

NEMAMO nikakvu obavezu obrazlaganja odluka vezanih za izbor komentara koji će biti objavljeni i nemamo obavezu obrazlaganja odluka s tim u vezi.

NEĆE BITI OBJAVLJENI komentari koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje, koji sadrže pretnje, uvrede na rasnoj, verskoj i nacionalnoj osnovi, netoleranciju svake vrste, upućuju na nezakonit sadržaj ili predstavljaju osnov za utvrđivanje građanske odgovornosti. Neće biti objavljeni ni oni komentari koji su opsceni, pornografski ili klevetnički.

NEĆE BITI OBJAVLJENI komentari u kojima nam skrećete pažnju na propuste, koji se odnose na uređivačku politiku i koji su napisani velikim slovima.

MOLIMO VAS, obratite pažnju na pravopis i gramatiku, prednost imaju komentari koji su napisani bez pravopisnih i gramatičkih grešaka.

OGRANIČENO je pisanje komentara na 1.500 karaktera.

PORTAL 021 zadržava pravo da bez prethodnog obaveštavanja, u svakom trenutku, ukloni ili onemogući pristup bilo kom sadržaju i nalogu po sopstvenomm nahođenju, za koji se utvrdi da predstavlja kršenje odredaba ili da je na drugi način štetan za 021.

Napiši komentar



Preostalo 1500 Karaktera


* Ova polja su obavezna
Cenovnik Impresum Kontakt Uslovi korišćenja Pošalji vest