Profesorka Ana Pešikan sa Filozofskog fakulteta kaže da je nisu iznenadili rezultati PISA studije, da je svaki treći učenik u Srbiji funkcionalno nepismen, jer u sistemu, kako je rekla, ne postoji nijedna mera koja bi podržala unapređenje kvaliteta obrazovanja i popravljanje rezultata.
Nece nastavnici-profesori da pruze znanje,recept da se ne radi posao kako treba je u ciljanom davanju malih plata.Ima nezainteresovane dece ali isto tako i profesora koji se sluze zbunjujucim metodama kako bi jedni drugima slali ucenike za privatne casove.Zaposljavaju se po politickoj i svakoj drigoj osnovi,jos niko nije dotakao problem direktora.
Posmatrač@ Postoji bolje i jednostavnije rešenje. Profesori, nastavnici prenesite znanje deci na odgovarajući način. Ne razmišljajte samo o plati i slobodnim danima. Ovo je ogledalo i rezultat rada tj. neradan prosvetara a ne dece.
Šta prosvetara boli uvo za to, njima je bitna plata i što više slobodnih dana.Oni se nasikirali što deci nisu preneli adekvatno znanje. Pretpostavljamo da će opet u štrajk u drugom polugodištu.
Cemu izborni predmeti: gradjansko, veronauka, mediji i komunikacija, sport i zdravlje itd? To se obradi u svim drugim predmetima, a mora se postaviti u raspored casova. Eto rasterecenja i casova i ucenika.
Sve dosadašnje mere za unapređenje obrazovanja su propale iz jednog prostog razloga, što se uvek nastavnicima, školama i đacima DODAJU aktivnosti povrh redovne nastave i učenja. Nikad niko nije dirnuo u sam proces nastave i nastavne programe, koji su itekako preobimni i teški za razumevanje, Kao što neko reče, programi su spisak lepih želja i nisu realno ostvarivi.
Uzmimo na primer srpski jezik koji bi trebalo da nam bude lak. Deca ne znaju da se izražavaju, nemaju fond reči i ne znaju da postave strukturu izlaganja. Ali zato uče komplikovana gramatička pravila koja će, naravno, odmah zaboraviti. Čitaju lektiru koja je puna arhaičnog govora i koja podrazumeva da đaci već vladaju osnovama jezika, što nije slučaj. Rezultat je da đaci ništa ne razumeju iz pročitane literature. Nedostaje umešnost konciznog i preciznog izražavanja.
Na primer "uzmi drugu po veličini teglu sa gornje police i stavi je na sto" umesto "jel znaš policu? e onda ne sa police nego gore od nje uzmi teglu, ali imaš tri tegle, e pa nemoj onu najveću a nemoj ni najmanju nego onu što ostane. E sad uzmi teglu pa je stavi na sto".
Ko realno sme da tvrdi da njegovi đaci umeju da se izraze ovako precizno? Da ne pričamo o fizici, hemiji, matematici, gde đaci uče komplikovane formule koje nikad više u životu neće koristiti - naravno da ih to ne zanima. A oni koje zanima će sve to ponovo učiti na fakultetu.
Dakle, školama nedostaje mnogo termina za samostalni rad i vežbanje đaka, a ima viška bubanja.
Treba vam "sistem" da funkcionalno opismenite decu?
Ili su male plate, za tako ozbiljan projekat...
Iz kojih gradova i škola? Ko su profesori, nastavnici, učitelji?
Koliko učenika, i sa kakvim rezultatima, položi malu maturu, prijeni za fakultete?
Da li je ikada i jedan prosvetni radnik snosio odgovornost, za rezultate svog rada?
Prosvetni radnici su oslobođeni odgovornosi za posao koji rade?
Prvi ste da se utvrđuje odgovornost, u raznoraznim oblastima, ajmo sada...
Građani Srbije to ponavljaju godinama. Ali ne, njihove diplome bolje znaju.
A naša deca trpe i nasilje po školama i otupljivanje inteligencije po uputstvima programa EU za kako beše ono.... obrazovanje putem slikovnica?
I naravno, niko neće odgovarati za ovaj uspostavljeni haos u obrazovanju.
Njima još uvek "programi" i "planovi" vrše obrazovanje dece.
Ne gospodo.
Ne obrazuju decu programi i planovi.
Obrazuju ih obrazovni radnici.
Ako znate razliku.
Iz svog detnjstva, ne sećate se obrazovnih programa.
Ali se sećate svojih učitelja, nastavnika, profesora.
E, njih je ovaj sistem uništio.
Nije ih inkludirao.
Rezultat sveopšteg stanja u društvu. Glupo je očekivati da propala siromašna zemlja ima dobar obrazovni sistem. Da je tako ne bi bila propala i siromašna. Bitno je shvatiti da ovaj narod ne može da živi bolje nego sada. Sa svojim skromnim znanjem, lošim obrazovanjem, pogrešnim vaspitanjem, primitivnom tradicijom, štetnim navikama i običajima mi bolje od ovoga ne možemo. Previše smo lenji, glupi, sujetni, zlobni, agresivni i kriminalno nastrojeni da bi izgradili zdravo i bogato društvo.
Očajan prevod testa je doveo do ovakvih rezultata. Koliko sam video na nekom sajtu, oni imaju formu rečenice iz engleskog jezika, a naše obrazovanje pravi razumevanje stvari iz srpskog jezika. Glupost ovakvih prevoda je u jezičkim značenjima koja nisu uvek precizna. Video sam test i znam da bi ga svako dete iz škole u koju sam ja išao veoma loše uradilo jer su pitanja nejasna i uvek dvosmislena (u srpskom jeziku). Gospoda iz tog PISA testiranja bi mogla ući malo u problematiku jezika, a ne ovako na sva zvona o rezultatima testa o tome kako su deca razumela loš prevod sa nemačkog.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Pešikan: Rezultati PISA testa "signalna lampica" da nešto ne valja u obrazovanju
Autor: Tanjug, Novosti
Info
•05.12.2019.
•08:16 > 09:14
Komentari 21
Bivsi prosvetar
N.Sad
N.Sad
30+
Posmatrač
Orwell Vegan
Izdislav
vidoje
Goran
Uzmimo na primer srpski jezik koji bi trebalo da nam bude lak. Deca ne znaju da se izražavaju, nemaju fond reči i ne znaju da postave strukturu izlaganja. Ali zato uče komplikovana gramatička pravila koja će, naravno, odmah zaboraviti. Čitaju lektiru koja je puna arhaičnog govora i koja podrazumeva da đaci već vladaju osnovama jezika, što nije slučaj. Rezultat je da đaci ništa ne razumeju iz pročitane literature. Nedostaje umešnost konciznog i preciznog izražavanja.
Na primer "uzmi drugu po veličini teglu sa gornje police i stavi je na sto" umesto "jel znaš policu? e onda ne sa police nego gore od nje uzmi teglu, ali imaš tri tegle, e pa nemoj onu najveću a nemoj ni najmanju nego onu što ostane. E sad uzmi teglu pa je stavi na sto".
Ko realno sme da tvrdi da njegovi đaci umeju da se izraze ovako precizno? Da ne pričamo o fizici, hemiji, matematici, gde đaci uče komplikovane formule koje nikad više u životu neće koristiti - naravno da ih to ne zanima. A oni koje zanima će sve to ponovo učiti na fakultetu.
Dakle, školama nedostaje mnogo termina za samostalni rad i vežbanje đaka, a ima viška bubanja.
Pokradeni penzioner
Zvekete
1 u dnevnik
Ili su male plate, za tako ozbiljan projekat...
Iz kojih gradova i škola? Ko su profesori, nastavnici, učitelji?
Koliko učenika, i sa kakvim rezultatima, položi malu maturu, prijeni za fakultete?
Da li je ikada i jedan prosvetni radnik snosio odgovornost, za rezultate svog rada?
Prosvetni radnici su oslobođeni odgovornosi za posao koji rade?
Prvi ste da se utvrđuje odgovornost, u raznoraznim oblastima, ajmo sada...
Djole
Tamo je sve odlicno?
Inkluzija
A naša deca trpe i nasilje po školama i otupljivanje inteligencije po uputstvima programa EU za kako beše ono.... obrazovanje putem slikovnica?
I naravno, niko neće odgovarati za ovaj uspostavljeni haos u obrazovanju.
Njima još uvek "programi" i "planovi" vrše obrazovanje dece.
Ne gospodo.
Ne obrazuju decu programi i planovi.
Obrazuju ih obrazovni radnici.
Ako znate razliku.
Iz svog detnjstva, ne sećate se obrazovnih programa.
Ali se sećate svojih učitelja, nastavnika, profesora.
E, njih je ovaj sistem uništio.
Nije ih inkludirao.
da nije neka greška
rodovska zajednica
/
sluzba je u ovo dugo ulagala
Radojica
Nišlija
RVosha
Milence
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H