Info
26.03.2015.
15:20
Građani zaduženi kod banaka ili lizing kuća od sutra će imati veća prava, a najveći broj njih ubuduće će plaćati i niže mesečne rate.
  • mm

    27.03.2015 21:10
    Naplata stambenog kredita
    Влада Републике Србије или НБС је 05.12.2011.године донела одлуку да се рата за стамбене кредите рачуна по средњем курсу НБС на дан отплате.
    У септембру 2010.године сам подигао стамбени кредит уз војну субвенцију на 23 године, у уговору ми је дефинисано да рату отплаћујем по продајном курсу банке на дан отплате. У више наврата објашњено ми је да не могу остварити наведену измену. Због немогућности ове измене тренутно ми је рата већа око 2 000,00 динара месечно.
    Тренутно сам у подређеном положају у односу на остале клијенте, с обзиром да стамбени кредит отплаћујем још 21 годину.
    У средствима јавног информисања сам сазнао да је потребно да се нашој банци писано обратимо како би променили наведену клаузулу у уговору а што банка упорно одбија, задњи пут у марту о.г. Није ми јасно како не могу да будем у истом положају са осталим клијентима и у осталим банкама?

    Овај мејл сам послао НБС 02.10.2012.године, одговорено да са банком треба да се договорим, банка одбија промену.
    Молим за помоћ!
  • Kragujevac

    26.03.2015 22:49
    ZZKFU
    Uspešnost nekog zakona i izmena može se meriti i količnikom članova tog zakona i brojem članova koji sadrže kaznene odredbe. U ZZKFU taj količnik je nizak , oko 18 % a adekvatan količnik stavova je oko 4 % ( odokativne brojke ).Možda se može meriti i količnikom Uredbi prema broju problema u godini.Za Odavanje Bankarske tajne morate se obratiti sudu , jer ovaj sektor NBS tu ne zadire. Ako vam banka umesto odgovora pošalje skenirano upustvo za upotrebu frižidera ovaj sektor je poprilično nemočan.Svake treće jeseni ga ažuriraju ali nedovoljno.Nije mi poznato da su pozvali udruženja bankarskih klijenata na neki okrugli sto ,tokom priprema novih zakona.Kao da imaju visok prag draži na slučajeve o kojima je i sud več dao svoj stav. Reaguju brzinom ranjenog puža..Nedovoljno preventive i na već uočene nezakonitosti..Bilo bi lepo zaviriti u njihovu kolekciju sporova rešenih medijacijom ( bez navođenja imena učesnika ) .Iz toga bi naučile i banke i klijenti.UBS ima forum na kome predstavnici banaka razmenjuju iskustva , kako prevariti klijenta. Izdržava se novcem klijenata ( kredit Biro ).Čudno. A sektor za edukaciju , to je posebna priča. Interesantno je primetiti da je NBS dala nepotpunu adresu bankama , koje su one dužne da napišu u ugovoru.Takva im je profesionalna pažnja. Građani nadovežite se.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna