Apatin: Zbog čega brodovi zaobilaze ovaj grad

Apatin jedini na celom toku Dunava u Srbiji ima pumpu na kojoj brodovi mogu da sipaju gorivo, ali tu vojvođansku opštinu brodovi zaobilaze jer gorivo u našoj zemlji skupo, a i samo mesto nema mnogo toga da ponudi turistima koji svraćaju.

Rešavanje tih problema obuhvaćeni su strategijom razvoja koja se tiče korišćenja Dunava, kažu u Ministarstvu saobraćaja. Praksa međutim ukazuje na to da je to samo jedna od stavki koja nije ispunjena.

U marini u Apatinu ima 400 vezova i gotovo svi zauzeti. Međutim sve su to domaći brodovi. Za 6 godina koliko radi marina bilo je svega nekoliko ukrcavanja velikih putničkih brodova.

"Bilo je u planu da ovde pristane 50-100 kruzera i počelo je lepo međutim imamo drugi problem - Apatin i Sombor ne raspolažu sa toliko atraktivnih.mesta za turiste", kaže Mile Đukić, nekadašnji predsednik Turističke organizacije Apatina.

Jedan od razloga je taj što je Apatin između dva velika dunavska grada – Budimpešte i Beograda koji imaju mnogo više da ponude. Ipak, Apatin ima svoj adut – jedino pristanište na toku Dunava u Srbiji sa benzinskom stanicom gde brodovi mogu da sipaju gorivo. I to je neiskorišćeno, jer je gorivo kod nas skuplje nego u drugim podunavskim zemljama.

"Gorivo toče samo oni koji će ostati bez njega. Ljudi znaju da u Vukovaru u koji stignu za nepun sat mogu da tankuju gorivo, doduše ne na vodi ali komšije su to rešile tako što dovuku cisternu pa iz cisterne tankuju", kaže Đukić .

"Nemam podataka o tome ali sigurno je da ima puno problema oko realizacije vezanih za vodni saobraćaj u našoj zemlji. Bitno je to da je Vlada Srbije usvojila Strategiju razvoja te privredne delatnosti", kaže Imre Kern, državni sekretar u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture u tehničkoj vladi.

Veliku dobit Srbija bi ostvarila kada bi pojačala izvoz preko Dunava do Crnog Mora, ali tu postoji administrativni propust jer u odnosima sa Evropskom unijom nije definisano šta se tom trasom može izvoziti u Rusiju. I dok traje proces određivanja nadležnosti nad Dunavom na nacionalnom i internacionalnom nivou, Evropska unija za obnavljanje te reke kao saobraćajnice izdvaja 110 milijardi evra. A ako Apatinci samo deo tog novca uspeju da privuku u svoju marinu opravdaće višegodišnje i višemilionsko ulaganje u nju.

Autor: RTV

  • Dragan

    03.05.2016 07:57
    sta nuditi turisti
    apatin/sombor nemaju sta ponuditi turistima sa brodova sta to nude,.nista,.koji recni turizam sta gledanje tica u monostoru,i ergela konja pa to turisti koji koriste recni turizam imaju u svojim drzavama,restorane to nema ni apatin ni sombor,.sta onda ponuditi turisti sa broda NISTA
  • turizam

    02.05.2016 22:07
    istina je negde između
    Neistina je da Apatin i Sombor nemaju šta da ponude gostima, "ljudima sa broda". Ima šta, ali ne vredi. Generalno to su ljudi u godinama pa i kada pristanu u Novom Sadu prihvataju ih autobusi i vode da vide ono što nema da vide nigde kod njih u Evropama. Fruškogorske manastire. Petrovaradin je zamimljiv, ali tvrđava ko tvrđava videli su to za života. A ni ulaz u manastire ne plaćaju. I to je u ceni.
    Oni troše gotovo ništa. Sve im je uplaćeno i koriste na brodu. Suveniri do 2 eur.
    Pare se uzimaju od tur-operatera, tako što se vraća pdv od natočenog goriva i ne naplaćuju akcize. Malo li je? a koliko imamo sada?
    Slabo viđam strance sa rečnim jahtama, uglavnom veslači avanturisti... njih više privlače čarde
    Pa napišite dobar biznis plan i aplicirajte u EU, neće da škodi... ni u Sremskim Karlovcima ne pristaju rečni kruzeri, dovoze ih autobusi ponekad iz brodova pristalih u NS, slabo oni troše..
    manje od biciklista iz Evrope koji krstare vinskim ili rimskim putanjama. Budite promućurni.
    Ne čekajte pomoć iz Beograda ili Novog Sada
  • Станка

    02.05.2016 20:40
    Срамота за директора
    Срамота за директора ТО који каже да нису довољно атрактивни! Европски Амазон - Специјални резерват природе и Бачки Моноштор са својим културним наслеђем, Сомбор, Бездан са својим јединственом ткачницом свиленог дамаста из 19. века, ...
    Шта то Барања преко пута има више па тамо бродови стају и то не у малом броју!! Срамота и неспособност управо тог директора туристичке организације!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Vojvodina