Info
17.09.2018.
12:10 > 12:10
Najmanje što bi se moralo zahtevati od proizvođača automobila iz Kragujevca je da plaća doprinose na zarade zaposlenih, te da bitnije proširi i uveća mrežu lokalnih dobavljača.
  • licimur i licimur

    17.09.2018 18:58
    Koga boli uvo?
    Stvarno vam je tek sad stalo do fijata? Stvarno!? Do radnika koji ginu neprijavljeni?
    Koje licemerstvo. Boli tebe narode k. Dokle god imas interneta, farme, malo kurvi i sisa, koji dinar za burek kod siptara, mozes da s...res tebi je super. Sav taj bes iskalis preko tastature i sutra opet u kanal, za sivacu masinu, kupis izmet za pacijentom koji umire u mukama, za strug koji kida ruke i noge, za auto koji je unisten a prosao tehnicki jer gazda ima stelu...a tvoja deca te samo gledaju i uce. Oni ce isto tako, nema kraja ovom krugu pakla. Ili odbi ili se nag..zi!
  • Orwell Vegan

    17.09.2018 18:44
    @dijasporac
    Naravno nisam mislio da drzava vodi projekat, nisam toliko glup. Ima pregrst primera u svetu da se moze ako se hoce i ume krenuti od nule u autoindustriju, a Srbija nije bila nula, jedino sto su joj politicari neozbiljne trosadzije i sebicni nesposobnjakovici.
  • Dejan

    17.09.2018 17:56
    fiJat
    Pitajte dinkica, on je kreator celog aranzmana sa zabarima, prvo treba napomenuti da je fiat poznaton po muljazi svuda po svetu, u ondasnju jugu su slali sve od modela sto nije uspelo u italiji a posle su napravili dil sa domacim politicarima lopovima, sta je dobro moglo da izadje iz te price a glavna stavka je da je fiat kupio zastavu bez radnika, radnike placamo mi iz budzate kao i struju, vodu i putarine, to fiat ovde ima dzabe
  • citalac

    17.09.2018 17:43
    ...
    neka prave punta, sa našim platama i nemamo za bolje
  • dijasporac

    17.09.2018 17:29
    @Orwell Vegan
    Sine, nigde u svetu se nije desilo to sto ti smatras za pametno - da drzava razvija automobilske modele, to rade proizvodjaci automobila. U Evropi samo 4 drzave imaju svoje nacionalne prozivodjace (Svedska, Nemacka, Italija i Francuska), svi ostali ili uopste nemaju nikakvu proizvodnju ili su im proizvodjaci pod vlasnistvom velikih kompanija. Sem sto je tehnoloski najkomplikovanije naparaviti savremen automobil potrebno je ogromno (tenolosko) iskustvo, veliki ekonomski potencijal, kvalifikovana radna snaga (od farbara do inzenjera i marketing strucnjaka), tradicije i vrednost brendnejma i na kraju najvaznijeg, trzista.

    Sve sto sam pobrojao Srbija niti je imala niti ce ikad imati, jedino resenje je da se prikaci na nekog velikog svetskog proizvodjaca, sto je po tradiciji radjeno sa Fijatom.
  • dijasporac

    17.09.2018 17:12
    Vidim da imam drugacije secanje o proslosti Zastave nego pojedini komentatori, nesto se ne secam da su pregovori sa VW-om o preuzimanju bili ne uspesni, nego da su i ozbiljnije vodjeni i da su bile demonstracije po ulicama KG u vezi toga.

    Istina je da je Zastava kad je potpisan sporazum o prezumanju imala nekoliko hiljada radnika viska, da je proizvodnja bila par hiljada jugica i stojadina godisnje (manje nego sto je bilo "zaposlenih"), da su svi ti "zaposleni" bili na budzetu Srbije a da nisu nista radili mesecima i godinama, da su proizodili automobil koji niko zivi ni u Srbiji nije hteo da kupi itd. I onda je doslo kakvo-takvo resenje sa Fijatom, ekipa samoupravljaca iz KG je skinuta sa drzavnih jasala, nesto se kao proizvodilo ( sklapalo ) u Srbiji, nekih par hiljada ljudi je dobijalo 25-35 hiljada dinara ( u to vreme 300-350 eura) za rad. Iz ekonomske teske socijale nesto se ipak pokrenulo, ta fabrika i ti ljudi nisu bili na svenarodnim jaslama.

    Cistom logikom, drzavi se "investicija" od 10 hiljada eura po zaposlenom u Fijatu Srbija isplatila posle 4 godine (4 godine po 2500e godisnje plate ), oslobodila je svoj budzet davanja za socijalu koja bi verovatno bila i veca, 3 hiljade zaposlenih su imali neku egzistenciju 10 godina a i pretpostavljam da u tom trenutku nije bilo nikakve druge prilike da se Zastava udomi.

    E sad zasto je model 500L ekstremno neuspesan u svetu u odnosu na recimo obican 500 i zasto je Fiat Fiat..
  • Orwell Vegan

    17.09.2018 16:47
    Istina
    Glupani i lopovi koji su vodili i vode ovu zemlju u propast epskih razmera mogli su sve te pare da daju na razvijanje domaceg modela, ali oni to ne znaju i ne umeju, jer nikad nista svoje nisu napravili. Ja sam godinama kontaktirao ta ministarstva i sekretarijate i znam kakvi su to ljudi, a nisu nizasta, niti odgovaraju na emailove, mozda poneko, a verovatno ih i ne gledaju.
  • @Novosadista

    17.09.2018 16:29
    Nemamo više ni taj jedan, skinuli ga pre neki dan.
  • Pa

    17.09.2018 16:03
    @Orban ume
    Madjarska je u EU, gde se zakoni i prava radnika moraju postovati, a nas sultan reklamira Srbiju otvoreno kao steciste jeftine radne snage.
  • Orban ume

    17.09.2018 15:05
    Mi plaćamo Fijatu po 10.000 eur po radniku, da bi zaposlili naše radnike za 200 eur, .esečno. Ne plačaju doprinose, biraju svoje dobavljače ...
    Mađarska cveta jer su pod ravnopravnim uslovima doveli mercedes, audi a BMW ??
  • Marko

    17.09.2018 14:49
    Hoću i ja da budem ovakav investitor. Gde mogu da se prijavim.
  • Vozim se autobusom

    17.09.2018 14:42
    A škartovi?
    Još bih da podsetim i na javnu tajnu kada se počelo sa 500L. Čitave serije vraćene kao škart jer su radnici Zastave nastavili sa praksom kao kada su sklapali jugiće: jednom vrata vise, jedan ne pali itd.
    I tu su ogromne pare izgubljene...
  • ns ja

    17.09.2018 14:38
    Najpre je država Srbija pokazala kako se vodi briga o sopstvenom domaćinstvu, kupujući preobilno škode i WV u službeni vozni park od policije i vojske preko upravnijh odbora i menadžmenta državnih kompanija i gradskih (i seoskih!) uprava te na kraju domova zdravlja, i poreske uprave, te nacionalne službe za zapošljavanje (koji SVI imaju i škode fabije i suprebe i oktavije , ma sve sve osim fiata 500l)!!! !! Ako je policija i morala da ima agilnija vozila u voznom parku, a ono nije morala da ima SVA takva vozila, a zašto državna preduzeća čiji je vlasnik država nije niti jedno uzela (ono jeste, Srbijagas ima čitavo JEDNO!!)??? Kakva to rasipna država treba da bude kada nije u stanju da natera ni samu sebe niti svoje činovnike - da službeno svi moraju da voze fiat 500L, nego kupuje iz uvoza tuđa vozila (iz zemalja koje je autor redom naveo!!)??? Ako vam gospodo ne valja VAŠ domaći proizvod a vi onda napravite bolji, ili vozite onaj kakav imate!! Bagro rasipna pljačkaška...
  • Dušan Savić

    17.09.2018 14:07
    Voleo bih da se raskine ugovor.
    Zbog Fiata po ugovoru nesme da bude ni jedna druga fabrika automobila u srbiji. Eto nas ugovor bas znamo da pregovaramo.
    Ali koga sećanje nesluži da vas podsetim pro je došao Volksvagen jer smo bolji bolji od poljaka i škode. Naši su izašli na ulice i vikali nedamo našu dedovi u. I ode VW u poljski i napravi čudo od škode.
    Isto je bilo i za reno bolje smo prolazili od da čije ali nažalost ista priča.
    Eto tako nam i treba kad narod sluša političare.
    Zato se u mađarskoj otvara fabrika bmw-a u slovačkog i lešjoj nema šta nema
  • Žile

    17.09.2018 14:07
    Reciprocitet
    Smatram da u životu, pa i u poslovanju mora da postoji međusobno uvažavanje, pa i reciprocitet međusobnog ponašanja i poteza. Srbija je po meni pružila i previše Fiatu i oni su to obilato koristili. To što oni nisu sposobni da to iskoriste na najbolji način, u krajnjem nije naš problem, mada nas se tiče. Sada im ne bih izazio nikako u susret, dao bih im potpuno iste uslove kao i svima dugima i jedina, a ne tako mala povlastica bi bila što bi kod državnih firmi oni imali prednost kod prodaje malih kola i transportnih vozila jer je to ipak delom domaći proizvod, pa bi tako državne firme pre kupovale fiate nego npr.škode. Ostalo sve isto kao i drugimma. Ako ne umeju i to da iskoriste i shvate to kao blagonaklon stav i pomoć, onda nam i ne trebaju. Država onda treba da vidi i da pregovara sa nekim od istočnjačkih proizvođača-verujem da bi mogli da animiraju neku Kiu, Huyndai,... Ne trebamo da radimo po svaku cenu. Zašto bi se nekom pružala stalno šansa, ako trebamo da budemo društvo jednakih šansi i podjednakih pravila koja se ne menjaju zarad nekoga, već važe za sve.
  • Novosadista

    17.09.2018 13:57
    Hibrid
    Da, hibridno vozilo je pravo rešenje, jer je Srbija zemlja sa najrazvijenijom infrastrukturom za punjenje električnih automobila. Novi Sad ima ceo jedan punjač (podigla ga Pro Credit banka za svoja vozila), a Beograd ima barem 3. Čak i da ih nemamo toliko, svi imamo garaže pa možemo tamo da ih punimo, a u prilog tome idu skoro prazni parkinzi širom Novog Sada (sa akcentom na centar grada i Detelinaru).
  • Snezana

    17.09.2018 13:52
    Ističe desetogodišnji period za koji je država oslobodila proizvođača automobila da plaća doprinose na zarade radnika, porez na imovinu, porez na dobit. Istovremeno je i lokalna vlast odustala od lokalnih nameta, pa je zajedničko preduzeće srpske države (33 odsto) i italijansko-američke kompanije poslovalo po privilegovanim uslovima.

    bravo kreteni. Lako je biti investitor kad nista ne placas.
  • riba na suvom

    17.09.2018 13:52
    Otiš'o je svak ko valja
    Spas je gospodine Živane u električnom pogonu, ali u stolicama. Problem je što mi nemamo ni jednu, a ne hiljade električnih stolica za sve #$%&% koji nas jašu od 1945.
  • Zivan

    17.09.2018 13:40
    Privatizacija Zastava, realizovana kao osnivanje potpuno novog preduzeća po ekstremno nepovoljnim uslovima za Srbiju, trećinskog suvlasnika, je remek delo Mlađana Dinkića i Borisa Tadića, svojevremeno glavnih pregovarača sa Italijanima.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna