Dva aviona bila bliže od dozvoljenog nad aerodromom Beograd

Inspekcijskim nadzorom Direktorata civilnog vazduhoplovstva utvrđeno je da je došlo do kršenja određenih procedura, ali uveravaju da nedavni događaj na aerodromu Beograd, kada su se dva aviona našla na nepropisnoj udaljenosti, nije bio toliko ozbiljan kao što se piše u medijima, kažu u Direktoratu.
Dva aviona bila bliže od dozvoljenog nad aerodromom Beograd
Foto: Pixabay
Dva aviona - avion Montenegroerlajnsa na komercijalnom letu i jedan manji avion pajper, koji je radio tretiranje iz vazduha - bila su bliže jedan drugom nego što je propisano i zbog propusta jednog kontrolora letenja nije izdata informacija pilotima o prisutnosti jednog i drugog na aerodromu Beograd. To se dogodilo 24. juna.
 
"Direktorat je rešenjem naredio suspenziju dozvole kontrolora letenja i, takođe, naložio je da SMATS izvrši vanrednu procenu znanja tog kontrolora sa ciljem da se utvrdi da li on, posle tog događaja, i dalje ispunjava određene kvalifikacije za dalji rad na tom poslu", rekao je načelnik Sektora za upravljanje vazdušnim saobraćajem i licenciranje kontrolora letenja Žarko Katančević. Direktorat će, dodaje, nakon izveštaja procenjivača i instruktora Kontrole letenja doneti odluku da li suspenzija ostaje na snazi ili se ukida.
 
"Očekujemo u narednim danima da dobijemo takav izveštaj, kao i izveštaj Kontrole letenja o celokupunom događaju, ali uveravam vas da događaj nije tako ozbiljan kao što je navedeno u medijima i da nije moglo da dođe do sudara", kaže Katančević.
 
U Evropi godišnje se dogodi u proseku 2.500 slučajeva da se naruši norma i da se razdvajanje između dva aviona smanji ispod propisanih pet nautičkih milja, odnosno devet kilometara, a u SMATSA kažu da su, u bezbednosnom smislu, tri takva događaja na 100.000 letova prhvatljiva.
 
"U Srbiji se desio jedan takav događaj na 400.000 letova koji su obavljeni ove godine", kaže direktor SMATSA Predrag Jovanović.
 
Povodom pisanje nekih medija da su avioni bili na liniji sudara iznad Novog Beograda, u SMATSA negiraju da se taj događaj desio iznad Novog Beograda ili bilo kog drugog naseljenog mesta.
 
"Sam događaj se dešavao nad aerodromom Beograd. Nema reči o Novom Beogradu i nema reči o mogućnosti da je moglo doći do sudara", kaže izvršni direktor Centra kontrole letenja Beograd Bruno Genal. Navodi da je to bio propust jednog čoveka, koji se dešava u operativnom radu, te da takvi propusti nisu ništa novo za sve aerodrome u Evropi.
 
"Dakle, nije došlo do ugrožavanja bezbednosti, ali mi događaj obrađujemo kako bi izvukli pouke i kako se u budućnost tako nešto ne bi ponavljalo, odnosno svelo na najmanju moguću meru", kaže Predrag Jovanović.
 
Naglasio je da događaj od 24. juna ne bi trebalo da baci senku na rad svih kontrolora letenja i svih operativnih službi koji upravo rade jednu vrlo zahtevnu letnju sezonu.
  • gaga

    16.08.2018 07:33
    Jako je cudno da u toj kontroli leta direktor ne moze biti srbin i da ta ista kontrola leta preko crnogorske veze zaposljava godinama svoje ljude.Isto je kao u Djekni Pero iz kontrole leta!!!!
  • Futog

    16.08.2018 06:27
    Www
    Kontrolori leta bez diplome lekari sa laznom diplolomom direktori bez skole ,,, Vucicu jel to boljitak?
  • Blagoja

    15.08.2018 21:38
    Volim i ja nerandze
    Tako je to kad: "Pero radi u kontrolu leta".

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija