Zašto ljudi ne otkrivaju novu muziku posle tridesete?

Većina ljudi prestaje da traga za novom muzikom već posle tridesetog rođendana, rezultati su nedavno sprovedenog istraživanja muzičke platforme "Deezer".
Zašto ljudi ne otkrivaju novu muziku posle tridesete?
Foto: Pixabay
Možete se uveravati da ćete zauvek ostati mladi ili slobodnog duha, ali pre ili kasnije ćete početi da gunđate zbog novotarija koje vas okružuju. Nekima se to možda dogodi i pre nego što se nadaju. Istraživanje sugeriše da ljudi prestaju otkrivati novu muziku u proseku s trideset godina i šest meseci.
 
Muzička streaming usluga sprovela je istraživanje na hiljadu građana Velike Britanije o njihovim muzičkim preferencijama i navikama slušanja muzike. Čak 60 odsto ispitanika odgovorilo je da stalno sluša iste pesme, ne trudeći se da otkrije novu muziku. Nešto više od četvrtine ispitanika uopšte nema želju da posluša muziku izvan preferiranih žanrova. 
 
Istraživanje je pokazalo i kako su ispitanici u svojoj 24. godini bili najaktivniji u potrazi za novom muzikom. Tada je čak tri četvrtine njih slušalo deset ili više novih pesama nedeljno, dok ih je 64 odsto otkrivalo po pet novih izvođača svakoga meseca. Nakon toga, međutim, izgleda da počinje da opada sposobnost ljudi da tim tempom prate muzičke trendove. I u nekom trenutku jednostavno prestanu.
 
Zasićenost prevelikom količnim novih singlova na tržištu (19 odsto), obveze na radnom mestu (16 odsto) i briga za malu decu (11 odsto) navedeni su kao glavni razlozi zbog kojih je potraga za novim pesmama, albumima i autorima u padu. 
 
"S toliko odlične muzike na tržištu nije čudno što se oseti prezasićenost. To često rezultira time da ostanemo 'muzički paralisirani' posle tridesete", kaže urednik Adam Rid. 
 
U tinejdžerskom dobu najviše se u proseku sluša pop muzika, ali muzički ukus "sazri" negde do tridesete. Do 33. godine raste verovatnoća da ljudi nikada više neće slušati novu muziku. 
 
Neke ranije studije sugerišu da stalno slušamo iste pesme zbog nostalgije. Na primer, velika studija objavljena u časopisu "Memory & Cognition" pokazala je da muzika ima snažan učinak na evociranje uspomena iz škole ili s fakulteta.
 
Početkom ove godine ekonomista Set Stivens-Davidovic analizirao je podatke "Spotify-a" u "New York Timesu" i otkrio da će ista pesma, objavljena u vreme kada ste bili u ranim tinejdžerskim godinama, biti najpopularnija u vašoj starosnoj grupi i deceniju kasnije.
 
Istraživanje je pokazalo da nam draga pesma stimuliše osećaj ugodnosti u mozgu i otpušta dopamin, serotonin, oksitocin i ostale "sretne" hemikalije. Što pesmu više volimo, to više tih hemikalija teče našim telom. 
 
To se događa svima, ali tokom adolescentskih godina naš mozak prolazi kroz mnoge promene. Puni smo hormona, osećajni i osetljivi, pa ako nam se pesma tada svidi, velika je verovatnoća da će to biti zauvek. To ne znači da kasnije u životu nećete čuti neku koja će vam se dopasti, ali verovatno neće imati jednako jak učinak.
  • Vicentije

    11.07.2018 13:26
    Kad moje usi cuju
    Cuo za Dubiozu Kolektiv otisao na koncert na Tas sa 58 godina
  • Somalija

    09.07.2018 04:43
    @kimi
    Na osnovu povrsne analize tvojih tekstova shvatam da imas problem koji vuces iz mladosti, nesto ti stalno smeta, osecas da nekad to nisi ti i pada ti raspolozenje naglo. Ne pijes, ne pusis, ne drogiras se ali ipak imas vizije koje su nekad i mracne i tada ne mozes da spavas danima. Ponekad imas neke neodredjene strahove i nesigurnosti i otkrio si da trolovanje najvise pomaze. Dakle mi te razumemo i zelimo ti brz oporavak. Poz.
  • terapeut

    08.07.2018 21:30
    Još kada biste vi znali čemu muzika služi ...

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Magazin

Umro modni kreator Roberto Kavali

Preminuo je italijanski modni kreator Roberto Kavali, decenijama dizajner "džet-seta" s eksluzivnim materijalom kakav je koža pitona i uz korišćenje živopisne štampe (printova) na tekstilu.