Na novčanicama tragovi droge, bakterija i fekalija

Poznato je da širimo mikrobe gde god da se zateknemo, a izuzetak nije ni novac.
Na novčanicama tragovi droge, bakterija i fekalija
Nedavno istraživanje pokazalo je, međutim, da se na novčanicama nalazi mnogo više od toga bakterija, virusa i gljivica, prenosi B92 pisanje Dejli mejla.

Rezultati naučne studije, objavljene u aprilu, koju je sproveo Univerzitet u Njujorku, pokazali su da se na novčanicama koje kruže opvim gradom nalaze stotine različitih sojeva bakterija. Tu su salmonela, stafilokoka, ešerihija koli i Propionibacterium acnes – bakterija koja uzrokuje nastanak akni.

Ali, to nije sve. Tragovi kokaina pronađeni su na 80 odsto uzoraka, a zabeleženi su i tragovi morfijuma, heroina, metamfetamina i ametamina.

Dalje na listi nalaze se ostaci hrane, DNK tragovi kućnih ljubimaca, tragovi fekalnih materija…

Iako se teške bolesti ne prenose često novcem, naučnici će pokušati da pronađu najbolji način za čišćenje novčanica između transakcija.

Na primer, izlaganje starijih novčanica ugljen-dioksidu na određenim temperaturama i pod određenim pritiskom, dovodi do uklanjanja ulja i prljavštine koji dospevaju sa ljudskih prstiju, dok visoke temperature ubijaju mikrobe koji bi inače neometano mogli da opstanu na novcu.

Savet istraživača je da nakon dodirivanja novčanica svakako izbegavate kontakt s kožom, a kad stignete - dobro operite ruke.
  • Иван Грозни

23.06.2017 14:36
    Најбоље решење је прање новца.
  • Perica

23.06.2017 13:50
    Dr?
    Izem ti nauku. Pre i posle jela treba ruke prati, nemoj da te na to opominje mati
  • Digital

23.06.2017 13:12
    Kartica
    Zato koristiti karticu znam da je moja droga moje fekalije i moje bakterije

Mesec će dobiti svoju vremensku zonu

Bela kuća objavila je memorandum u kojem traži od američke svemirske agencije NASA da uspostavi novi standard za lunarne vremenske prilike do 2026. godine.