Autor: 021.rs

Info
04.09.2017.
17:58 > 22:08
Analiza Hidrometeorološkog zavoda pokazala je da unazad šest decenija konstantno rastu maksimalna dnevna temperatura, broj toplih dana, još više noći, broj tropskih dana, učestalost sve izraženijih suša, dok je količina godišnjih padavina u padu.
  • novii

    06.09.2017 11:36
    Izvor
    Na početku teksta se spominje "Analiza Hidrometeorološkog zavoda". Da li se može navesti koja je analiza u pitanju i od kog datuma, da bi se ostvario uvid u te podatke.
  • Ilona

    06.09.2017 09:23
    Čitala sam o sušama u prošlosti i znam da ih je bilo. U jednom tekstu se čak pisalo da je Dunav bio neverovatno mali. Kada sam bila mala deda mi je pričao da su suše Vojvodinu pogađale otprilike na svakih sedam godina. Ali ovo što se sada događa je toliko učestalo da me stvarno brine. Kanal DTD je izgrađen da bi se sprečile polave i da kada ima viška vode to preusmeri i spreči poplava. Takođe kada je suša pomoću njih da se navodnjava. Navodnjavanje u Vojvodini je danas na nivou koji bi bio smešan da nije tragičan. Ajde što mi je u bašti sve pocrkalo osim lavande...i što mi je travnjak prašnjava ledina....ali šta je sa usevima koji sve nas hrane? Nije najveći problem porast prosečne temperature koliko je problem nedostatak padavina i leti i zimi. I ja verujem da će uskoro ako se ovako nastavi Panonska nizija biti pustinja. I šta ćemo onda? Dolazimo u situaciju da moramo da biramo da li ćemo pustiti vodu u kanale za navodnjavanje pa proizvesti manje struje ili obrnuto. U budućnosti će hrana i voda biti glavni resurs a ne nafta. Sve se nadam da je ovo prolazna kriza. Moj deda je govorio da su se osim onih " malih" suša bile periodično i velike koje su trajale sedam godina uzastopce....U tekstu se spominju sledeće sušne godine: 2000,2003,2007,2011,2012, Zadnjih 5 godina nije obrađeno ali ja bih rekla da ova suša traje od 2011 godine i sve se nadam da je moj deda bio u pravu i da će sledeća godina da bude sa normalnim padavinama.
  • Anon

    05.09.2017 13:46
    @Deks
    Slazem se sa vama u skoro svemu osim u zakljucku. Citirani tekst s kraja 18. veka govori da velike suse nisu nezabelezene, i to ne sporim ni ja, a ni autor teksta koji komentarisemo. Slazem se da je odlika kontinentalne klime nepredidivost koja se ponekad pokaze kroz jako i suvo leto, ponekad kao jaka i vrlo hladna zima. Ali radi se o tome da su suse sve ucestalije (sto ste, uostalom, i sami primetili) i da je prosecna godisnja temperatura kod nas u stabilnom porastu.

    Koliko sam razumeo, vama je problem sto neko kao razlog ovih susa navodi globalno zagrevanje? Medjutim, ako procitate tekst jos jednom (sto vam srdacno preporucujem), videcete da se ne pominje ni G od globalnog zagrevanja. Autor nabraja podatke koji treba da nas ubede da su susni periodi mnogo ucestaliji nego ranije, a potom sugerise da treba da se prilagodimo novonastaloj situaciji (ako ce vam biti lakse, hajde da tu situaciju nazovemo "lokalno zagrevanje"). Da li u tome vidite nesto sporno?

    Sto se tice krcenja panonskih suma koje ste pomenuli, nisam upucen u temu i bio bih vam zahvalan ako biste ostavili neki link (da me ne shvatite pogresno, verujem vam, samo nisam obavesten koliko i vi).
  • Deks

    05.09.2017 11:49
    @Anon - Sušno vreme je nešto što je potpuno uobičajeno za klimu u Vojvodini. To je uobičajena karakteristika kontinentalne klime! Videli smo iz medija ovog leta kada je bio sastanak na vrhu u Hamburgu kako je tamo bilo hladno i oblačno vreme. Mi u Vojvodini ne možemo da očekujemo baltičku redovnu kišnu sezonu u julu i avgustu! Umesto toga imamo ono što imamo a to je obično nepredvidiva klima sa ekstremima - veoma toplim letima i veoma hladnim zimama uz neravnomerne padavine. I ja bih se složio da u poslednje vreme kod nas ima više sušnih leta ali da li je to posledica "globalnog zagrevanja" ili možda to što su u celoj panonskoj niziji nestale šume koje kao ekosistem jedine mogu da ublaže klimu na način kako to rade okeani? Da sušna razdoblja nisu nešto neuobičajeno kod nas evo jednog verodostojnog teksta koji govori o klimi u Vojvodini davne zime 1793-1794: "Iz sviju predela Evrope jednako su tužbe da je preko cele zime i nastupivšago proleća suša prevelika. Ovo potverždava pismo jedno od 13. marta iz monostira Kovilja pisano ovako: Ovde je kod nas neiskazana suša, koje solncem žarkim, koje neprestani na premenu vetrovi sve polje u jednu ledinu učinili su. Celu zimu provedosmo bez kiše i bez snega. U nas je sneg tako redak bio kako bele pčele, a kiše baš ni kapi nejmamo. Nebo naše učinilo se bakarno, a zemlja gvozdena. Bog zna kako ćemo sa svom letinom i s hranom na kraj izići." (Slaveno-serbskija vedomosti, Beč 24. marta 1794.)
  • Anon

    05.09.2017 09:14
    @Deks
    Upravo zbog razloga koje ste naveli se i govori o prosecnom stanju vremena. A - u proseku - suse su kod nas sve ucestalije i taj trend se nastavlja. To sto je ponekad jako hladno, ne znaci da su susni periodi normalni za nase podneblje.

    Da objasnimo slikovito: u Srbiji postoje neki ljudi koji mesecno zaradjuju preko 200.000 dinara. Da li je to razlog da kazemo da u Srbiji nema pretezno siromasnih ljudi? Naravno da nije, jer jako puno ljudi zaradjuje ispod 30.000 dinara, pa je i prosek dosta manji od 200.000.
  • Anonimus

    05.09.2017 09:09
    Dobar prilog. Statistički podaci podkrepljuju celinu priče...
  • nsss

    05.09.2017 06:50
    nsss
    mozda bi umesto trznih centara u svakoj ulici trebalo probati ugraditi sistem za navodnjavanje na nasim oranicama...pa ne uvozimo vodu
  • Rusofil_IQ0

    05.09.2017 01:50
    @Pljunite me
    Za tebe samo jedno odrediste Laza Lazarevic!!!!!!!
  • Deks

    05.09.2017 00:22
    Donekle mogu da prihvatim da ima klimatskih promena ali njihov uticaj nije toliki kako se govori. Zašto uvek kada govorimo o našoj klimi zaboravljamo kojoj klimi pripadamo? To se uči vrlo rano u osnovnoj školi i odgovor je - kontinentalna klima. To znači da je naše područje daleko od uticaja okeana i mora (daleko smo i između nas i tih vodenih površina nalaze se planine Alpi, Dinaridi..). Okean i velika mora imaju snažan ublažujući efekat na klimu - idite dosta severnije od nas - u zapadnu Englesku, čak i Irsku i Norvešku i vrlo retko ćete zimi tamo doživeti mraz tj. temperature ispod 0, idite leti blizu obale Atlantika, na obalu Baltika i nikada nećete doživeti neprijatne visoke temperature. Na obali Baltika čak svake godine u julu i avgustu doživećete kišnu sezonu, redovnu i predvidivu svake godine, kao i klima na ostrvima u Atlantiku. Naša kontinentalna klima je na žalost nepredvidiva i ne znamo nikada kakva će biti. Ove godine imamo sušu ali je možda i gora bila 2014.g. sa velikim prolećnim poplavama koje su zahvatile i Vojvodinu a bilo je i mnogo šteta od velike kiše na starim vojvođanskim kućama. Prošla zima bila je izuzetno hladna sa temperaturama do -20, u većini bašta u Vojvodini smrzle su se osetljive biljke npr. smokve su stradale celim nadzemnim delom pa ove godine nema roda smokve u našem području...
  • Ema

    04.09.2017 20:50
    Reprezentativni statistički podaci uverljivo ukazuju na sve češće i sve drastičnije suše. Dobro obrađena tema.
  • Sunce

    04.09.2017 20:44
    Ja verujem da ce Predsednik Srbije zustro ustati protiv globalnog zagrevanja i zatvoriti sve rudnike uglja u nasoj prelepoj drzavi Srbiji na koju smo ponosni i volimo je iz srca i duse kao nasu majku i oca tebe druze Predsednice!
  • Pljunite me

    04.09.2017 20:05
    Vodi se meteo rat
    Ko je pratio ovu poslednju oluju, videlo se da je krenula iz Bosne pravcem Apatina, a zatim se konstantno pomerala prema Beogradu, kao d aje on bio target.
    Ma, kao da je vođena džojstikom.
    Nije tajna da su vodili specijalni rat prema Siriji i izazivali sušu 10 godina, kako bi stvorili nezadovoljstvo i nemaštinu u prebogatoj Siriji.
    Prvo se bacaju nanočestice aluminijuma i barijuma. Zatimse u MW tima kratkotalasno zrači podričje, od nanočestica se formiraju kružnice.
    Uz pomoć niskofrekventen modulacije se dobija 3D, konkavno ili konveksno sočivo.
    Tome pomaće i što molekuli nanočestica privlače molekule vode, koja doprinosi formiranju sočiva u atmosferi.
    MW izračene energije omogućavaju da se sočivom na velikoj površini upravlja slično kao NPN spojem kod poluprovodnika.
    To su principi, odavno poznati, o kojima se ne priča.
    Zato u Grčkoj, članici NATO-a nećete videti chemtrail izbacivanja.
    Kao ni u Rusiji, Izraelu i još ponegde.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna