Autor: Novosti

Info
29.08.2016.
07:28 > 09:00
Vinjete, iako ranije nekoliko puta najavljivane kao mogući model naplate putarine u Srbiji, definitivno će sačekati neka nova vremena.
  • @Nikola

    30.08.2016 10:22
    Za to postoji rešenje: vinjeta za 1 - 3 dana, 15 dnevne vinjeta, godišnja vinjeta. Naravno, sa različitim cenama. Prihod je veći, jer nema troškova oko naplatnih rampi i nema čekanja na istim, i rešen problem.
  • ENP

    30.08.2016 10:21
    ENP provereno dobro radi. Čemu ići na zastareli sistem?
    Jedino ako neko ima lični interes kod štampe vinjeta.
    Kao što smo uradili sa T2 TV sistemom i zastarelom opremom koju su nam prodali, pa je nivo zvuka i prekidanje sa daljih stanica uvek moguće.
  • Sima vinjeta

    29.08.2016 22:41
    Cena vinjete
    Cena vinjete se uvek može podesiti da se uzme isto para kao i sada. A ušteda na kućicama i radnicima je čist ćar. Kamere su jeftinije od kućica a daleko bezbednije.
    Falsifikovanje vinjeta itd? Mađari i nemaju vinjete, ništa se ne lepi. Samo video nadzor.
    Zaprljane tablice? Svaka koja ne može da se pročita se zaustavlja od strane milicije, naplaćuje kazna za prljave tablice i proverava dal je platio. Za mesec dana nikome ne bi palo na pamet da ne plati putarinu.
    Niko neće da računa moj benzin kad stojim na +40 na leru sa upaljenom klimom. Onima bez klime je još gore. Valjda je i to neki boljitak!
  • Nikola

    29.08.2016 12:43
    @besan ker
    Nisam glasao niti ću ikada glasati za SNS, a za Vučića mislim da je demagog. Samo realno posmatram stvari. Tranzitni putnici do sada su plaćali 12 evra od Horgoša do Preševa. Ukoliko bi se uvele vinjete, sigurno bi plaćali manje (u Bugarskoj je 7 evra za 1 dan, u Mađarskoj 9,6 evra za 10 dana, u Rumuniji 3 evra za 7 dana). S druge strane dobar deo građana više ne bi koristio autoput za kraće deonice jer bi im bilo preskupo, a bilo bi verovatno i onih koji ne bi kupovali vinjetu. Pošto tranzitni putnici najviše doprinose budžetu „Puteva Srbije“, manjak bi bio značajan i bila bi moguća dva scenarija: propadanje puteva zbog neodržavanja ili zavlačenje ruke u džep građanima koji autoput ne koriste. Pritom, više od trećine postojećih deonica autoputeva nije isplativo (PGDS je manji od 12 000).

    @Sima Vinjeta
    Znam šta je vinjeta i kada se kupuje, ali vidim da niste shvatili moj komentar. Uvođenjem vinjeta bi se smanjili prihodi koji bi morali da se nadoknade iz budžeta (i od onih građana koji autoput ne koriste).
  • evgenije

    29.08.2016 11:33
    Većina građana Srbije nema pojma da su tamo devedesetih goduna postojale "vinjete", aki samo za vozila sa stranim tablicama. Koštale su 50 DEM a ni sam ne znam koliko sam ih se nakupovao. Caka je bila sledeća. Kada si ulazio u Srbiju vozilom stranih registarskih tablica, policajac bi na ulazu oduzeo pasoš vozaču i istog poslao u kancelariju napravljenu od brodskog kontejnera. Tamo si za 50 DEM morao da kupiš "vinjetu", jedno obično malo parčence kartona i kada ga pokažeš policajcu pasoš bi ti bio vraćen. Taj kartončić si stalno morao da imaš u kolima u slučaju kontrole. I pored toga što si imao tu "vinjetu" na svakoj naplatnoj rampi si morao plaćati putarinu u duplom iznosu nego što su plaćala vozila sa domaćim tablicama. Ta "vinjeta" je u stvari bila plaćena putarina za korištenje lokalnih puteva. Ono tipa put Novi Sad-Temerin, Titel-Perlez i slično. Dobro, naši ljudi koji su dolazili na odmor i jesu koristili te lokalne puteve, ali recimo Turci koji su bili u prolazu nikada nisu silazili sa autoputa a plaćali su tu "vinjetu". Sada dolazimo do poente priče. "Vinjetu" si na izlazu iz zemlje morao da vratiš nazad policajcu na pasoškoj kontroli. Te vraćene "vinjete" su ponovo puštane u promet na ulazu tj. ljudima su prodavane stare, već iskorištene, pohabane i poništene "vinjete". Promet takvih "vinjeta" nije nigde beležen jer su njihovi serijski brojevii već bili poništeni prilikom njihove prve prodaje a prihod od takvih "vinjeta" je diektno išao u džep policajcima i putarima.
  • Milisav iz Tunguzije

    29.08.2016 11:11
    Samo jako i odlucno
    prema svom narodu,zasluzio je da ga cepamo kako ko stigne.Kad se narod pobuni nece biti tlacenja kao sad a dotle samo tvrdo i povisite cene putarina bar duplo.
  • ...

    29.08.2016 11:00
    Na kraju krajeva ta asfaltna sinusoida sa rupama se ni ne može nazvati auto putom...
  • Мире

    29.08.2016 10:56
    @Lala
    можда су теби банана државе Италија, Шведска, Шпанија, Норвешка, Португал, Пољска, Русија?
    Већи део Европе не користи вињете.
  • Milan

    29.08.2016 10:29
    Katastrofa
    E drago mi je da je neko spomenuo i Kovilj.... Koviljčane su odrali sa tom naplatom putarine... A predsednik mesne zajednice ni da mrdne prstom,,,, Bitno da su pre izbora pričali da će grad da finansira kao i u Obrenovcu... Ali pojeo vuk magarca.... A vise daju za plate tih zaposlenih u tim kućicama kod kovilja nego sto Koviljčani koriste auto put.... Bitno da nas presednik dovodi Topalka za seosku slavu a u skupštini grada ćuti pošto je poltron i ne sme ni da pita za ukidanje putarina.... sramotaaaaa
  • vozac

    29.08.2016 10:27
    vinjete
    Na putu Novi Sad - Subotica 100 dinara putatina za prvu kategoriju vozila.
    U evrima 1 evro.
    Sto ispadne svako ko placa u evrima ostavi drzavi 23 dinara.
    1000 vozila = 23000 din za drzavu ( ili nekome u dzep)
    Pa ko bi bio lud da uvede vinjete.
  • Lala

    29.08.2016 09:37
    Iz texta zakljucujem:
    Banana države koriste naplatne rampe.
    Prave države vinjete.
    U paxi doziveo
    U bananama sa rampom- autoputevi u raspadu mk rs bih
    U pravim državama bez rampi- pravi autoputevi.
    Trošak naplatne rampe: izgradnja, odrzavanje , plata za 5 - 6 radnika po "kucici",
    Ekološki aspekat negativan zbog nepotrebnog zaustavljanja vozila, stvaranja kolona i dodatno zagađivanje okoline izduvnim gasovima
    Protok saobraćaja usporen.
    Pozitivno je kod rampi da se tu udomljavaju politički podobni kadrovi ili njihova rodbina. Ili ste već negde videli konkurs za radnika na rampi? :)
  • Vozač

    29.08.2016 09:31
    A nije im palo na pamet da bi onda ljudi kad god mogu koristili auto put i time spasili lokalne puteve bukvalnog raspadanja? Za kamione je put od Horgoša do Preševa skoro 15.000 dinara.A rad na naplatnim rampama je koa rad u gasnoj komori, mislite o tome.
  • paja

    29.08.2016 09:27
    @ kontrolor
    Daj molim te, svaka druga tablica bi bila namerno prljava, ili bi se lepile falsifikovane nalepnice. U drzavi Srbiji poznati smo po pronalazenju najrazlicitijih nacina za izbegavanje placanja bilo cega. Nema sanse da se utvrdi ispravnost bez fizicke provere na licu mesta.
    Napolju se takve stvari ne rade posto su kazne draknoske. Ovde bi se sve svodilo na zaustavljanje policije na kraju, a onda zna se..
  • Perica

    29.08.2016 09:09
    Vinjeta Mađarska
    Mađari posebno vode računa o pravednosti i o strancima. Tako za 200m autoputa od Horgoša do prve benzinske (OMV?) stanice treba da platim 10 evra (i više ako kupim vinjetu u onoj kućici na granici za evre jer je kurs 30% niži od zvaničnog) za 10 dana.
    Stvar baš i jeste u tome da je puno više povremenih korisnika autoputa nego stalnih i oni bi punili više.
    Stranac na putu za Grčku sada plaća 12 evra za jedan ulazak. Za neograničen broj ulazaka cena je dupla. samo za prošli vikend kažu da je bilo 160 000 vozila, pola stranci i eto računice.
    Koliko košta svaka kućica i radnici? Ali, radnici su aktivisti pa treba da nešto rade i primaju platu.
  • kontrolor

    29.08.2016 09:05
    @paja
    kontrolu bi trebao da vrši vlasnik puta, elektronski, daljinski. kazna se šalje poštom na ime vlasnika vozila. kakva policija....
  • novosađanin

    29.08.2016 08:54
    imt
    i nije vest, ništa čudno, da uvedu vinjete ne bi mogli uzimati provizije na zidanju onih betonskih bunkera za naplatu, zapošljavati zemljake i stavljati pare od prolaska kamiona u svoj džep...i ništa od krađa - nije samo moje mišljenje, o tome su drugi već toliko pisali a neki i osuđivani na ove teme...
  • Sima Vinjeta

    29.08.2016 08:48
    Vinjeta je zakon
    Siguran sam da jedna nalepnica (koja se zove vinjeta) više košta nego sve naplatne rampe, četiri smene zaposlenih na njima i kartončići kao priznanice. Zašto bi kola prolazila autoputem bez zaustavljanja kad mogu na svakih 100-200km da stanu u red i čekaju 2 sata? To značajno povećava bezbednost saobraćaja, ionako stručnjaci preporučuju da se posle 2 sata vožnje napravi pauza. A kako bi se naša Ministarka pohvalila da je zaposlila na naplatnoj rampi u NS 6 žena iz sigurne kuće?
    Dakle, nemojte da mi o tome brinemo, Država misli za sve nas. Uraaaa.
    PS. @Nikola, vidim da si se naputovao sa vinjetom... vinjetu kupuješ kad ideš na autoput, ako ne ideš ne kupiš. Nije to novi porez.
  • paja

    29.08.2016 08:46
    vinjeta
    Problem kod nas bi bila kontrola istih tih vinjeta. Gomila vozaca bi vozila bez iste uz rizik da i ako budu uhvaceni od strane policije plate jednu do dve crvene ;)
  • Deki

    29.08.2016 08:38
    Putarska Mafija
    Putarska mafija neda
  • besan ker

    29.08.2016 08:34
    @Nikola

    A sendvič za džabe, to ti odgovara, a?
  • Haos sistem

    29.08.2016 08:21
    Neka politička s(vinjeta) je odlučila da se zabrani vinjeta jer se manje para ukrade sa drumova.EU glupa, mi najpametnij u lopovluku.
    Ovde kao i u MK lokalne samouprave vode rat sa Beogradom jer im ovi stalno nešto kradu i zakidaju, pa svako selo pravi sebi naplatnu rampu.Pola kontroloru, pola selu.
    Ne znaš koji je autoput gori, naš ili ona džada od Tetova do Ohrida u MK.Pravi legalni hajduci na naplatnim rampama, samo što još ne tuku.
  • mn

    29.08.2016 08:13
    sve je vec receno u komentarima ranije, nemam sta ni da dodam ni da oduzmem. Svako ko zdravorazumeski razmislja i nije u talu sa drzavom (kriminalci, politicari, huligani...), zna da je odluka pogresna
  • Sale NS

    29.08.2016 08:05
    Setimo se ...
    ... tzv. "drumske mafije" od pre desetak godina... kako bi to organizovali sa vinjetama ?! Osim..... e pa da .... bilo bi falsifikata koliko hoćeš !? Ma bolje da i dalje krademo ovako reče neko i ostadoše kućice, nebulozan kurs za strance i gužve u letnjem periodu. ĆAO !
  • vinjetar

    29.08.2016 07:17
    eu
    Dok se mi odlucimo za vinjete, svi turci I ostali ce preci na auto-put Rumunija-Bugarska. Kad uvedemo vinjete onda ce biti kasno.
    Cuj nemaju racunicu!! Moraju I putevi Srbije da se prilagode konkurenciji.
  • Jovan

    29.08.2016 05:55
    Odustali
    Od razuma, kao i pri svakoj drugoj odluci od drustvenog znacaja.
    Ne mogu palanacki sibicari bez jajarenja.
    Jos zgvazdaju o tome kako vinjete drugde "nisu dale efekat".
    Pa nije to herbicid pa da "daje efekta".
    Samo vi Drobnjaka cuvajte-umesto da je na robiji.
    A putevi ce vam i dalje biti najgori u ovom delu sveta.
    Ali vasi biraci ionako nemaju pasos, ne putuju nigde sem "maldiva", skoknu do "farme" i povremeno dotaknu "zvezde granda".
  • Timotije

    29.08.2016 04:41
    Da mo nikako da kažu koja je to neka zemlja sa vinjetama koja je odlučila da vrati zatvoreni sistem naplate!
    Uvek je to neka ili pojedine zemlje nikako čujemo konkreto.
  • Vinjeta

    29.08.2016 01:31
    U Austriji za 7 dana 8 eura a kod nas za jedan prolazak Srbije 12 eura??? Koliki je trošak radnika na naplatnm rampama na auto putu? Koliki je trošak štampanja kartica i drugi zavisni i nezavisni troškovi??? O zadržavanju putnika kroz Srbiju u toku avgusta meseca koje traje satima i satima ne bih ni da spominjem. Ma koga to ovi farbaju?? Kada bih bio premijer ove napaćene države na 10 minuta, odluka o ukidanju naplatnih rampi bi bila doneta i stupila na snagu u prvom minutu..
  • Nikola

    29.08.2016 00:43
    Svi biste autoput za dž. E pa ne može. Nećemo mi koji ga ne koristimo da finansiramo vaše vozikanje kada se smanji priliv novca u budžet zbog prelaska na vinjete.
  • evgenije

    29.08.2016 00:33
    Mađari su recimo baš za te koji retko koriste autoput a kada ga koriste to je da bi došli do nekog grada koji im je okruženju uveli godišnje vinjete od 20 evra i ta vinjeta važi 365 dana od momenta kupovine. Kada bi se ta fora preslikala na Srbiju, to bi značilo da neko ko recimo živi u Novom Sadu bi za 2.500 dinara godišnje mogao neograničeno puta da se vozika na relaciji Novi Sad-Beograd, Novi Sad-Subotica i Subotica-Beograd. Pogledajte tecimo računicu nekog ko živi u Kovilju i svaki dan putuje u Novi Sad na posao i nazad. On svaki dan mora da za putarinu da 120 dinara (60+60). To je na godišnjem nivou 31.000 dinara (od 365 dana odbio sam 52 subote i 52 nedelje mada 99% ljudi radi i subotom). Mađar koji recimo živi u Segedinu i svaki dan bi išao na posao recimo u Kečkemet bi za putarinu dao 2.500 dinara godišnje. A pogledajte mađarski autoput a pogledajte naš. I ne samo da gledate kvalitet asfalta nego i održavanje svega onog sa leve i desne strane autoputa tj. ograde, travnjaka, parkinga, toaleta, signalizacije, saobraćajnih znakova. Na autoputu za Beograd na svakom nadvožnjaku je gomila grafita a u Mađarskoj ni jedan. Kod nas su svi saobraćajni znaci i putokazi na autoputu išarani navijačkim grafitima a u Mađarskoj ni jedan. Kod nas nigde na parkingu nema funkcionalnog toaleta a u Mađarskoj su svi toaleti skoro kao apoteka. Znači, nas putari u Srbiji pljačkaju kao hajduci kada su presretali i pljackali turske karavane.
  • Obican gradjanin

    29.08.2016 00:09
    Lopovski auto-put
    1.nmg da kradu
    2.nmg da njakaju narod koji ceka na naplatnoj zbog turaka
    3.mi smo "pravedna" drzava
    4.zasto bi ugodili ljudima koji koriste auto-put kad ovako ugadjaju onima koji NE koriste
    5.ako ulazim u vrbasu na auto put a izlazim u novom sadu onda uzimam karticu u vrbasu a placam u novom sadu ZA CEGA CE SIRIG? Da pravi guzvu?
    6. Isto vazi i za pazovu kao stavka 5.
    7. Zasto da odvoje traku za enp kad ovako gastoz stoka se ponasa bahato pa ulece u enp traku i pravi se blesav dok radnik sa naplatne uzima eurone od njega u dzep...ako je enp onda je enp 1km ranije odvojena traka i nema sta da neko trazi u njoj ko nema aparat...pogresio plati putarinu duplo sl put gledaj
    8. Austrija i slovenija su glupe drzave a mi i makedonci pametni u pm!
    9.moze samo biti veci priliv novca tako
    10. Naprave se 3boje plava je na dan vinjeta zellena na nedelju a crvena na mesec i kraj price!
  • Zoran021

    29.08.2016 00:03
    državni miljenici
    Lopine,najobičnije!!
  • ST

    28.08.2016 23:47
    Velika greska,ali zna se zasto se odustalo...Nece moci da se koristi,vec ustaljeni metod kradje...
  • Don Libero

    28.08.2016 23:10
    hahahaha
    najviše bi bili ''oštećeni'' radnici na naplati
  • Gale

    28.08.2016 23:09
    Nece moci
    Nece moci da se krade. Za ovaj nacin naplate putarine vec imaju "razradjen sistem" za kradju.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna