To su Gazela, Pančevački most i stari most na autoputu kod Beške, saopštilo je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
Vanredni inspekcijski nadzor, koji je naložila ministarka Zorana Mihajlović, sprovešće Republička građevinska inspekcija. U ovom poslu, tim republičkih građevinskih inspektora imaće pomoć stručnjaka iz preduzeća "Putevi Srbije", "Infrastrukture železnice Srbije", Zavoda za veštačenje, profesora Građevinskog fakulteta i predstavnika Ministarstva građevinarstva.
Za održavanje i sanaciju mostova na autoputevima i regionalnim putevima zaduženo je preduzeće "Putevi Srbije", dok su mostovi na železničkim prugama u nadležnosti "Infrastrukture železnice Srbije".
U Srbiji ima preko 4.000 registrovanih mostova koji su u zadovoljavajućem stanju, rekao je potpredsednik Građevinsko-industrijske komore Srbije Goran Rodić.
"Naši mostovi u ovom momentu su u zadovoljavajućem stanju, da ne kažem u ekstra stanju. Čim su u upotrebi, znači da su ispravni. Ne možete reći da su 100 posto bezbedni, ali ovi koji su na koridorima i koji su u eksploataciji su pod kontrolom i oni se održavaju", rekao je Rodić. Naveo je i da bi trebalo obezbediti još novca da bi svi mostovi bili u "ful stanju".
Kako kaže, postoji zakonska obaveza da mostovi maltene stalno budu pod nekom vrstom inspekcijskog nadzora: "Asfalt koji se udara, opterećenje mosta, da li odgovara novi na stari materijal, sve se to kontroliše".
"Most kada se radi prvo se uradi projekat, oni se u svetu i razvijenim zemljama radi par godina, jer je to 60 posto posla i kasnije treba upola manje vremena kada je dobar. Onda dobijate građevinsku dozvolu, imate stalni nadzor koji kontroliše Komisija za tehnički prijem, a kada se sve to složi, izdaje se upotrebna dozvola. Pitanje je na njih 4.000 koliko ih ima upotrebnu dozvolu i tehničku dokumentaciju", objašnjava Rodić.
Profesor Saobraćajnog fakulteta Milan Vujanić kaže da, po onome što vidi i kao običan vozač, mostovi i putevi se održavaju, o čemu svedoče i radovi kod Čačka, Mladenovca, na Ibarskoj magistrali...
On je poručio građanima da je ljuljanje i vibriranje mostova normalna pojava jer su oni fleksibilni.
"Moraju da se pomeraju inače bi došlo do pucanja", zaključio je Vujanić.
Komentari 16
Full do fulla
Sabe
Sekretar Dejan
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar