Kontrola mostova kreće od Beške i Gazele

Vanredni inspekcijski nadzor nad svim mostovima u Srbiji dužim od 100 metara biće prvo obavljen na najfrekventnijim mostovima u zemlji.
Kontrola mostova kreće od Beške i Gazele
Foto: 021.rs
To su Gazela, Pančevački most i stari most na autoputu kod Beške, saopštilo je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture. 
 
Vanredni inspekcijski nadzor, koji je naložila ministarka Zorana Mihajlović, sprovešće Republička građevinska inspekcija. U ovom poslu, tim republičkih građevinskih inspektora imaće pomoć stručnjaka iz preduzeća "Putevi Srbije", "Infrastrukture železnice Srbije", Zavoda za veštačenje, profesora Građevinskog fakulteta i predstavnika Ministarstva građevinarstva. 
 
Za održavanje i sanaciju mostova na autoputevima i regionalnim putevima zaduženo je preduzeće "Putevi Srbije", dok su mostovi na železničkim prugama u nadležnosti "Infrastrukture železnice Srbije".
 
U Srbiji ima preko 4.000 registrovanih mostova koji su u zadovoljavajućem stanju, rekao je potpredsednik Građevinsko-industrijske komore Srbije Goran Rodić.
 
"Naši mostovi u ovom momentu su u zadovoljavajućem stanju, da ne kažem u ekstra stanju. Čim su u upotrebi, znači da su ispravni. Ne možete reći da su 100 posto bezbedni, ali ovi koji su na koridorima i koji su u eksploataciji su pod kontrolom i oni se održavaju", rekao je Rodić. Naveo je i da bi trebalo obezbediti još novca da bi svi mostovi bili u "ful stanju". 
 
Kako kaže, postoji zakonska obaveza da mostovi maltene stalno budu pod nekom vrstom inspekcijskog nadzora: "Asfalt koji se udara, opterećenje mosta, da li odgovara novi na stari materijal, sve se to kontroliše". 
 
"Most kada se radi prvo se uradi projekat, oni se u svetu i razvijenim zemljama radi par godina, jer je to 60 posto posla i kasnije treba upola manje vremena kada je dobar. Onda dobijate građevinsku dozvolu, imate stalni nadzor koji kontroliše Komisija za tehnički prijem, a kada se sve to složi, izdaje se upotrebna dozvola. Pitanje je na njih 4.000 koliko ih ima upotrebnu dozvolu i tehničku dokumentaciju", objašnjava Rodić. 
 
Profesor Saobraćajnog fakulteta Milan Vujanić kaže da, po onome što vidi i kao običan vozač, mostovi i putevi se održavaju, o čemu svedoče i radovi kod Čačka, Mladenovca, na Ibarskoj magistrali... 
 
On je poručio građanima da je ljuljanje i vibriranje mostova normalna pojava jer su oni fleksibilni. 
 
"Moraju da se pomeraju inače bi došlo do pucanja", zaključio je Vujanić.
  • Full do fulla

    17.08.2018 06:45
    Koja tuga od strucnjaka
  • Sabe

    17.08.2018 05:15
    Da se kladimo da ce naci nesto sumnjivo i naloziti rekonstrukciju treba opet ekipu sa Zezelja angazovat to je vec uhodana masinerija za kradju para pa sto da stoji.
  • Sekretar Dejan

    16.08.2018 23:29
    Kako se neko dosetio da izvuče pare iz budžeta... jos malo vise kriznih štabova, agencija, inapekcija.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija

Zašto je sve manje vrabaca u Srbiji?

Populacija vrabaca u Evropi, ali i Srbiji se smanjuje, mada kod nas to smanjenje još nije alarmantno, rekla je predstavnica Društva za zaštitu i proučavanje ptica Srbije Nataša Jančić.